AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
12.135

Sportwagen i Åhus

Sida 1 av 3
ovanstående firma har en del BMW till salu på Bytbil.com.
fick det här är svaret via mejl på ett bud och frågan om bilen var importerad.

"stoppa upp budet och frågan ,ja du vet var . Tom Sportwagen"

seriöst? som hela deras verksamhet kanske?!
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Låter lustigt, hur mkt begärde dom och vad budade du?
Mvh
Asken
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Det beror väl lite på ditt bud...Givetvis så är det dålig stil att ge ett sådant svar och handlarens seriositet kan man ju undra över. Folk reagerar ju olika på skambud (om det nu var ett sådant?) och detta var väl hans sätt...

Jag har haft lite att göra med Tom och tycker han är ok. Har aldrig köpt bil där men däremot fälgar. Han hör till handlarna som enbart jobbar med att ta hem bilar och främst BMW och de bilar jag sett på har ofta varit i bra skick visuellt, har dock aldrig kollat upp historian på någon. Hans priser är i regel också ganska höga vilket han menar är befogat med tanke på att bilarna är i toppskick och "ärliga"...

Tycker att det låter som att denna kille inte vet något om hur man bemöter folk,Ok om man som privatperson beter sig så men när man representerar en firma,om så sin egen,så beter man sig inte så,detta kommer ju att ifrågasätta seriositeten på den verksamheten man bedriver(oavsett om det var ett berättigat svar på ett skambud)man låter helt enkelt bli att svara på det om man inte kan på ett vänligt sätt säga att det inte är ett intressant bud.

Henrik
LooseNoodle: Finns lite tankar om Sportwagen att läsa via "Sök".

Låter dock onekligen som lite Overkill att svara på ett mail sådär!!!
LooseNoodle,
Hur mycket erbjöd du betala?
Onekligen lustigt svar från en bilhandlare.
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Har handlat bil av honom och jag fick den uppfattningen att han inte har för vana att väga sina ord på guldvågen... Han borde naturligtvis inte bemöta en kund vilket bud du än lagt, men jag blir nyfiken på vad du skrev i ditt mail, LooseNoodle!
Dock tycker jag ändå inte att han borde räknas till de oseriösa handlarna.
Hemsida?
kolla på bytbil.com och där har han inte någon hemsida listad.

Bmw har stjärnan under huven.
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Dålig stil sportwagen, sådant här sprider sig som elden.
Vilket bud sportwagen än får så får man inte behandla sina kunder.
Lasse H
Komiskt tycker jag. Han kanske hat humor den där Tom? Jag har oxå haft lite med honom att göra. Var spekulant på en Z3 som han hade ute på bytbil.com. När jag ringde var bilen redan såld. Veckan efter, och många veckor därpå, fans bilen fortfarande kvar på nätet med ett annat pris dessutom.. skumt.. /Lasse H
Jag köpte min bil hos Tom... och han vär väldigt trevlig mot mig... fick bra pris... tog in min E46 328 till ett pris som inte jag kunde sälja den privat för... väldigt seriös... handlar med BMW bilar från BMW handlare i Tyskland... tycker att han är bra och seriös.

_____
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Han har ingen hemsida utan man för söka handlare för att få upp hans bilar.

Lasse H: Han använder ofta arkivbilder så det kan ju ha rört sig om en annan bil för jag har svårt att förstå att han skulle säga att bilen är såld om den inte är det. Dålig affärsstrategi...;-) Kan ju också ja varit "nästan" såld och att affären inte blivit av av någon anledning men att han inte hade kvar ditt nr.

Jag upplevere honom som sagts tidigare som seriös för att vara en importhandlare men det är iof kanske inte svårt att vara när merparten av konkurrenterna gör allt vad som kan för att vräka ut mindre ärliga bilar på våra vägar.

Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

LooseNoodle: Skulle vara intressant att veta vad du bjöd och vad begärt pris är.

Det är ju skandal att han skriver så den där, sen spelar det ingen roll hur fina bilarna är så får man inte uppföra sig. Det straffar sig nog, frågar någon mig nu om Sportwagen Åhus så kommer jag att berätta vad jag läst här och rekommendera denne att söka efter något annat.

//Sniffer
Det är klart att man inte får vara hur som helst mot en kund... men som sagt... skulle vilja se vad han har skrivit i mailet till Tom.

_____
Jag har handlat två st bilar av Tom och mig har han alltid behandlat på ett mycket professionellt och seriöst sätt, så jag säger nog som flera innan mig : Vad var begärt pris och vad skrev/bjöd du honom.

/Pelle

Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Jag tycker nog att det är lite befogat att vara lite vass i kanterna om det inte rör sig om en kund, utan nån pajas som mailar och bjuder halva priset på en fin bil...
Behandlar man inte någon med respekt kan man inte vänta sig att man själv blir respekterad. Men nu är jag bara hypotetisk :)
Jag är såååå nyfiken på vad LooseNoodle skrev i mailet! :)
Jag måste hålla med wolv i det han säger. Håller man på och mailar skambud på bilar så kan man inte förvänta sig att alla svar tillbaka blir trevliga. Det är tyvärr så att i.o.m. att det är så opersonligt att skicka mail så är det många som sysselsätter sig med att skicka en massa bud till höger och vänster (som de ofta inte hade vräkt ur sig om de hade stått i bilhallen öga mot öga).

Visst killen på sportwagon tog kanske i lite i överkant med sitt svar, men det betyder inte att han är oseriös och att man inte kan handla av honom.

/T.P.
Kom igen nu LooseNoodle, vi är nyfikna berätta vad du bjöd och vad de hade begärt!

/T.P.
De bilar som jag haft i mina ägor o som varit importerade av Tom har varit väldigt fina! Har haft 2 st!

M-POWER!!!!!!!!!

Länk
Jag köpte min 320IA Coupé -93 hos Sportwagen och bytte in min 320 -88. Trots han tittat i servicebok, reg.papper osv gav han mig ett inbytespris som motsvarade en 325 -88. När jag sedan ville byta in -93:an mot så ville han absolut inte. Korkad som man var kollade jag inte upp historiken så noga. Givetvis fanns det en fullstämplad servicebok men...
Detta var -98 och tänk er att en 320IA Coupé -93 stod i 150,000,-(iofs fullutrustad) och jag fick 48,000,- för E30:n med ca 17,000 mil på mätaren.
Seriös eller inte??? Ja, jag vet inte.

///M. Pedersen
(OO=00=OO)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.