AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
1.279

Inför årets träffar

Sida 2 av 2
Jörgen: okey... låter bra.... ska bara ska sov plats i Hedesunda då...

Det är väl kul med andra klubbar som är med på en banträff... men BMW SC kör ju med andra klubbar... typ med Audi klubben.

_____
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
På Flygfältet i Gävle är det inte aktuellt med andra klubbar av två enkla anledningar.
* Det är billiga att hyra fältet, jmf med tex Mantorp, så vi reder ut ekonomin med BMW besökare.
* Vi har fullt upp att låta BMW folk köra , tiden är en stor fiende.
Det låter väl vettigt... att är det fullt med BMW folk så är det väl ingen ide att ta in andra klubbar....

_____
Ko
663
Koffe
320iC -93
Lite frågor innan kommentarerna:
Är det BMW CS (lr kanske tom BMW SC?) som anordnar träffen i Gävle? Krävs det medlemsskap för att dyka upp eller bara för att köra?

Personligen tycker jag 402 är roligare än konbana, men det är ju jag. Känns som en sån där fråga där man får olika svar av alla... Vädret är ju oxå viktigt, hur tänkte ni fixa det iår? =)
Nä, men så länge atmosfären är bra och en "alla gillar alla-stämning" infaller så är väl succén ett faktum?

//Koffe
Grusse
Kör en tvådagarsträff med konbana ena dagen och 402m andra dagen så får man köra mera och alla blir förhoppningsvis nöjda.
mi
566
micke t
Alpina B5 touring-06
Jörgen, jag läste tidigare om att flygfältet hade lagts ned och att det ev. skulle grävas upp, hur blir det då med Gävle-träffen? finns det i så fall ngn alternativ flygplats/bana där träffen skulle kunna hållas, det vore ju katastrof om inte den årliga Gävle-träffen skulle leva vidare.

Mvh/ Micke t
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Koffe, Det är BMW Club Schweden's Gästrik Sektion. Det som krävs för att vara med och köra är ett medlemskap i BMW CS.(kan lösas på plats)
För att komma och titta krävs bara sunt förnuft ;)

Grusse, tanken har slagt oss många gånger... vi får se..

micke t, jo det är mycket skriverier ang flyfältet.. Det är NEDLAGT, och man har planer på att gräva av fältet. Men kommer inte hinna det iår, så iår kör vi där. Nästa år får vi se hur det blir, men då hoppas vi på att träffen på Mantorp (10Maj i år), kommer att kunna forsätta, och att vi håller till där då.
*tår i ögat när du säger så*, ja det var ju inget jag trodde sommaren 1991 när jag drog ihop första träffen.

Så den som lever får se. Hoppas komun låter motorungdom,jag och vi lite äldre, få dela flygfältet med killarna som har hobby flyg.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.