|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Någon som har tips på vilka sommardäck som är bra och prisvärda. Ska snart köpa i dimensionen 225/40-18". Har väl tänkt mig 2000-2500:- per st. /Petter | |
|
Har haft Michelin pilot sport i den dimensionen och jag var mycket nöjd med dessa. //Robban BMW CS #4729 Länk |
|
|
Jag håller med Robban, kör också själv Michelin Pilot Sport i dimension 225/40*18. Klart nöjd! Frågan är bara om den extra tusenlappen per däck är motiverbart?!? Men, smakar det så kostar det! MVH Tobias |
|
|
Tack för svaren. Jo, Michelin är nog bra, Pilot Sport verkar populärt. Vad tror ni om Goodyear F1 Eagle, lite billigare. Finns ju en massa tester på sommardäck men det är bra att få lite info från "vanligt folk". |
|
| Ja körde TOYO Proxes T1S 19" på min M5 o var mycket nöjd,vissa påstår att de däcken e bättre än Goodyear F1 o ja har för mig att de e något billigare oxå!Kolla på www.gummihuste.se där hittar du däck till bra priser av många olika fabrikat | |
|
Att köpa sommardäck är ju en personlig grej =) Alla har ju olika tycke och smak..Fast de är ju min åsikt...Du hittar säkert dom däcken du vill ha till rätt pris så du blir nöjd =) Mvh |
|
|
Dawwe: Gummihuset hade endel, tack för tipset. Måste ju skaffa däck, snart vååååår!!!!! Va gôtt å få av vinterhjulen. Mvh Petter |
|
| Rekommenderar starkt Bridgestone sp03, bra grepp både torrt som vått, testvinnare. Men smaken är ju som baken, kluven. | |
| Brigdestone sp03 2009:- på Länk | |
|
Om du köper däck av "premium-märke" (Michelin, Good-year, Continental, Pirelli, Bridgestone etc.) får du alltid ett bra däck! Sedan har de prioriterat egenskaperna lite olika, eftersom däck alltid är kompromisser mellan olika egenskaper... där gäller det att veta vilka egenskaper man själv prioriterar! Mitt förslag är att du läser olika tester av däck och får en saklig och (förhoppningsvis) neutral skattning av olika däcks egenskaper. Däck som ofta kommer upp som rekommendationer i dylika storlekar här på forumet, är: Pirelli, Michelin och Continental. Mvh |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Om du lurar på Good Year F1 så finns det en nyare upplaga av dessa däck.Gummihuset har sålt nån taiwanversion av F1orna och de däcken har inget i Sverige att göra tycker jag. Men välj ett kvalitetsmärke, när du kommer upp i prestanda däck, billighetsvarianten är just vad det är.Svåra att balensera, vibbar ojämna i kvaliten. Jag gillar Uniroyal rainsport däck som alltid brukar hamna bra till i tester,prisvärda. .Continetal är inte fel heller vet jag av egen erfarenhet men lite dyrare . MVH Hasso Länk |
| ja rekomenderar starkt falken däck dom jag har minns inte vad dom heter men dom går ssom en dröm | |
|
Om du är ute efter prestanda så titta på Yokohamas sortiment. Micke |
|
|
Tack alla för era svar. Jo man ska nog läsa lite tester och bilda sig en egen uppfattning. Har läst några få test och det är några märken som alltid ligger i topp (Michelin, Continental för att nämna några) och som nämndes så är vissa bättre vid torrt väglag och andra vid vått och regn. ......En smaksak som sagt. Vi får se vad det blir. /Petter |
|
| Pericsso: Glöm inte o ta slitagetåligheten i betraktelse..Vissa fabrikat av däck kan vara som "suddgummi" o helt slut efter 2500 mil medan andra klarar uppemot 5-6000 mil..... | |
| Michelin Pilot eller Bridgestone s03 om du har stålar som räcker. Och i alla fall kan jag säga att det högre priset på Michelin Pilot jämfört med billiga fabrikat utjämnas då däcken håller längre istället... | |
|
Du hur länge däcken håller beror nog oxå lite på hur tung högerfot man har ...Om man ska bara åka och glida så spelar de nog inte så stor roll vad man har för däck .... Mvh |
|
|
Jag har kört knappt 2000mil med GY Eagle F1 GS-D3 (235/45x17) och tycker att de funkar bra. De är tystare än mina gamla Falken 205/65x15 och den spårar inte speciellt mycket. Det enda man skulle kunna anmärka på är att däcken verkar greppa tag i varenda litet gruskorn de hittar, så om man är snabb att sätta på sommardäcken på våren (innan gatorna sopats ordentligt) så sprutar det grus omkring/bakom en. Inget stort problem dock. /Micke |
|
|
www.dackonline.net Billigare däck hittar du inte.. Jag har precis köpt 4st nya Toyo Proxes därifrån! Rekomenderas starkt!! Mvh / Richard |
|
snide |
toyo proxes. jäkligt nöjd. de har dessutom ett snyggt mönster. |
|
Kan rekommendera Bridgestone Pole Position S-03 starkt. Ett riktigt sportigt däck som har bra grepp på på torrt och halt väglag. Kanonpriser på Länk. Köpte själv därifrån och fick betala 1690 kr för 235/45-17. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.