|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Blev lite nyfiken när jag såg startsidan på Bmwpower, det där om en miljon sålda bilar. Om vi bortser från koncernförhållanden och ägarstrukturer etc etc, är det nån som har koll på ungefär hur många Saabar, Vulvor, Audisar, Alfor och Mercor som spottas ut varje år? Så att man kan relatera miljonen till något? | |
|
Tyckte mig höra att Bmw tillverkade fler bilar än MB förra året... En annan kul sak jag hörde var att ute i europa (sverige undantaget) såldes det fler mini än Saab 9-3 ;-) /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Konstigt...SAAB 9-3 är ju död innan den föddes... Visst den ser OK ut i Aero utförande, men en standardbil ser rent ut sagt trist ut, skulle faktiskt ta en Mini före den bilen! |
|
|
Saaben är ju för dyr... var och kollade på en 2,0 med vector paketet... dom skulle ha 320 000Kr för den.... lite väl mycket när den förra modellens Aero kostade 250 000Kr _____ |
|
|
Saab ca 130 000 Volvo ca 400 000 Ford globalt 7 000 000 |
|
| Det var som fanken. Det innebär ju att BMW är rena dussinbilen om man jämför med Volvo o Saab. Hur är det med Alfor, Audisar och Mercor? | |
|
MB 936' Audi 565' Saab är inne i en djup kris. Gissar att GM säljer Saab innan årets slut. Under hela 90-talet (som var premiumbilens och nischbilens decenium) lyckades Saab inte gå med vinst ett enda år. Slå det om ni kan! Jag undrar om BMW gick back ett enda år under 90-talet... |
|
|
Oj! Två saker som jag blir förvånad över: - Att BMW sålde mer än både Mercedes och Audi. - Att Volvo är såpass stora |
|
|
Mr shhh, BMW är en dussinbil i jämförelse med saab ute i stora vida världen, dock inte här hemma där nästan alla saabar säljs Det finns många i andra länder som aldrig hört talas om saab. |
|
| saab och volvo säljs mycket är sverige bara för att nästan alla företag har dom som tjänstebilar...dom säljs väldigt lite som privatbil,där säljer bmw mer! | |
|
Det finns inte en chans att BMW säljer mer bilar till privatpersoner än vad Volvo eller Saab gör (i Sverige). Det skulle isåfall vara om du menar i procent av totalförsäljningen, men definitivt inte i antal. /T.P. |
|
|
T.P.: Varför skulle inte de kunna va möjligt? |
|
| Nej, det finns inte en möjlighet! Menar du att det här är fakta LazerEye? Eller är det bara som du tror? | |
|
Om du verkligen inte inser hur orimligt det är så kan du ju surfa in på www.mrf.se och kolla på registreringstatistiken. Där ser du att Volvo 2002 sålde 50187 bilar i Sverige medan BMW sålde 7612. Tror du inte Volvo sålde mer bilar till privatpersoner än vad BMW sålde totalt på hela året??? Kolla lite med din grannar och umgängeskrets, hur många har ny BMW respektive hur många har ny BMW? I och med att jag spenderade två år hos BMW under min högskole praktik samt jobbade extra där på helgerna så vet jag också att en STOR del av de som köper nya BMW har dem som tjänstebil. Vad grundar du ditt påstående på??? /T.P. |
|
|
Det ska givetvis stå "hur många har ny Volvo respektive hur många har ny BMW" /T.P. |
|
|
Volvo v/c 70 27100st Jan-Dec 2002 Saab 95 16300st Jan-Dec 2002. Bmw 5-serie 3050st Jan-Dec 2002. Bmw 3-serie 4460st Jan-Dec 2002. Dessa såldes nya i Sverige under 2002. www.uphillracing.com |
|
| ja grundar mitt påstående på hur många % tjänsterbilar vovlo å saab säljer och att bmw säljs mest som privatbil | |
|
Det rullar 983 187 st Volvo i Sverige 56 437st utav dem är tjänstebilar alltså 5,7% av all Volvo som rullar är tjänstebilar... Det rullar 100 032 st BMW utav dem är 8256 tjänstebilar 8,2%.. Så LazerEye du har nog fått fel information... //lee_van_cleef |
|
|
LazerEye: Och hur många procent av alla sålda Volvo går som tjänstebil då? /Micke |
|
|
SAABs marknads andel i Tyskland ( 0,23%??) är MINDRE än Porsches marknadsandel i Sverige.... det säger väl en del om SAAB... Vet nån om BMWs marin motorer lever fortfarande?? |
|
|
Magnus// Vet en som lever... men har ingen aning om dom fortfarande tillverkas. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.