|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Kul att du tar dig till Magny-Corse blacka. Helt suverän ordning på infarterna till banan. Fick en stickers i kollosalformat att placera i framrutan. Med vägledning av denna visste polisen exakt vilken väg jag skulle in på, så allt gick otroligt smidigt. Satt själv på etageläktaren Enclosure Golf på långa rakan 1995 och fick öronen rensade av Alesi och Berger med varsin Ferarri V12. Det var det underbaraste som jag hört i motorväg. Var satt du själv på Spa 02 ? Själv hade jag bronsbiljett och knallade om kring lite överallt. Hade en kille med oss som aldrig sett F1 live förut. Tänkte att vi skulle låta honom se det västa på en gång så vi satt oss i mitt i Blanchimont kurvan vid första morgon träningen på fredagen. Vår vän höll bildligt nästan på att blåsa av stolen av chocken när de första bilarna passerade i över 300km/h. Tror inte att någon annan bana tillåter att man vistas ca 4m från en F1:a i full fart. Som synd är denna klassiker struken ur kalendern pga. girighet. Som sagt så bär det av till A1-Ring för första gången i maj. Har även ett boende bokat vid Garda sjön i Italien följande vecka. Helgen efter A1 är det historisk F1 racing på Monza ca 10mil från Garda. Suger lite i tarmen, får se vad familjen säger. Kanske kan man lura in dem i Milano på en rundvandring (lång..) under tiden ;) Stavros, det kostar att se det mäktigaste i motorsport ! Tycker själv inte att det är så speciellt dyrt, då man får se en massa olika bilracing under tre dagar. Garanterat Värt Varenda Krona/Euro ! Mvh. Patric Länk |
|
|
Du är inte sugen på en Pitwalk för 305 Euro blacka ? Dessa brukar endast gå att få vid köpa av sk. Paddock biljetter för 20000:- +. Så har finns en chans att "fynda";) Mvh. Patric Länk |
|
|
PJ, 2001 satt jag vid Eau Rouge, och förra året vid Silver 8. På fredagen gick vi runt lite och stannade vid Blanchimont när dom första bilarna kom.Helt otroligt vilket ljud.Mycket värre än första gången.Speciellt Honda motorerna. På tävlingen såg man vilken mästare Michael är.Helt överlägsen. Man är mycket sugen på att pynta 305 Euro för Pitwalken. Blev erbjuden att få köpa Paddock biljett för 15000:- av min chef på OCL///Brorsson, men där går gränsen. Skall försöka att fixa en "date" med Sauber istället.Det vore häftigt.Som medlem i BMW/Williams Race Club trodde jag att det skulle finnas möjlighet att få komma in och se allt på närmre avstånd.Men dom fixar inte ett skit.10 minuter skulle räcka..... A1 kommer att försvinna 2004.Samma problem som i Belgien. Snart finns det inga lopp kvar i Europa.... "BMW make the world faster" |
|
JPM |
Följer F1 slaviskt sen många många år tbx...följer även Cart,Indy samt e galen i Mc grabbarna i MotoGp... Har inte följt något race live...men har feta planer på ett F1 i sommar...liksom dags nu...kanske man åker ner i Chromes 3,0 csi som passagerare :-0 Juan Pablo Montoya For President |
|
Såg Ferrari ta en dubbel seger på Hockenheim för två år sen, å i mars i år är jag på plats i Malaysia å ser förhoppningsvis BMW-Williams ta en seger !!! Ska bli så jä¤%& skoj !!! Några fler här som ska till Malayisas Grand Prix i år ! När du älskar att köra !!! |
|
|
Mäkinen: Nej jag kör me Telia, Statligt! =) |
|
|
Har beställt biljetter till sektion 'L' på Magny Cours. Hårnål och jätteskärm - mums. Mvh Björn |
|
|
