AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
12.132

Sportwagen i Åhus

Sida 2 av 3
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Lätt hänt att man (även om det är väldigt oproffsigt) att skriva eller säga vad man tänker.

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
Ganska gammalt inlägg men jag har faktiskt samma fråga , hur är bilfirman då jag hade tänkt åka upp till honom om nån dag för att kika på en bil !!! / hur kan man kolla upp historiken på en bil som är import om den är krockad osv

Keep Your distance this is a BMW ;)
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
/// M /// , du sa att du inte hade kollat historiken innan var det nåt som du fick reda på senare eller ?
Det är ju in te så jätte lätt att kolla historiken på en import bil.. men fråga vart han köpt den så kan du säkert ringa den handlaren... han kanske har mer info

Som sagt... jag tycker att Sportwagen är en bra firma... han gav mig en bra deal på telefonen och sa skicket på bilen... när jag kom dit så stämde allt han sa...

___
pe
207
peca
E61 Touring LCI
Utan att lägga ngn värdering i det så har han en 5-serie...528 -99/00 tror jag som det ska vara "facelift" på. Bilden visar dock en bil med total avsaknad av facelift men med M-pkt. Mycket möjligt att denna kille inte har koll...annars tror han att vi inte har det!! Kan alltså vara ett kap...
pe
207
peca
E61 Touring LCI
Glöm sista meningen...blandar ihop trådarna nu...
Mi
154
MiL
535XD M Touring -13
E39iM Touring -02
Varit i kontakt, ansikte mot ansikte med Mr. Sportwagen 2 gånger!
Fick båda gånger väldigt arrogant bemötande (kanke hade en dålig dag(ar). En gång kan man förlåta men ej 2, gör aldrig affärer med den typen av försäljare. Som många andra när man jagar bil så söker man över hela landet och det är tyvärr få som lever upp till ett gott bemötande, i mitt fall ett tiotal försäljare.

Mike
Det verkar som vi har olika åsikter om Sportwagen...

___
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
MiL:
Kan hålla med dig om att han är väldigt arrogant och tål absolut inte att man påpekar något fel på hans bilar. Han borde gå en charmkurs. Men hans bilar är mig veterligen schyssta och fina.

Jag har aldrig haft med personen i fråga att göra, men har däremot i likhet med de flesta andra fått intrycket att Sportwagen säljer seriösa och fräscha bilar till bra priser. Jag skulle inte tveka att köpa en bil av dem!

Får man en fin bil tycker åtminstone jag att man kan leva med ohövligt bemötande från säljaren (även om det så klart är jäkligt synd att man ska behöva ta det).

Mvh,
Kalle
_____

Länk
He
478
Heli
330eT -20 Portimao blå, M paket,mm..
Hej
lustigt det där, med stoppa upp budet du vet var... verkar vara hans standardfras!

förra sommaren missade jag ett köp på en svensksåld 523 96'a med skinn steptronic osv. den hade jag fått för ca 125k med det miltalet. några veckor senare såg jag i princip samma bil hos honom till salu för kunds räkning, tror han begärde 145k eller nåt sådant. Jag mailade honom och sa som det var, jag hade inte finansieringen klar i tid för den jag missade, men det hade jag nu, alltså ville jag bjuda honom eller snarare hans kund 125k för motsvarande bil....
fick som sagt också svaret att det budet kunde jag minsan stoppa upp och för de pengarna skulle han minsan köpt den själv:-)
jag tog det med ett asgarv, roligaste svaret jag fått från en säljare på länge, så jag svarade glatt att han kunde hälsa sin kund att om han inte fick sålt bilen så gick det bra att höra av sig när han tröttnat på att vänta och ville ta mitt illaluktande bud;-)
eftersom jag aldrig hörde något så förutsätter jag att han fick sålt den, så något måste han ju göra rätt, men inte är det på sin bedövande charm han säljer bilar:-)
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Vet en kille som nyligen köpte 4 st M3 Cab fälgar av honom...
Vid ankomst till Stockholm så visar det sig att en av fälgarna är skev...
Tror ni han ville stå för riktiningen?

ge
11
gerkon
BMW 325 cab-01
Var och köpte nyligen en Bmw 325i cab 2001 från Sportwagen och har läst Forum innan och måste berätta att det mesta ni skriver om firman är inte korrekt.Tom var rak och ärlig när jag köpte bilen och visst garanterar han milen och har tycker jag bra koll på vad han sysslar med.Jag tycker det är befogat ibland att svara för sig,vem blir inte sur och ledsen ibland över folk som fördärvar för andra,jag hade också en bil till salu som till slut såldes men ack vad många konstiga mail jag fick och skambud, jag förstår honom ibland blir man trött på skambud via E-mail.Ni som funderar på att köpa en Bmw av Sportwagen,var inte rädda han är nog en av dem seriösare i branchen.Nöjd Bmw ägare före och efter köpet. Lena
stefannorr
Hur garanterade han milen då? muntligt?
Sen har ju alla företag/säljare rätt att uppförs sig hur man vill,men sen om de är bra PR för firman..är ju en annan sak..
ge
11
gerkon
BMW 325 cab-01
Om du kör Japanare vad gör här då? Klart att milantalet var skrifligt via ett kontrakt och vet du vad. Om det inte stämmer får jag lämna tillbaka bilen.Är det också dålig PR kanske...
stefannorr
gerkon> ha ha : ) vilket eldigt humör...ja har varit medlem här i nåra år och ägt 2 st BMW o nu kör ja japanare,tror ja är lika välkommen ändå..miltalet skriftligt via kontrakt,ja de är de många som fått o blivit blåsta på...om de inte stämmer får ja lämna tebax bilen..oki,ja de va ju generöst..har du kollat milen då?..tror nog du ska läsa på lite här på forumet innan du sågar folk som bara vill hjälpa...finns hur mycke bra som helst att läsa..importforum..begköp m.m...
Blir nog BMW ägare igen i framtiden när ja har råd till en nyare modell..
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
gerkon:
Lite vänlighet i tonen skadar aldrig, Jag tror Stefan menade hur miltalet garanterades, dvs via servicebok, kontakt med tidigare ägare eller på annat sätt. Finns nämligen ganska många olika sätt för detta, vissa bra och andra mindre bra...

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
ge
11
gerkon
BMW 325 cab-01
Folk har pratat och pratat om skruvade mätarställningar på import firmor,jo jag vet hur man kollar via Bmw Sverige, eller är det hemligstämlat matriall? Är det inte MER än seriöst att man har fri retur rätt att lämna tillbaka bilen.Slut på denna konversation.
ps.skriv gärna illa om dem som är verkligen är oseriösa och låt dem andra få skötta sitt...
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
He-HE.

Du blev inte långlivad här ser jag. Ha så kul med bilen och kom inte och gnäll framöver. Bara just ifall att ...... :)

Mvh, Thomas E

"I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas."

Anar jag Ole M vibbar ???? *LOL*

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.