AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
1.273

Inför årets träffar

Sida 1 av 2
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Hej, jag skulle vilja vet vad som Ni tycker är viktigast på en träff ?

Vilka moment ska vara med ? 402 ? Slalom ? bana ?
Vad gör en bra träff ?
Är det för eller nackdel om någon annat bilmärke är inbjuden?
Vad är viktigast, berätta så vi som arrangerar stora träffar vet vad vi ska förbättra.

Mvh Jörgen
ps. Vi ska försöka ordna så anmälan går smidigare i år i Gävle.

En bra träff är en träff där medlemmar får vara med även om man för dagen inte kör Bemmer.

Annars: Bana, slalom, 402m.

Qvarnis
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Jag tycker att det viktigaste på en träff är snacket och det gemensamma intresset: gemytligheten. Andra aktiviteter är för mig inte SÅ viktiga....

Ang. bjuda in andra klubbar...mjae...jag vet inte riktigt... Det skulle vara Alfaklubben eller Porsche... INTE hondagökarna, Volvo eller DKW ;-)

Så tycker jag!

Mvh
Kalle H, BMW CS[syd]#5120
____
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
nofx16, för info: vi bjöd in Alfa klubben för 2-3 år sedan, ingen dök upp.
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Jörgen,
Inte kul att höra :(

Anledningen till att jag har bra erfarenhet av Alfaägarna är Länk Där det förs en del trevliga diskussioner, och där BMW inte smutskastas, till skillnad från de flesta andra märkesforum. Alfa och BMW- ägare vill ofta få ut samma sak från sina bilar: körglädje, design, temprament. Skillnaden är att de är lite modigare än oss BMW:are ;) Synd att Alfa är felhjulsdrivna nuförtiden :(

Mvh
Kalle
Jag tycker både 402 och slalom är viktigt har kompisar som kör m3 e30 och dom vill ju knappt ens köra när det blir 402, medans andra hellst av allt vill köra 402. Sist på Gävleträffen var det ju enormt med bilar och hade en annan klubb oxå kommit hade vi ju knappt fått köra ngt, däremot är det kul när det kommer ngr enstaka utmanare..
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Hej!

Som nofx16 säger tycker jag att snacket och att kolla på bilar är det viktigaste...
För min del kvittar det om det blir 402, slalom osv.

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
ga
408
gasa
M3 E30
M3 E46
325d E91
Incheckningen måste flyta smidigt, det är trots allt det första man möter. Plus att då tar den mindre tid från resten av dagen.

En spontan fundering, ni har ju haft frivillig föranmälan. Som jag uppfattade det ifjol så utnyttjade ni inte dessa listor utan varje bil och dess uppgifter skrevs ner för hand på plats. Har ni någon plan på att skapa egen kö för de duktiga som föranmälde sig. (Till dessa hörde inte jag) Nu sparkar jag in en öppen dörr här men du ville ju ha synpunkter. ;-)

Som tidigare inlägg var inne på så varierar intresset bla beroende på bilmodell. Av någon för mig okänd anledning känns det lite som "rattlås-racingen" är det viktigare biten för flertalet av de körande besökarna.

Som tidigare inlägg är inne på. Utan snack och tittande, ingen träff.

/G
Bimmer7er
nofx16: Snyggt forum AlfaPower hade!
(ursäkta, en kommentar bara :)

/// Bimmer7er
Visa användare
302
John John
M3GT-95
320iM touring-03
1502-75
Jag är av den åsikten att om man är med i en märkesklubb.... så skall träffen vara ämnad märket ifråga. I fallet bmw så är det ju sällan problem med uppslutningen till träffarna. Vill man mixa finns det ju mixade märkesoberoende klubbar.
Mao. den dagen jag åker i ......... så lär jag gå med i den för........ klubben också.
Patriot och bmw ägare! /// John

Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
gasa, håller bara med..

Tyvärr är det ju så att har man anmälning 7-9, kommer alla 8.45.
Och registerar 140 st på 15min är svårt, men vi ska göra allt för att det ska bli bättre i år. Och vi ska nyttja föranmälningarna bättre i år. (prel datum är 28 Juni, så börja förhandla om premis den dagen hemma).

Skönt att höra att snacket och bilintresset är viktig.

Ti
2.587
Ticco
420i -14
Qvarnis:

Känner igen det där.
När jag köpte min Nissan 200SX så gick jag med i Nissan ZX klubben, efter något år så bildades 200SX OGS.
Jag var en av dom första medlemmarna i 200SX OGS, efter att ha ägt bilen i 8år så lyckades jag att plantera den i en husvägg = skrot. Köpte mig en BMW men fortsatte som stödmedlemm i 200SX OGS, när det var dax för deras stora träff så frågade jag om jag var välkommen å köra lite bana?
Jo, visst var man välkommen, men bilen skulle lämnas utanför området :(
Undrar om någon var rädd för att bli frånåkt av en BMW?

Personligen tycker jag att dom roligaste träffarna är där det är en salig blandning av olika märken och modeller.

//Ticco

www.ticco.com
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Personligen tycker jag att en ordentlig "swapmeet" hör hemma på en riktig bilträff!

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Jag önskar att vi hade minst lika många klubbar som vi har idag som arrangerar banträffar men att alla skulle vara bilmärkesobeoende :-)

Fram för bilmärkesoberoende träffar! Varför byta kompisgäng bara för man bytt bil?

/Magnus T

--------------------------------------------------------------
Allt om banträffar o sånt: http/rejsa.nu
300
höfläkt
535daT -05
Håller med MagnusT här.

Det här med märkesbundet contra märkesklubbar som delar/samkör på banträffar kan oxå översätas ekonomi. Tex kostar Mantorp 38000 + säkerhet + att du behöver till + moms. Vi säger 50000, är det hundra bilar kostar det 500 per bil, hur mycket får det kosta eller hur lite skall det kosta för att ni skall komma...?

För övrigt var frågan i tråden: jag skulle vilja vet vad som Ni tycker är viktigast på en träff ?

Generellt kan väl sägas "samklangen" -att allt fungerar, håller tidsramarna, gör träffbesökarna nöjda o lyckliga.
Skall man gå mera i detalj, så känns det för mig lite underligt om man hyr en dyr bana, stänger av 80% av banan för att köra 402m halva dagen...
Visst har man 100 bilar och 20 vill åka rattlåsracing så kan man väl stäcka till en timme.

Slalom el rs-bana är väl aldrig fel då det kan avhälpa trycket på banan.

Mvh
Stefan Larsson
På Mantorp kan man ju ha slalom hela dagen i en del av depåområdet ;-)
300
höfläkt
535daT -05
Jäpp!
Jag hade tänkt mig att komma upp till Gävle när det är dags för den träffen.... när ska ni spika datumet????

_____
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
S 328 R, så fort vi få OK från de som ansvarar för fältet.
PS
287
PSE-R
M3 -87
M3 -95
personligen väljer jag nog först Bana.. sen 402 och slalom..

märkesoberoende träffar är kul.. en "risk" med sådana träffar kan väl vara att det iblnad blir för många bilar och för lite körning därav.. :/

mvh Peter

Det är ju bra om folk är på någorlunda samma nivå ute på banan också, inte att förglömma!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.