AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.937

Nån som vet nåt om denna M5?

Sida 2 av 2
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Johan99:
Hoppsan svejsan, jag läste helt fel. T.P. skrev: "Generellt så kan man säga att om bilen har T som första bokstav och är av en årsmodell äldre än ca 2001 så är det en import". Jag trodde det var "nyare än 2001"
Wolv: Ja ibland undrar man om man kan läsa :)

Förresten är du nöjd med din M-roadster? Tänkte byta till en M bil igen nästa vår eller nåt. Funderar antingen på att köpa en M3 E46 eller en M Coupe och bygga en riktig leksak av :)

Vad hade du gjort?

/Johan
[CUL8ER]
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Johan99:
Ja, jag är jättenöjd med bilen. En helt underbar sommarbil. Synd bara att den är så olämplig att använda på vintern. Jag vill ju alltid kunna njuta av bilen :)
Hade jag pengarna och kunnandet skulle jag köpa en M-Roadster och göra om den till en kupé med riktigt tak med allt vad det innebär. Vilken racer man skulle få!! :)
Med hardtopen på är M-Roadstern nästan vackrare än utan.

Men E46:ans M4 känns ju j-vligt fräsch så den skulle jag nog välja mellan de två du nämner. Mer allround, men ändå grym prestanda. Har aldrig haft nöjet att testa någon, men jag tror inte att jag skulle bli besviken....
wolv: Ja det är sant som du säger. Men samtidigt så vore det väldigt häftigt med en race inspererad M coupe kanske med kompressor...

Är så kluven... Fan! :)

/Johan
[CUL8ER]
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Johan99:
Hehe jo iofs skulle man få en häftig maskin om man lade pengarna man tjänade på att inte köpa en M3:a på att tuna och styla en M Coupe.... Förstår helt att du har svårt att välja!
wolv: Ja visst! Det skiljer ju ett par hundra tusen i pris mellan dem... Och för det får man ju mycke godis :)

/Johan
[CUL8ER]
TP, 9-5 blev faceliftad -02
Ja då stämmer det som jag skrev.

/T.P.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.