|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag hadde problem med ett elfel i en dörr på m5:an ( Länk ) då jag inte fann hjälp på detta forum som kunde lösa mitt problem så vände jag mig till den lokala bmw handlaren som inte visste mer än mina kära kamrater på forumet men jag drog en chansning och ringde till bmw solna och bad att få prata med nån som var teknisk elkunnig på E-34:an. Då sa tjejen att hon kunde koppla mig till Teknisk support som hadde öppet mellan 11-12. (ringde 11,50 = tur) Då kom jag fram till en kille som fasen kunde allt som jag frågade om utan att ens blinka. Det var inte typ "vänta så ska jag knappa på datorn ett tag" utan man fick klara besked direkt! Mycket proffisionellt solna! // All heder till BMW som förvånar mig varje dag! -=$¤CimmenpoweR¤$=- Ägare till 490 friska BMW hästar! Länk | |
|
Kul att även Solna kan få lite positiv kritik här på forumet! /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
| Trevligt att någon tar sig tid att berömma Solna också. Det är annars mycket gnäll om dom här... | |
| Precis, Kristian! :) | |
| Teknisk Support är den del av BMW Sverige, och inte BMW Solna. | |
| Säg den glädje som varar! ;) | |
|
Johann: jag ringde iallafall till BMW Group Solna sen vart tjejen kopplade mig det vet inte jag annat än att jag fick ett kanon bemötande! Men men, teknikens under är inte förbi! -=$¤CimmenpoweR¤$=- Ägare till 490 friska BMW hästar! Länk |
|
| Ringde du 08-735 3900 så ringde du BMW Solna men de kan nog koppla till BMW Sverige. | |
| Men Bmw-Sverige är ju inget specielt ställe,Bmw-sverige är alla dom ställerna som ingår i "bmw-group" och därför blev nog bara "bmw_m6" kopplad till en annan avdeling i Solna | |
| Jag tycker det imponerar rejält. Underbart att det för en gångs skull är rätt man på rätt plats. Sådana människor som en sådan i supporten kan man betala hur mycket som helst för bara han stannar och gör det han är bäst på. | |
|
Hur som helst så var dom jäkligt kunniga om jag så blev kopplad till Abisko! ;) -=$¤CimmenpoweR¤$=- Ägare till 490 friska BMW hästar! Länk |
|
|
Då man har läst bla på detta forum mera ris än ros om Bmw Solna så tänkte jag att jag oxså måste blanda in mig i leken. Jag köpte bilen hos Bmw i Solna och har haft bilen inne på fix som inte han göras innan jag hämtat bilen(små fix stänskydd etc)vid inlämmning sköttes allting proffsit kundmottagre och jag gick igenom bilen och noterade de märken som fanns vid inchekningen de kontrollerade även mätarställningen via en dator som kopplades ihop med nyckeln. Vid avhämntning gick man igenom bilen så att inga nya märken hade tillkommit och kollade även mätarställningen så att inga extra mil hade tillkommit:)) Allt har skötes på ett proffsit sett, sen att man i veckan blev uppringd av säljaren som undrade hur det går med bilen var oxå positivt. Bmw Solna har enligt mig var mkt i den kontakten jag har haft!! |
|
| Negativ kritik sprider sig 100 gånger snabbare än positiv kritik. | |
|
Starre, Om inte annat så tyder det på att de tagit åt sig av kritiken och börjat anamma begreppet kundservice! All heder åt BMW Solna om så är fallet :) |
|
|
LazerEye, Nu har du fel, BMW Solna är en del av BMW Group Stockholm som är det företag som säljer bilar & MC, har versktaden, reservdelar, etc på anläggningen i Solna, numera även Danderyd tror jag BMW Sverige AB är huvudbolaget där bl a följande funktioner finns, Import, Garanti, Kundtjänst, Marknadsföring, Teknisk Support, mm. En del av dessa sitter dock i Solna de också |
|
|
nofx16: Fick uppfattningen att det alltid har gjort det på exklusivare:))bilar så som M bilar Alpina ursäkta alla icke M/Alpina ägare inte minst 320ik-88 ägare:)) De har säkert tagit åt sig av den kritiken som har har varit på forumet och insädaren i Metro. Även solen har sina fläckar Och ditt beg test av 5 serien var oxså bra men det var på nått sett roligare att läsa om Hassos 330 på nått sett skickar ett separat mejl senare där du får en längre version. |
|
|
johann: Jo,såg att ja hade fel,läste lite på bmw.se å såg det,sorry... |
|
|
LazerEye, Ingen fara, ibland verkar de inte veta själva. :) Det finns dock kompetent personal på BMW Solna också, tyvärr en del rötägg också. |
|
|
Faktiskt, plats för lite positiva toner om BMW Sverige! De har hjälpt mig flera gånger då jag haft problem med uddaprylar till mina E23:or (de har tipsat om handlare som de har vetat har haft gamla rävar i verkstäderna). Nils Simonsson/Simonssen (PR chef, tror jag) skickade minsann också ett helt litet paket med jätteroliga BMW pryttlar, när jag ringde och grinade för att Carlsson Bil (BMW Örebro) varit elaka med mig så att jag blivit ledsen i ögat (de vägrade beställa hem en vattenventil med motivationen att de inte hade plats för allt "skrot" på hyllorna). Grabben är överlycklig i sin BMW F1 keps! Tack för den Nils! :) BMW Solna lämnar jag dock därhän i denna tråd... ;) |
|
Bimmer7er |
Starre: 1 - Du blev proffsigt bemött. Svar: Du köpte en M3 -02 2 - De kollade mätarställningen vid avhämtning. Svar: Du köpte en M3 -02 ;-) "Ingen är väl sämre än att man kan bättra sig" Tror Solna håller med om det :-) /// Bimmer7er |
|
BMW i Solna har ryckt upp sig LITE. Kollade om de hade fått hem tillbehöret jag beställde i mellandagarna, svaret blev att dej hade någon beställning trotts att jag kunde namnge personen som hade tagit emot beställningen. 3 veckors väntan i onödan (vill ha). Men då komm överraskningen, som kompensation skickar dom hem grejen gratis och jag får den gratis, tack för det Solna. Nisse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.