AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.101

Allt du vill veta om vad chip ger till BMW

Sida 1 av 3
Länk

Mitt förra inlägg togs bort för det var "reklam". Efter att nu ha omformulerat inlägget kan det väl knappast anses vara något annat än av allmänt intresse???

MVH/ Jocke Qvarnström

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Grattis till 200! Jocke
Det är fortfarande bara ett papper med siffror utan värde,var är de oberoende bromsbänksprotokollen före och efter:)) ?
Ingen som törs?? Upp till bevis.
Då ska även jag som förmodligen är en sån där "belackare" eller vad det hette:)) tro på det som skrivs i tidningarna.

MVH
Hasso
Länk

no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Instämmer med Hasso.

Oberoende bromspapper före/efter vill jag se innan jag litar på ett chip. Leverantörernas siffror ger jag dessvärre inte så mycket för...

Kul att det går bra met Itsfun, och det ska bli spännande att följa byggandet av Qraftweket! :)

Mvh
Kalle H, BMW CS[syd]#5120
____
Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Jag håller med Hasso och Kalle! (fasen vad min "mind-control" funkar bra! ;oDD)

"Spoilernytt" är väl inte kända för att vara extremt kritiska i sin journalistik precis...

Skulle också vilja se en oberoende mätning av olika chip. Detta borde väl även ligga i chiptillverkarnas intresse!?

Mvh
Lotus Samuel
Sist dom gjorde ett oberoende test i bilsport så fattades det 30-35 hästar på dom flesta chippen till en 850turbo ;-)

Enligt en känd trimfirma som jag pratat med gjorde det ingen skillnad med chip i deras bromsbänk. För det mesta blev det sämre tyvärr. Har läst nån tråd här på bmwpower om en som va helnöjd med sitt chip ända till dom bromsade bilen med original och chip. Ett chip funkar ungefär som snabbgashantaget till mopeder som hobbex sålde förr. Det ändrade bara utväxlingen på gasen, hehe...

Jag vill gärna tro att det ger 10% med chip men hittills har jag bara negativa erfarenheter. Motbevisa mig gärna.
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Man ska aldrig underskatta placeboeffekten ;-)
Tror nog att det finns en hel del "chips" som fungerar likväl som att det finns en hel del som inte fungerar. Tycker som alla andra att det skulle vara intressant med bromspapper. Men om någon tillverkare skulle visa upp papper på effekten före och efter skulle nog en del av tvivlarna säga: Jaja det var på just den motorn, det är inte säkert att det stämmer på just min motor...

Hasso// Ny bil?

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Lotus Samuel!
Ang 850turbos så fattas det 30hk när den kommer ut från fabriken om man jämför med vad det står i specifikationen =)

ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
KL: Nix bara fodervärd läs dagboken:)

MVH
Hasso
Länk

qvarnis vågar du uppskata vad "ditt chip"skulle ge på min 540i 95som är i mint condition.

tacksam för svar samt pris och tips på nån som kan montera det i malmö

V8-POWER
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
getrag: Qvarnis(JWR) chip kostar 1500:-. Montera kan du förmodligen göra själv. Annars kan du höra med Need For Speed.
Qvarnis:

Så du menar att chip JWR=MOTOR NORD=SUPERCHIPS???
Hmm... Är det verkligen så?

BMW M3 *Flight instructions not included*
I princip ja. Man kan inte uppfinna hjulet två ggr om det är runt du vet?
MVH/ Qvarnis
tack för svaret ca 20 hkr då alttså inte fel när gick priset upp fy då.jaja ok pris ändå hoppas nfs i malmö kan göra jobbet billigt vågar inte pilla med elektronik själv har inte tummen mitt i handen utan handen i armhålan :-)).ja jag tar reda på box nr men hur tar jag reda på chip nr har inte all 540i 95 samma chip verkar konstigt.

V8-POWER
Qvarnis: Är det mjukvaru omprog istället för "chip" byte på alla e46 motorer? Tänkte närmast på min 328:a.
Motorbeteckningen är M52-TU.

Bmw har stjärnan under huven.
Någon moderator här på sidan plockar bort alla mina inlägg där jag skriver svar på de frågor som ni skriver här om trimchip. Därav de uteblivna svaren. Återkommer när jag fått svar varför.

Qvarnis
Ho
43
Honken
116i -12
Vilket j**la sätt att plocka bort dina svar... vem gör det utan att informera alla andra, vi vill få svar!

Qvarnis: Dom anser (Troligtvis) att du gör reklam och de är enligt reglerna inte tillåtet.
Att svara på min fråga ovan, vilket borde vara ett ja/nej svar borde dock inte vara något problem.
Du får helt enkelt maila ditt svar till personerna du vill svara.

Bmw har stjärnan under huven.
ja min ger väl lika mkt som till 740 i dvs jag landar på 306 hkr mysigt

V8-POWER
Tu
21
Turbo5a
325ix -87
Reklam eller inte, jag tycker det är jävligt bra om man kan diskutera olika produkter till BMW. Diskusionen blir väl inte sämre om det är en leverantör med och pratar. Då får man ju chans att ställa lite frågor och ha synpunkter på produkten.
Skärpning tack!!!!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Turbo5a: regler är till för allas trevnad och ska följas och har man frågor angående en firmas produkter så kan man självklart mejla eller ringa dit. De som vill göra reklam på BMWpower kontaktar då the powercrew och gör ett avtal.

MVH
Hasso
Länk

Jag tycker det är tråkigt att jag valt att åka BMW och hänger här, samtidigt har vad jag definitivt vet till 100% de absolut bästa priserna på trimchip i Sverige och inte kan få hjälpa andra BMW åkare med service.

Jag har under närmare ett år (?) varit på den här sidan och hjälpt andra BMW åkare med vad jag vet produkter de till 100% varit nöjda med. Varför annars i nästan varje tråd rekomenderas jag själv och vår hemsida? Nu är det ju inte jag som bränner chipen själv men har valt att samarbeta med en av de absolut ledande på chipfronten, JWR. Den som är av annan åsikt är nog lätträknad?

Jag har begärt in offert från sidan och även fått detsamma. Tyvärr kostar det lika mycket (har jag för mig nu så här i all hast) som att annonsera på ex Bilsportguiden i tidningen Bilsport. En prissättning som självklart är fri och jag inte har några egentliga åsikter om. Varför pruta när man får annonsörer ändå?

Visst är jag här för att även kunna tjäna en krona vid sidan om, men även de som känner mig vet att jag hjälper till i alla lägen utan att tjäna någonting. Jag får ca 50-60 mail varje dag om allt mellan trimchip och om hur man hittar spoilers till 240s och vilken sida på nätet då osv mm? Jag har även två frågespalter vad avser ITSFUN2 Porschen samt Styling & Tuning på bilnättidningen zon.se utan ersättning. Alla som träffat mig under årens lopp ute på bilträffar mm vet att jag lika självklart delar med mig av mina trimtips, kontakter mm mm mm utan självbehåll. Och de är många, och många frågar. Jag vet själv hur det var att börja utan att ens veta vart man handlar billiga däck...

Var inte meningen att rubba cirklarna här på sidan skriver jag nu mer så här för kännedom. Jag tycker fortfarande reportaget är extremt intressant. Inte minst för alla belackare av chip. Tyvärr finns det ju inget som visar före/efter resultat, men detta var vad jag kunde hitta.

MVH/ Jocke Qvarnström
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.