|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Paolo |
Är det nån som vet nåt om denna M5?? Den finns hos NP Bil AB i Jönköping!! Nån som vet något om dom och vad kan man tänkas ge för bilen?? Den finns på bytbil och begärt pris är 359.000Kr Länk |
| Kan kolla hur många ägare den haft (namn på samtliga) när/om den är imp. Ska kolla på jobbet imorgon. | |
|
Pruta ska man alltid göra annars får man ångest. :-) Ryssen |
|
Paolo |
När jag kollar med bilregistret får jag veta att fordonet inte vart i trafik i sverige så det är nog en import!! Frågan är om nån har vart och kollat på den eller så?? |
| Det enda ja vet är att den är förregad 021108 och står som årm 00. | |
|
Jag tror att Ander.W har varit och kollat den... men jag är inte säker.... _____ |
|
|
*Raggarn* Alla nyreggade bilar står som årsmodell 00 eftersom årsmodeller inte existerar längre. Däremot brukar tillverkningsår och månad anges istället. Bilen är import (T i reg.nr) och säljs av en firma som livnär sig på att importera bilar. Firman har varit uppe för diskussion förut. Sök! M V H Stephan __________ Länk |
|
|
STEPHAN: Menar du att alla reg nr som börjar med T är import ooch inte Svensksåld? Sen måste jag beröma din vackra bil:) |
|
|
STEPHAN: Du kanske menade det men jag ville bara tillägga att det förmodligen bara är nyare bilar som får 00 som årsmodell. Jag registeringsbesiktade min 11.94 i fredags och fick årsmodell 1995 både i registerutdraget och på registreringsbeviset. Någon som vet mer exakt hur det ligger till? Mvh /Janne |
|
|
Janne: BMWfabriken byter årsmodell månadsskiftet Aug/Sept väl?! (VW byter v.16, Audi v.36, VW Beetle v.36) Samma sak med min Alpina, uttagen 27/9 -90 och den blev reggad som -91. I min "Gröna Lista" står texten "Efter årsmodell existerar officiellt inga årsmodeller. Från årsmodell -99, årsmodell=Reg.år" Grattis till nya bilen förresten!! Hoppas vi får se lite fler bilder snart. Blir en nu Ditec behandling snart då?! Slutar väl med att du blir Hedersmedlem hos Jörgen såsom du byter :)) M V H Stephan __________ Länk |
|
|
STEPHAN: Ja, det där med årsmodellbytet visste jag, att jag exemplifierade var bara för att förtydliga att det var en gammal bil. Jag tänkte på det du skrev om "alla nyreggade bilar blir som årsmodell 00". Det gällar alltså bara om bilen är tillverkad 1999 eller senare oberoende om det är import eller inte? 540n: Det finns några bilder på Länk Ett besök hos Jörgen är inte otänkbart, det finns sämre saker man kan vara än stamkund hos honom :) Mvh /Janne |
|
|
Ok, 00 skriver de ju som att det ska vara tomt, bättre om de satt ett streck eller nåt. (mågna missuppfattar när det står 00) Väntar på att du knappar ner specen i din dagbok...:)) Jag gillar E34 mer och mer, som jämförelseobjekt kör jag en Volvo 855 Turbo aut-95 som servades för 30.000 för 2 veckor sen. Den har gått i familjen sen ny och är i bruksskick, men det knakar och gnisslar och känns mer plastig jämfört med motsvarande E34. Man får helt enkelt en annnan bild av E34! Såg en röd tråd bland BMWPower gänget, väldigt många är lokförare och bor i Västerås :)) Är det därför man väljer BMW(autobahnlok)? Såg jättefin ut, vad har den gått?, om du har tid, maila med spec och dyl! M V H Stephan __________ Länk |
|
|
Janne: Huvva, nu blir man väl drabbad av jag-vill-oxå-ha-känslan-måste-byta-upp-mig-till-540 efter det att man läser nya dagboken och jämförelserna mellan gamla och nya containern "%%#%# Skulle vara kul att läsa lite om upplevda skillnader mellan 530:n och 540:n!!! Bilen ser kanon ut och kommer säkert att se ännu mer kanon ut efter att du haft den ett tag eller?!?!? Tråd: För att anknyta lite till egentliga topicen å kan jag meddela att min bil är uttagen 11/94 och blev 95:a vid regbes. Hittar ingen uttömmande info ang. hur det fastställes vid bes. Vet bara att när jag reggade min så sade de att "Det blir en 95:a" och sedan när de skulle lägga in bilen i registret så hittade de ingen årsmodell 95 på 530iA Touring. Då ville han att det skulle bli en 94:a istället.... Blev 95:a till sist men vet inte vad de administrativt gjorde, han bara kliade sig i huvudet och knappade lite så var det klart? Gäller både reg.bevis samt registerutdrag Kanske så att min var den första 530i AT som reggades i Sverige.. Borde ju höja samlarvärdet enormt mycket ;-)) |
|
|
Starre: Generellt så kan man säga att om bilen har T som första bokstav och är av en årsmodell äldre än ca 2001 så är det en import. detta pga att vägverket började använda T som första bokstav först slutet av 2001. För att avgöra årsmodell vid regbesiktning så kollar de chassinr (de har en pärm med chassinr att jämföra med). BMW byter årsmodell i September, men bara för att bilen är första reggad tex 09/94 så betyder det inte att det är en 95:a. Bilen kan ju ha varit tillverkad ett halvår tidigare. /T.P. |
|
| Hmm men jag har sett ett myller av faceliftade Saab 95 med första bokstav T....? | |
|
Det här med årsmodell är hemskt krångligt, jag har tex sett en BMW byggd 11/92 som blev en 92:a och inte 93 som man hade trott, och ibland blir en 6/94 en 95:a. Jag TROR den kan skifta och ibland gäller inte alltid 9/XX för nästa års modell. Någon kanske har det här glasklart för sig och vill förklara? //Sniffer |
|
|
Wolv vilken årsmodell fick Saab 95 facelift? /T.P. |
|
|
Det viktiga är väl ändå när bilen är byggd... inte vilken "års modell" bilen har.... _____ |
|
|
T.P.: Det vet jag inte, men min känsla är att det inte var tidigare än 01... |
|
| att en bil blir 00:a vid regbes gäller bara bilar som är heltypsgodkända, euro 2 eller vad det nu heter.Tex alla e-39 och e-38 är heltypsgodkända, de blir 00:a. Men årsmodellen kollas i de flesta fall upp ändå via chassinumret och då är det när den bygges som gäller. | |
|
wolv: Jo fast det kanske är nya 95or du sett... De har ju T som första bokstav offtast. /Johan [CUL8ER] |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.