|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej,det byggs ju bilar i vart och vartannat garage i dag och pratas effekt hit och dit men vad har ni för mål med era byggen,själv så ska jag förhoppningsvis kapa en del på förra årets tider,hade en del bekymmer,men presterade i allafall 7.8 155km/h på 201m med 60 fot på bedrövliga 2.05sek på ett par 5år gamla M&h däck,och en krokig insugsventil och ca: 1.3-1.35 i laddtryck. /Petri | |
|
Hej.mitt mål är fortfarande den mittentia som jag har tjatat om att min bil ska klara...hoppas bara att lådan håller i år och att den jävla effekten kommer ned i backen..... Stefan...... |
|
|
Det vågar inte jag berätta,kan bli lite skämmigt om de inte går så bra:) |
|
| Jaaa, varför inte en hög åtta? Det är dit jag vill och effekten kommer att finna, så inget är omöjligt. En klen länk: M3 E36 lådan. | |
|
Bäckis: varför inte en 6-petad sekventiell Holinger-låda? Klassad för ET8 eller 1.000hk... Nypris ca 80.000kr......... Allting kan gå itu, men min motor kan gå i tusen bitar... |
|
|
Då sätter han nog heldre dit en automat.... |
|
|
Och du då, Arthurson? Känns som om du kommer att klippa en mitten-10:a i säsongens första repa... Är man duktig kan man gissa antal bönor i burken, eller hästar under huven... 775? (hoppas, hoppas...) Allting kan gå itu, men min motor kan gå i tusen bitar... |
|
|
Att komma i mål... //Fredrik Länk |
|
|
Ja en mitten tia på dom första tävlingarna är nog inte omöjligt!Vi får se... Jag är en väldigt lycklig man om ja får över 700hk!!! |
|
|
1:Att få ihop skiten 2:Att den startar när man vrider på nyckel´n. 3:Att man kanske kanske kan få köra upp 1 uppsättning bakdäck iaf.. |
|
|
vårat mål är att kunna prestera en manlig toppfart! och sen kanske få på lite färg på skiten åxå. /Kilander |
|
| Om nån har en sån låda at sälja för mindre än 80000kr så kan det vara intressant, men när det börjar braka så finns det risk för att det blir automat, tex en turboclutchlåda. Finns ju dryga sekunden att hämta mot en manuell, och man vill ju gärna åka mitten åtta med typ 265 blås :-) | |
| Jag blir väldigt glad om jag sätter en låg 15 med min trimmade 325:a... :) | |
| Bäckis: 2-stegs Powerglide, kanske? Och ja, jag är lite nyfiken på vad som kommer att sitta under huven på e21:an med den himmelsblåa, tunna lacken i sommar... Eller är det hemligt? | |
| Ingen tunn lack på min, det var Forden. Min är så fiiin så. Det blir samma maskin med annan kam, ny topp, större turbo och så ska den bänkas, helst till mer än bmwandreas :-) Håller på med lillens topp nu, så det kan bli svårt att knäcka han när jag portat hans topp oxå... | |
|
Det blir nog svårt ja! Du lär nog tanka 120 oktan... hehe... Var inte den gamla toppen rätt så optimerad till maximum? En ny 12v kan väl inte bli så mkt bättre? 16v? Du lär ju få plats med BMW V8 286hk och två kullagrade aggregat under huven... låter inte det fint, så säg? |
|
|
Att piska Ruud racing på Gatbilträffen 04 med allt vad det innebär *pust* BMW 325 IMSA/CSL under konstruktion ICQ#126319414 |
|
|
Ja lär säga att toppen min blir jävligt fin,LITE bättre än orig:) Helt klart en 800+hk topp,hehe Får formodligen hem min ny kammar nästa vecka som också är LITE vassare än orig och har x antal mer mm i lyft än orig Spännande!! |
|
| Nja, jag kör M20 ett tag till. Visst,gamla toppen var bra, men gammal och av den dåliga gjutningen. Den här är ny och snart minst lika fin. 4 ventilare har inte speciellt stora fördelar, så vem som bromsar mest pulver hänger nog mer på kamtider och andra smågrejor, men i Avesta lär det då bli två sexor med 700+ bromsade om inget konstigt inträffar. Jag har ju dimensionerat allt för ca 900+, så det bör bli ganska bra :-) | |
|
Mitt mål är väl att komma ut med bilen, och att sedan köra en 12:a på strippen. |
|
| Är skillnaderna så väldans små ang. 2v-/4v-teknik? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.