|
Sida 4 av 7
|
|
|---|---|
| byta turbo??? varför då? | |
| om en m3 grejar 0-200km/h på 20.9 sekunder och 0-100km/h på ca:5.5 sekunder. så har den en hel del sekunder kvar efter hundra. | |
|
Aero, Den är varken så snabb tilll 100 eller 200 om den inte trimmats. |
|
| aero ska du inte avslöja vad som är gjort med bilen? och dina planer på ytterligare modifiering? :-) kul att du hittade hit iallafall, du har ju dock ägt en E21a en gång i tiden. | |
| visst det var en goding. ok jag ska hålla tyst om vad som är gjort. | |
| Förresten aero det blir inga fler deltagare i vårt lilla "gunball racing" lopp som skall hållas dvs inga fler M3or än den som redan står anmäld :-) Nu blir ju du riktigt farlig också. | |
|
frifart.. jag läste visst fel.. ok så här lyder det.... orginalturbo laddtryck 1,5-1,6 bar även vid 6250rpm portad topp 3-tum hela vägen från turbon (utan kisse) högre bränsletryck spec.. programvara efter mina önskemål öppet filter + lite små fiffel.. innan sommaren så sitter det vassare kammar och andra spridare samt en liten justering i programet pga detta. |
|
|
frifart!! du har rätt det får inte bli för många deltagare då. |
|
| jag glömde visst ...Justerbar tryckdosa i aluminium med 80 mm diameter | |
| Men hallå där, var det inte ca 0.9 bar den ska ladda idag?..1.5-1.6 bar är massor....tänker på hur den gick när den var uppe på ca 2bar..då borde ju 9-5 by Hirsch nästan ligga i lä då? förresten vad vinner du på tryckdosan??? | |
|
Ni har inte funderat på att ta Saab snacket på Länk istället? /T.P. |
|
|
jo visst kan jag snacka saab där om jag vill. men jag har ägt en 323i e21 för ett tag sedan och tycker även om bmw. har en massa vänner som kör omkring i lite olika bmw bilar.och såg att det redan var upp på tal om 9000 aero här på bmwpower. frifart! nu är det det rätt laddtryck.jag ska inte gå högre pga att jag ska lägga i dom nya kammarna snart.dom lyfter ju 1mm högre och tillsamans med den portade toppen så får det räcka. vilken motor hade m3:an som gjorde på 20,9 till 200km/h?? ett tillägg: jag hade 100 på mätaren och kompisen här på forumet räknade NER. det jag menar är att om man ligger i 100 och gasar så sticker hundradelarna iväg innan bilen börjar öka ordentligt. hade jag legat i 80 och gasat hade det redan varit fullt laddtryck och full ökning när mätaren nått 100. |
|
|
aero: det är en original M3 3.0 (286hk) som kör 0-200 på 20.9 sek. mvh larsson |
|
| Grejar en 3.2a under 20 sekunder? | |
|
larsson ... tack för svaret. |
|
|
FRIFART, Nej inte original och en E36 M3 3.0 gör inte heller 0-200 på 20,9 original. |
|
|
ok så tråkigt, men en något modifierad M3 3.2 borde väl gå att klämma under 20 sekunder med? M5 E39 har jag sett siffror på 17.9 sekunder på och en vässad 3.2 har jag hört skall inte komma långt efter en sådan (enligt Gustav här på forumet). |
|
|
johann.. vet du några andra tider? jag tror att det blir en ganska jämn duell mellan mig och min kompis i sommar till jag når min toppfart sen seglar nog m3:an om mig har jag en känsla av. |
|
|
"HAR" sett siffror på......? Skall man mäta 0-100 så skall det göras på VANLIG astfalt som läggs på vanliga vägar och inte på en stripraceway. Tycker det är mnga här inne som "HAR" sett lite väl optimistiska siffror när det gäller M-bilar.... Sedan så tror jag att 280hk är i UNDERKANT om vi pratar effekt i Aero:n!!! Skulle gissa på cirkus 310 på vevaxeln. M.V.H. |
|
|
andreas plars: hmm 280hk har jag aldrig nämt något om. jag har inte en aning om vad motorn ligger på. det finns ju folk som tror man kan öka 100+ genom att bara byta chip och filter. ska nog nämna att programet som sitter i bilen är inte något som går att köpa hos någon chip-firma som i mina ögon höftar till med lite siffror så det ska se bra ut. mvh.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.