AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.244

Vad tycker era vänner om ert BMW-engagemang?

Sida 1 av 2
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Hej!

Frågan är enligt rubriken. Själv så känns det som om BMW är den självklara bilen om därmed intresset också. Alla kallar mig numera för bmw-mange och det har jag väl inget emot... Hade varit värre om de kallat mig för skoda-mange. Jag kan utan problem sitta en hel dag på jobbet och skriva och läsa här på forumet. Så mycket man lär sig på ganska kort tid såvida man inte har mycket dåligt minne.

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
den delen av min vänskapskrets som gillar bilar gillar också BMW så då är man klassad som normal men sen finns det dem som tycker man är helt körd i grus och när man nästan bara bryr sig om bilen...

Bara det bästa, åt det bästa

BMW CS #5075
Visa användare
477
Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
Tja, de flesta tycker väl som jag... men det finns ju de som jäklas ibland. Min ena brorsa äger en 320 -97, o han e nästan lika galen som jag. Min andra brorsa äger en Fiat Marea -00
Och där kan jag lova uppkommer dispyter!!!..he,he...
Men smaken e som bake vilket e JÄäääkligt tUUr!!!!

E-34. Need i say more?
Mvh:FrIIk
Visa användare
477
Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
PS...en grej till...
Alla, absolut alla frågade varför jag va i garaget varje dag med BMW:n... och jag sade att jag hade lite att göra med den... De sa...vaddå?!!... de e ju bara o köra me bilen!!..
Jag sade NEJ!!!.... de e min ensak! Sen när de väl tittade i mottorrummet och kupen, så var de stumma...Och sade... Fyyyfaaan nu förstår jag!......

E-34. Need i say more?
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
Vad förstod de när de såg motorrum och kupé på en E34:a?
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Antagligen har Friik en väldans puts på grejorna Copy :)

/Erik
Visa användare
477
Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
Ja jag hade en väldans puts på grejorna i motorrummet, samt att jag böt ut sätena mot skinn, med armstöd. Detta förändrade mina vänners synsätt totalt!!
Lackade om ins-röret och topp, samt putsade upp grenrör. och allt som syns med blotta ögat, böt varenda klämring och rör,samt luftfilter och slang.

E-34. Need i say more?
Visa användare
477
Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
PS:... bild kommer snart på det såkallade välputsade M-rummet.

E-34. Need i say more?
300
höfläkt
535daT -05
Tjaa..."hon" och några andra tycker att det bir väl mycket. Att jag bör skaffa mig ett alternativt intresse. Särskillt när telefonen ringer hela kvällarna och det bara är bmw-killar. (några Porsche oxå..)
Ni ser själva, man jönsar här på forum på arbetstid.

Har dock bestämt mig för att trappa ner, bli en träffbesökare i stället för en träffarrangör.

Contentan borde då bli -mindre telefon och mera bilåkning!

Mvh
Stefan Larsson, ordf BMW Sport Club
Medl BMWCS # 1921
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Idiotförklarads har man väl blivit ett par gånger... Hur länge ska du putsa på den där rosthögen? (1600:an)

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Scheckheft
Hej, BMW ägandet är en hobby. Visst har det blivit många timmar i garaget. Alltid finns det nåt man kan göra. Sambon låter mig hållas på, även om hon mumlar något ohörbart ibland ... . Å andra sidan är hon förtjust i att åka/köra BMW. En del kompisar delar bilintresset (mycket snack DKW kontra BMW), andra bara konstaterar : jaha - ny bil igen.

/Scheckheft
Länk
Ja... vad ska man säga.... jag är den ända som kör BMW på jobbet.. en som tur är så är jag inte den ända som tycker om bilar... Men det är ju tur att man har polarna i BMW klubben...

_____
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
"Alla" som jag känner och inte känner verkar fråga mig om råd om BMW känns det som ibland. Företaget jag jobbar för ägs av ett norskt bolag och även de som jobbar i Norge ställer BMW frågor numer.
Men det är bara kul!

---------------
Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047
---------------

Hehe vad säger kompisarna? Ja att jag åker blysläde o,s,v men då är ju dom 5st M3 ägare så det kan jag ta=)
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Vilka vänner?? Den enda som förstår mig är bilen! ;oDDDD

Mvh
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Johan B: :DDDDD

Mina vänner säger faktiskt inte så mycket, de väntar mest på när jag byter bil igen...Min sambo tycker däremot att det är jobbigt när jag gasar på för nacken och huvudet trycks bakåt mot nackkudden varje gång..:)))

Hon har lärt sig att det inte är nån idé att ens inleda en diskussion varför...

M V H
Stephan

/Johan
[CUL8ER]
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
De flesta av mina vänner är också mer eller mindre bilitresserade och ingen av dem har något emot BMW. De tycker nog att jag är lite knäpp som absolut inte kan tänka mig någon annan bil än BMW :)

Flickan min klagar ständigt på min bilfanatism. Som "straff" för detta fick hon åka med mig på en bredsladdsrunda när det var snö för några veckor sen.
-"SLUTA!!!!!! IIIIIIIIIHHHH"
Innerst inne så tror jag att hon tyckte det var jättekul ;-D

Mvh
Kalle H, BMW CS[syd]#5120
____
Länk
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Mina kompisar tycker jag är helt körd och bara snackar om den där j*vla bilen och lägger ner massa pengar på den.... men däremot flickvänen börjar tycka om den mer och mer... brukar låta nåt i stil med

Hon: Kan inte jag få köra lite
Jag: nä....
Hon: Snälla *blink*
Jag: Nej
Hon: Snälla snälla snälla...
Jag: Okej då... bara du slutar tjata *suck*

Fast jag har lurat i henne att bakhjuls drift är lifsvarligt på vintern så när det är snö får man ju åtmindstonde ha bilen ifred..... Fast det vet vi ju alla att bakhjulsdrift+snö=kul....

nofx16: IIIIIIIHHHHH.... då skulle du hört min flickvän när första snön kom och vi hade varit och handlat..... inga bilar på parkeringen.... gasar upp i 50 lite lungt i med trean, 6000rpm upp med kopplingen och fullt styrutslag,.... Voila 360 utan att tappa mer en ner till 30km/h! he he.... gissa om jag fick en utskällning då... Fast nu har hon vant sig :)

STEPHAN: Min klagar också på nacken.... Fast jag kan tänka mig att det klagas mer i din bil än i min....

Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Min kvinna får inte vara med, onödigt vikt! ;) Det går bussar..

Näe, jag är en luuuugn kille ;) ...iaf när andra åker.

Bmw 4 life ;)

Länk
Såklart har man lagt upp bmwpower som startsida för internet browsern och varje gång när tjejen sitter brevid hur man suckar och mummel om "suck, inte den här sidan nu igen, du gör ju f*n inge annat än att sitta här och kolla"!
hade en webdesign lektion förra veckan och där skulle man välja ut sin favorit sida och presentera inför klassen senare(gissa vilken jag valde :)) vi skulle också visa upp sidan på en projektor men så tyvärr så va de för många som var inne på sidan så jag aldrig fram den :/!

deejaywasp och nofx16: tog med tjejen ut på en parkering och drog lite 360:s å liknande, man hörde förtjusningen mellan "skräckfyllda" rop :))!men jag tror att hon tyckte om det mer än vad hon inte tyckte om de(kunde ej komma på bättre formulering)

/MVH Michael
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.