AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.526

Hur lossa plastclips?

Sida 2 av 2
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Jake:
Har sedan länge släppt tanken på att återanvända dem. Men de sitter kopiöst hårt och vissa av dem går knappt att komma åt. :(

__
Länk
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Ett tips för alla sorters plastclips är att värma dem först med värmepistol. Därefter är de ofta väldigt lätta att få bort.
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Såga bort bom?
Rico80
ser ut att vara likadana som sitter på min bil jag slog ut mina clips på ovansidan är dom tvådelad eller vad man ska säga mitt delen går att trycka NEDÅT med tex en mejsel för att få ihop dom igen är det bara att sätta i den i hålet uppifrån o trycke ner den till lämpligt läge!! funka för mig iaf

*Gaspedalen har bara ett läge i botten*
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Tack för alla tips!

Det där med värmepistolen ska jag testa. Eller åtminstone värma dem med en vanlig hårtork så att de kommer upp till normaltemp istället för +/-0 som det är ute nu. Det borde väl hjälpa lite?
Jag har lyckats få bort de som sitter så till att man kommer åt att banka uppifrån så att plastpluppen i mitten åker ut, men problemet är som sagt de som sitter så mycket sämre till.

Är det någon som monterat loss hela framlyktan på en Z3?

__
Länk
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Fortsätter rapportera lite i den här följetongen.... :)

Jag har nog tänkt fundamentalt fel. Pratade med min verkstad idag och det är i stort sett omöjligt att lossa spoilern utan att först ta bort krockbalken tillsammans frontspoilern. Plasten sitter fast i aluminiumbalken med X antal clips och dessa är j-vligt svåra att komma åt innan hela balken är lossad. Balken sitter med två stora bultar i två "stag" eller vad man ska kalla dem. Två hål på undersidan av frontspoilern ger access till bultarna. Nu gäller det att hitta ett verktyg som funkar. Någon som vet vilken storlek det är på dessa bultar och om de har ett "traditionellt" bultmönster?

__
Länk
Ki
620
Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
wolv lille:
Ska jag komma med stora verktygslådan eller???
Är säkert gjort på ett ögonblick med rätt verktyg. Du hade pallbockar och domkraft eller?? Eller "bara" pallbockar?? Hoppas man inte gör som på gamla Golfen bara... Satt 3 bultar på varje sida, men den ena var till motorupphängningen... Spännande med ett fint blåmärke i pannan :-)
Torsdag?? Jobbar till 18 och du??
Maila/ring mig innan dess, så kan vi kika på det tillsammans om du vill. Jag har domkraft att ta med. Har du nån träkloss eller liknande??
/Kidde

Vill ha BMW igen!
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Kidde:
u got mail & sms

__
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.