|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag har köpt en bil som är importerad av Sportwagen på den tiden man inte hade så bra koll. För att inte säga för mkt så var det mitt absolut sämsta köp någonsin! Tyvärr köpte jag den i regn och hade inte möjlighet att kolla den i torrt skick. Det var INGEN trevlig överaskning att tvätta och skinna den vid hemkomst! Den såldes efter 1 månad kan jag tillägga. Men det betyder ju inte att han faktiskt säkert har sålt/säljer en hel del fina bilar med! |
|
|
Måste varit en bra bil eftersom du fick den såld så snabbt. Min tog det 8 månader att sälja och den var i pefekt skick... ... |
|
stefannorr |
Det är ju ingen som påstått att han sålt skruvade bilar,de enda folk skrivit är att man ska kolla upp historik m.m noga,men de är ju upp till var o en..vill man inte de så är de fritt val...däremot så verkar ju hans sätt att svara/ta emot kunder gå att diskutera..finns andra trådar på forumet om de,bara gå på sök inlägg... |
|
gerkon: Man måste lära sig skillnaden på bra bil och dum köpare :) Med rätt försäljningteknik så går det allt sälja allt! |
|
|
Gerkon: Vad folk försöker berätta för dig är att bara för ens köpeavtal säger att milen garanteras så betyder detta inte att milen är korrekta. Det finns åtskilliga exempel på säljare som garanterar milen på sina bilar även då dessa inte stämmer. I de flesta fall så litar köparen på detta och lever med sin bil i tron att milen är korrekta. De som är aktiva här på forumet vet att det är bättre att kolla upp milen själv innan ev köp. Stämmer inte milen så skippar de flesta objektet. Konfronteras säljare så kommer en av 1000 dåliga ursäkter. Säljarna bryr sig ofta inte eftersom det inom kort dyker upp nya köpare som litar på hans milgaranti. Finns flera exempel här på forumet om personer som köpt bilar med garanterade mil och långt efter köpet inser att milen inte stämmer och även om de ibland kan få rätt gentemot säljaren så är det ofta en tids- och tålamodskrävande process. Sist vill jag tillägga att jag inte hört något negativt om Sportwagens bilar och den kontakt jag haft med Tom varit helt OK så mina kommentarer ovan är enbart generella. ___ BMWCS #5157 |
|
| gerkon=Tom? Lite Ole varning på den här tråden! :D | |
| Instämmer med föregående solklart!!!!!!!!!!!! | |
|
Tveksamt om gerkon = Tom och om det är någon annan som har mailväxlat med Tom så tror jag dom håller med mig. Däremot så är det mycket möjligt att det finns någon koppling mellan dessa utöver den som kund/säljare. ___ BMWCS #5157 |
|
|
Fler korkade påstående från M-femman och Beckis. Tack för vänlighet CS 5157... |
|
|
Köpte M3 fälgar av honom och han stannade kvar efter stängningstid för att jag inte hann fram till 18.00. Juste kille, då i alla fall. Priset vart oK oxå. M3/// Mullret |
|
|
Förvisso är tråden gammal, men eftersom jag nyligen köpt bil av Tom på Sportwagen så måste jag säga att det nog är den seriösaste bilhandlare jag varit i kontakt med! Stannade kvar efter stängnig för att jag skulle hinna provköra, skaffade en svensk instruktions bok utan att jag bett om det, han hämtade dessutom mig i kristianstad (tog tåget dit) vad gäller bilen så var den i utomordentligt bra skick & på kvittot skrivs det att köpet återgår om inte mätarställningen stämmer (inom 6 månader). Ska tilläggas att jag varit i kontakt med ett trettiotal bilhandlare & bättre bemötande får man nog leta efter. |
|
|
Gammal tråd men iaf vill skriva lite !! Köpte en 328 i e36 av tom för ca 3 år bromsarna var inte bra o förstod att den inte skulle gå igenom besiktningen. tom bytte bromsar till mig hos nenne i fjälkinge en av dem bästa bmw killarna som finns. Sen bytte han spindeled besiktigade om bilen till mig och gick även med på mitt avtalade pris med honom.. Efter ett tag så dog batteriet tom gick med utan några större problem på att ge mig ett annat batterri som fungerade utmärkt. Tycker han var den bästa försäljaren någonsin som jag har gjort affärer med fick även garanti på bilen i 6 månader vid stora fel. Bilen har gått felfritt i 3 år visst slitasskador har jag haft men det har alla och jag har kört bilen mkt hårt under dessa 3 år. Så att Tom skulle vara en dålig försäljare kan jag verkligen inte hålla med om var väldigt trevlig och social. Skulle jag få för mig att byta bil igen hade jag mer än gärna gjort affärer med honom. Kan verkligen inte hålla med vissa påstående här. jz |
|
| Tar upp en gammal tråd igen. Gäller det bra omdöme om Sportwagen AB fortfarende? Har set en bil där, som jag gillar starkt (har inte varit i kontakt med Tom än). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.