AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
3.345

BMW-förare i Malmö-trakten!

Sida 1 av 4
Hej alla! har suttit här nu o läst ganska många inlägg där folk presenterar sig själv med var de kommer ifrån o s v. Har lagt märke till att en del av er bor i/runt Malmö/Sydskåne......tror nog att vi är ganska många. Skulle inte en träff framåt vårkanten vara något??

Alltid kul att träffa andra bmw-fantaster och utbyta tips/erfarenheter.........

Någon som är intresserad?

Jobbar antagligen i Malmö i år också så då kunde det ju vara kul med en träff. Om man får dyka upp med en "fusk-läs:Mini" BMW..?

/Johan
[CUL8ER]
Mattias Larsson
Skulle vara jättekul med en träff och utbyta lite erfarenheter.
Jag bor i Malmö.

Mvh Mattias
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Grymt kul. Jag hänger på! Återkom bara med datum framåt våren så...

Bor I Hbg - sundets pärla!

Mvh Jimmy
Da
43
David E
M5 -94
730d -11
X5 4,6is -02
Flera aktiviteter i skåneregionen är redan inplanerade
under vårkanten och fler är på gång.
För info se www.bmwcs.com/syd
Där finns även info om tidigare träffar för att se lite
vad vi pysslat med hittills.

Mvh - David Eklund
Sektionssekreterare bmwcs/syd
Jag och Kalle (Nofx) har diskuterat detta innan, de lät även som Micke med m3an i Frilansar Galleriet gått o blivit malmö bo iaf jobbar han och bor härnere. Finns väldigt gott om folk från Skåne land i forumet så både inoficiella samt oficiella möten får vi hoppas på framåt vårkanten.
Själv e ja från Lund.

Bmw har stjärnan under huven.
wendtan: Klart att jag är på när all plast är påskruvad om någon månad ;)
CoolBlueM3Coupe:
Härligt och höra. Hoppas själv hinna med en del modifieringar innan vårsolen värmer allt för mycket så vårkänslorna kryper på en. Läste du skulle in inspektion på Förenade bil City, mina erfarenheter av dom är bra.
Räknar Kallt med att våren infinner sig den första Mars som brukligt annars ska den få med mig och göra :)

Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Hej!

Det hade varit kul med en Malmö träff!
Själv bor jag i Hörby..

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Det blir malmöträff, lita på det ;) Klistrar in vad jag mailade till Kristian Larsson häromdagen:
"Min tanke är att hålla träffen i samband med, eller några veckor efter att, "den lagliga/komunala strippen" invigs. Inte för att strippkörning är BMWs ultimata genre, men det lär samlas en hel del motormänniskor där. Jag hade tänkt mig att samlas ett gäng BMWs på antingen Mobilia eller Jägersro C:s parkering för någon timmes snack och trivsel, för att sedan färdas i karavan till "strippen". Sedan har mina planer inte kommit längre, och jag väntar med att planera tills ett öppningsdatum för strippen blivit känt. Om öppningen blir försenad och framskjuten får vi ha vår träff i allafall, och komma på något annat kul att pyssla med :) Målsättningen är att träffen ska äga rum i slutet av maj/början av Juni."

Givetvis kommer det att bli fler happenings, det är ju inget direkt att planera, utan bara att höras av några stycken och ringa sina BMW-polare :)

Det blir nog en riktigt trevlig BMW-vår har jag på känn :)))

Mvh
Kalle H, BMW CS[syd]#5120
____
Länk
Kalle:invigningen skall ske så sent? eller?
Hade hoppats på något lite tidigare.

Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Hej!

Jag tycker nog datumet som nofx16 säger verkar bra. Då har värmen förhoppningsvis börjat tillkännage sitt intågande.

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
wendtan: Med tanke på att det är kommunen som håller i bygget så är det inte lönt att vara optimist ;)

Självklart tar vi en liten power-meeting redan i april, om vädergudarna och forumskribenterna vill det :)))
Och vi mindre testosteronstinna gossar samlas på BK på Mobila då och inväntardom mera testosteronstinna ynglingarna från strippen då eller?? *S*
Kalle: Låter lovande. Jag har bestämt att de blir vår from 1 mars. Annars får Tor och dom andra vädergudarna med mig o göra :)

St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Räkna med mig!

Gasar-Magnus håll dig på avstånd då för här kommer en utan vevar i bakdörrarna :)
Ja ja stout jag håller ett bra bord på BK under tiden..*L*
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Jag ska ner en sväng till Malmö i vår. Kan tänka mig en liten "inofficiel träff" med likasinnade på tex lilla torg eller liknande ;-)

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
bj
291
bjorasen
M535i -87
ni kan räkna med mig också :-)

Jag luftar bettan lite då och då och hon börjar bli riktig otålig ;-)

Christopher
///M535i
Länk
st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
jag e med också.... vi var ju några som skulle träffas förra året.... 2st dök upp. jag och rantzow här på forumet...
verka rju vara lite mer intresse nu.
Kul att se att så pass många hörde av sig.... fast ju fler desto bättre. Verkar ju som att det är fler än jag som hade en träff i tankarna.
Någon som har nåt förslag på hur vi ska gå till väga? nofx16 och wendtan verkade ju redan ha lite planerat. Fast att hoppas på att strippen skulle bli klar i maj/juni är nog att för mkt att hoppas på....
Fast en träff på t ex JägersroC parkering skulle väl gå att ordna!

Någon i malmö-trakten som kan tänka sig att vara kontaktperson? han kan ju förslagvis samla in mejl-adresser från alla intresserade och höra av sig framåt våren då det är dags....eller vad säger ni?

V8 rockar fett!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.