AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
7.421

Någon med tips hur man tvättar rutorna inifrån?

Sida 1 av 2
Kw
75
Kwan
E92 kommer i september!
Någon med tips hur man tvättar rutorna inifrån??
Blir ju så jobbig med att man måste gnugga flera gånger med duken någon som kan något mer effektivt sätt??
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Länk

Mvh
Kalle H, BMW CS[syd]#5120
____
Länk
Krizzly
Använd T-röd
effektivt som f*n!

BMW ÄR INGEN BIL! DE ÄR ETT UNDERVERK!!!!
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Jag tar vanligt fönsterputs luktar inte lika strakt som T-röd.. Men jag tycker de är precis lika bra om inte bättre..Tycker de blir randligt med T-röd..Fast de är min åsikt...

Mvh Teres

Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Jag tar vanligt fönsterputs luktar inte lika strakt som T-röd.. Men jag tycker de är precis lika bra om inte bättre..Tycker de blir randligt med T-röd..Fast de är min åsikt...

Mvh Teres

835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
Vill bara rekomendera Biltema´s fönsterputs (En biltema produkt som är bra? WOW!) , fungerar utmärkt på bilrutor, vissa andra fönsterputs medel verkar inte passa att använda på bilrutor och brukar lämna en hinna eller annat så rutorna blir flammiga och randiga så man måste putsa om ett par ggr innan man blir nöjd. Och det är mkt irriterande...
Fr
35
Fredrik Svensson
325im Touring -89
Putsa inte av med tidningspapper, det fastnar trycksvärta och färg på inredningen......

Svempa
Fredrik Svensson:
Du ska inte ha tidningarna på inredningen uten på rutorna och där funkar det föredömligt enligt denna beskrivningen.
Länk

_____
Micke
Länk
Länk
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
hehe jag har en jätte bra trasa som de inte blir flamigt av .. Den kan man till och med använda bara vanligt vatten så blir de jätte rent =) hehe kom över den när jag städade en sommar .. hehe så den fick följa med mig hem =) Vet inte vad trasan heter men den är jävligt bra med fönsterputs iaf .. huvudsaken de ...=)

Mvh

Kw
75
Kwan
E92 kommer i september!
Ja Terrese kan inte du skicka den trasan till mig :)
Kw
75
Kwan
E92 kommer i september!
Ja ska prova med biltemas produkt. Det är bara det att man måste ju gnugga mycket för att ta bort det randiga ju med fönsterputs
Ta TORK papper... En "tuss" som du gnider ut fönster putsen med och en "tuss" som du torkar av det med... Lätt som en plätt...

/Johan
[CUL8ER]
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
hehe den trasan ger jag inte bort för allt i världen =).. hehe börjar nästan bli en putsbög så jag skulle nog inte klara mig utan den =)) hehe ... hade jag en till så hade du kunnat få den ...

Mvh

Jag använder medlet som är till Kärschers fönstertvättar.
Helt underbart...........

"BMW make the world faster"
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Det var väl decennier sedan det var bra med tidningspapper. Den trycksvärta som fanns innan den nya trycktekniken är inte densamma som finns i dagstidningar nuförtiden. Men det kanske inte gäller alla dagstidningar. Vet bara att DN, Sydsvenskan och några andra har annat tryck.
Visa användare
260
K-Jörgen
320 Touring 05
Lyckades göra bort mig då vi under en kvällskörning stannade till och jag kom på idén att ta bort alla flugfän på rutan. Hittade en trasa i kofferten och sa till frugan att slå på vindrutespolaren för att blöta upp kadavren . Fick bort allt perfekt.
När jag for iväg så upptäckte jag till min fasa att just den trasan hade jag använt för att torka inredningen med silikonliknande medel. Nu har jag hela prismaspektrat lysande i rutan ( jag såg knappt ut) och till min fasa insåg jag att trasan även användes på insidan en stund.
Detta är ett h.e att få bort blivit bättre men fortfarande irreterande. Syns som sagt mest under mörkerkörningen.

K-Jörgen
Visa användare
155
Lasse B
M Roadster -01
Ta gårdagens tidning eller ännu hellre förrgårdagens; därvid har trycksvärtan torkat. (Använd s/v-sidor.)
Visa användare
260
K-Jörgen
320 Touring 05
Var hos vår lokale bilrec. och fick tag i supermedel med gårdagens aftonbladet blev rutorna som nya.

K-Jörgen
Ra
385
Rammstein
523 e39 '99 Biarritzblå met
Ajax fönsterputs på en trasa, torka och torka torrt med en handduk. Jag gick nästan in i glaset, så rent blev det.

Don't fuck with another man's automobile.
PT
351
PTR
318i -03 (2:a bil)
Jag tycker att Glaspolish (finns flera märken tex Autosmart, Turtle etc) är det "säkraste" sättet att inte ,isslyckas. De ger ett kristallklart resultat varje gång.

Det är ju i princip som ett vaxpolish och rengör effektiv, ger en något skyddande hinna (dock inte som Rain-X eller liknande preparat) och ger perfekt sikt = ingen flammighet.

Nackdelar? De är inte direkt billiga och det kan bli lite damm på instrumentbrädan, men torkar man av direkt eller har en handduk som skydd så är det inget problem.
kj
72
kjelle23
Z3 roadster-98
320 touring-89
Brukar vaxa rutorna både ute och inne.
Perfekt när det regnar, Jag hinner inte slå på torkarna från
regnet har runnit av

MVH
Kjelle
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.