|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tja tja! Jag funderar på att köpa mig en bmw och har fastnat för 3-serien copuè. Jag kör en 740tic nu med ca 200hästar och vill ha något med liknande drag. Vad står I för i tex 325I?? Får man en hygglig 3-serrie coupè för 50 000:- E36 eller vad karossen heter på 90-talarna? Vad ska man specielt kolla när man köper bmw? /// Lapin | |
|
Hej och välkommen :) "i" står för insprutning och har funnits med sedan 70-talet då de första insprutarna kom. Varför BMW än idag har kvar det i modellnamnen är det nog ingen förutom deras marknadsstrateger och chef som vet ;) Japp, du kan få en sjysst E36 Coupé för 50k. För info om vad du ska kolla upp så rekomenderar jag "sök inlägg" uppe till vänster. Sök på E36, 325 eller M50 så har du att läsa en väcka framöver :) Mvh Kalle H, BMW CS[syd]#5120 ____ Länk |
|
| för 50k kan du få en tidig 325 E36 för,typ 93:a...lr så kan du få en något nyare 320...men ja skulle lätt rekomendera en 325:a | |
M3 wanabe |
Tja! Jag tycker att du får fel bild om du frågar BMW ägarna är på forumet om vad som är bra och inte bra. Jag säger inte vilken bil du ska köpa men jag kan säga att du ska leta igenom alla 3:seire som är till salu och bygga dig en uppfattning om vad smo är lämplig just för dig. Alla här kommer att påstå att just den modell som de har är bra oh det är så klart fel att påstå. En fin 325 för 50 lapp tror jag att du ska glömma, hittar du en 325 och ägaren påstår tt den är bra oh fin så är det 100% nåt lurt me de. Sattsa istället på en fin 318 eller 320 för runt 55 och 60 istället. ____________________________ Länk |
|
man rekomenderar bara en bilmodell för att man tycker den är bra,man säger inte att han ska köpa den... sen så kan man lungt få en okej 325:a för 50k,inte en 93:a kanske som ja skrev förut,men en 92:a kan man få för 50k...men om ja själv skulle köpa en E36 325 så skulle ja lägga ut några lappar till som är lite finare |
|
|
Jag kan också rekomenndera 325:an, helst från ´93 då den fick vanos och bättre vrid över registert. Men att hitta en fin coupé för 50000 kan vara svårt. Om du överväger en 320 så se till att få den nyare motorn som är helt överlägsen den som fanns i de första årsmodellerna. Även 323 och 328 är mycket trevliga (men lite dyrare). 318iS är trevlig (men ingen raket,gäller även 320) om du inte måste ha en sexa, men modellen är övervärderad i Sverige, köp i Tyskland. /T.P. |
|
|
Sålde min 325i Coupé 93:a, 25.000 mil för 64.000 för någon månad sen. Hade lätt köpt den själv för det priset om jag var spekulant på en bil i den prisklassen. en kanonbil helt enkelt som jag saknar ibland. Roligare än min nuvarande 328ic E46. Kolla efter en med få ägare och stirra dig inte blind på årsmodell eller miltal. Tänk också på att det inte finns 92:or som gått 12.000 mil... //MJ |
|
X. |
Du lär få svårt att hitta en 325 coupé från 93 för 50 papp, och hittar du en för det priset så är det nog lika bra att avstå... |
M3 wanabe |
Jag har fått 68000 kr för min och skrattade hur ska då han hitta en "fin" 325:a för 50 000 kr. Jag skulle inte lägga mig i men jag tycker att om du ska ha en 325 och behålla den i säg sådär ett år max då ska du köpa en så kallad "fin" 325:a för 50. Men om du ska behålla den och vårda den och köra den och älska den och vad vet jag vad du ska göra med den så försök att smaska fram 60-65 tusen och få en fin 320 från 93 eller 94 och hlst utan vanos. Men jag tycker att du borde inte gå eftrer det som skrivs här. ____________________________ Länk |
|
M3 wanabe: Varför ska han köp den gamla 320 motorn, när den nya är mycket bättre på allt??? /T.P. |
|
|
"320 från 93 eller 94 och helst utan vanos." Vanos är ju på alla 320 från -93 o uppåt! Och varför ska han satsa på en utan vanos? |
|
M3 wanabe |
Ja ja ja ja. Hutta hutta. Förslag, hur många gånger har inte jag läst att det har varit problem med vanos. Klart att jag vet att motorn me vanos e bättre men den krånglar oxå. Komigen en första bil eller första BMW så kommer det att vara svårt innan man har lärt sig en hel del. ____________________________ Länk |
|
Man får ingen fin 325 coupe E36 för 50'. ------- Finns på icq: 60288954 "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
Ge mig exempel på en tråd där någon har haft problem med Vanos på en 320. Jag har kört tusentals mil med många olika Vanos bilar och har aldrig haft några problem (inte mina vänner heller). BMW har vanos på alla sin sex cylindriga maskiner sedan början av 90:talet, om de hade varit så dåliga som du påstår så tror jag att de hade slutat med det för länge sedan. /T.P. |
|
|
Det går att göra klipp om man inte har för bråttom. Kolla runt på nätet och i dagstidningar. Ta med dig någon som kan bilar om du är osäker. Samt åk och kolla på bilen med kontanterna i näven. Det otroligt hur mycket man kan pruta om pengarna är inom räckhåll för köparen. |
|
| Inom räckhåll för säljaren menar jag givetvis....... | |
|
Enda som jag hört haft lite problem me vanos är nån enstaka m3:a från -96,,men de e bara vad jag läst på nätet.Har ALDRIG hört om nåt vanos problem på 320,325! |
|
| tror ej på att du kan få en fin för 50.. sen så rekomenderar jag 328 el 323. | |
|
Kolla in denna 325:a då,är inget större fel på den!? Länk |
|
|
Det är väl ingen coupé. /T.P. |
|
|
nä,men de bevisar att man kan få en okej 325:a för runt 50k... nu på vinterhalvåret kan man nog hitta en coupé för runt 50k också!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.