AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.082

Hänga ut fifflare eller inte?

Sida 2 av 2
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Hej!

Borde inte ansvarig utgivare vara redaktionschefen för BMWPower?
Om man jämför sidan med en tidning så torde det vara så, eller?

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
I så fall skulle allt tas bort överhuvudtaget där firmor anges som fifflare. Finns ingen anledning att stå till svars för vad andra personer tycker och tänker på en idéellt driven privatsida som BMWpower om man skulle råka bli åtalad för det heller hur.

MVH
Hasso
Länk

745an: vad betyder garantera? inte tro vad jag vet, garanti är något som e 100% säkert, iallafall håller me dig till en viss punkt men aså köper jag en bil på en firma o d visa sig sedan vara ett vrak va ska jag göra, ja måste kunna säga som det är utan att svartmåla firman. Det är inte så att ja kommer gå runt o säga aa den här firman är skit lita aldrig på dom blabla, självklart säger jag att ja köpte en bil där o bilen visade sig att den inte var i det skick som firman sa att den var. Jag tycker inte att det är anklagelser utan det är en varning. Vill firmor inte att det ska snackas såhär får dom väl ta o kolla bilarna nogrannare eller vara ärliga när dom säljer. :)
Soki.

En garanti är 100% under de förutsättningar som råder. T. ex mazda har 5 års garanti (100% säkert) men enbart om du försäkrar bilen hos mazda. Hajjar du vad jag far efter?

Man måste dessutom spalta upp saker och ting i olika delar.

Vem har ansvaret.
Vem har gjort fel.
Hur är jag som konsument skyddad.
osv.

Dvs det finns inget univeriellt svar.

Hasso! Webredaktörer eller "huvudansvariga" för en sajt är ej likvärdiga med ansvariga utgivare. De som är närmast är "hosten" av siten. Dock är ej heller de ansvariga utgivare i lagens mening enligt en dom i både SE och NOR instanser.

:)

745an: ok ja förstår va du menar, men vem har ansvar...
jag säger inte att det är firman som fifflat med mätaren men fifflat måste dom ha gjort. De ska ta på sig ansvar va gällande att ha gett ut fel information, o de gör fel ifall de inte ger ut fel info. Altså ja menar jag som privat pers kan anstränga mig lite o ta reda på historik till bilen bör inte firman fixa llt sånt innan för att spara tid o krafter åt köparen? me tanke på alla påläggskostnader som dom säljer bilarna så borde sånt rekond. mm ingå el va tycker du? men men man kan nästan aldrig va 100% säker, som världen utvecklas så utvecklas fifflarnas kunskaper oxå.. hoppas bara inte allt för många råkar ut för dom.
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Jag blir lite irriterad när nuvarande ägare av min förra bil klär annonstexten i vackra ord, som inte riktigt stämmer överrens med verkligheten. Som exempel; på bmwbörsen står min första BMW - 316i Compact till salu för 130.000.- Det är samma belopp som han betalade till mig för bilen för 700 mil sedan... I texten står att läsa om hur många mil vinterdäcken använts etc, fast han inte kan ha en aning om det.

Dessutom använde han mina bilder utan att be om lov. Nu har iaf T.G. tagit bort bilderna.

Nu vill jag inte säga att det är något lurt med bilen han säljer. När jag lämnade ifrån mig den var den i superbt skick.
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Magnus18, Hasso & 745>>> För att den ansvarige utgivaren ska kunna lastas för vad som skrivs måste det råda säkerhet om att det var någon i hans organisation som skrev uttalandet.
Följdkonekvenserna av vad som skrivs på detta forum är att jämföra med vad som händer med insändarna på Aftonbladets "tyck till"-sida... Munhuggeri i form av annan insändare.
Vi forumdeltagare är inte skribenter, vi är insändare (möjligen utom Hasso och Asken som numer jobbar inom BMWPower-organisationen)
ska rätta mig själv

-De ska ta på sig ansvar va gällande att ha gett ut fel information, o de gör fel ifall de inte ger ut fel info.

ja menar att d gör fel ifall det inte ger ut RÄTT info.

:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.