Satt i Castrol kurve förra året på super gold 2 (tror jag) på A1. Hur bra platser som helst. På lördagen satt vi längst ner, bara några meter från bilarna som kom i 300 å bromsa ner 110 och spetta fullt ur kurvan, ryser när jag tänker på det :) På söndagen satt vi högre upp för att se större delen av banan. En sån underbar upplevelse det var, inte blev det sämre av att Wirdheim slutade 2:a å stannade till å vinkade åt oss, han visste nämligen att vi satt där. Tyvärr så hmm ja ni vet vad Schumacher å hans vänner pysslade med å så... Men det var "kul" att höra tiofsis å tyskar bua ut honom. Det häftigaste ljudet hade Minardis TC (nästan synd att det förbjuds igen ;) fyfan säger jag bara, får mig att rysa bara jag tänkter på det. Jaguar/Jordan växlingar var inte skam heller, smäller till rätt bra i bröstet :) För att inte tala om starten när 22 bilar ska tryck sig igenom å acca ut från kurvan, det kändes som hjärnan skulle skaka sönder. Den som vill se mycket av banan är det bara att bege sig ner till A1 alt. Ungern som också ska vara publikvänlig dock blir rejsen mycket tråkigare där :/ Men den ska byggas om nu. Förövrigt är detta kanske sista år med A1 :/ skulle vara otroligt synd, kanonbana att besöka, dessutom camping precis brevid banan. |
|
|
Hockenheimring 30/7 1978 Ronnie Pettersons näst sista race.På den tiden var det inte så noga,de två först dagarna vi var där så kunde vi gå runt i depån utan att det var någon som sa något.Mario Andretti vann och Ronnie bröt.En finne vid namn Keke Rosberg sedermera världsmästare blåste runt i en Wolf-Ford utan större framgång. Niki Lauda,Emerson Fittipaldi,Gilles Villeneuve,Alan Jones och James Hunt var andra storheter. |
|
|
Hoppas arrangörerna i Belgien går med på Bernies krav, om tobaksreklamen.Då kan man åter åka till Spa-Francorchamp 2004. "BMW make the world faster" |
|
|
Det sjuka är ju att Bernie inte inser att gräver sin egen grav när han håller på så här. Face facts Bernie, tobaksreklamen är på väg bort från F1 (motorsporten) och det har de flesta teamen med lite verklighets förankring redan insett. 2006 är det stopp ovsett vad Bernie säger och tycker. Med hans sätt att tänka skulle det innebära att samtliga Europa lopp förutom Ungerns GP stryks från kalendern. Tycker nog att de Beligiska politikerna gör rätt när de inte tillåter tobaks reklam på Spa. Varför skall de utsättas för utpressning varje år bara för att Bernie och hans lakejer skall få som de vill och stå över fattade beslut och lagar. Spa banan är och förblir en klassiker som de hittills inte lyckats att förstöra med sin destruktiva ombyggnads politik. Han skall iofs. ha en stor eloge och all credit till han lyckats att få F1 till vad det är idag, men nu tycker jag han börjar att bli för mycket. Ursäkta att jag spydde, men jag kände bara att jag mådde för illa ;) |
|
|
Jo, jag håller med dig PJ. F1 är på väg utför tyvärr.Nu har han ju tagit bort den digitala sändningen också.Det är verkligen att ta ett par steg tillbaka. Så nu kan man inte följa träning,kval och tävling på det fantastiska sätt man kunde förut med 7 kanaler. Bra gjort av Tv4 att sända alla loppen i år och 2 år framåt.. "BMW make the world faster" |
|
|
Hej. Ska ner till Monza nu i helgen, är det nån mer här på forumet som ska dit. Ola |
|
|
Var nere i Hockenheim i slutet av juli, funderar på Italien alt Monaco nästa år! (gav liksom mersmak...) ___ BMW CS #5221 |
|
|
3 dagar på Nurburgring (på läktaren, tyvärr ;) gav ju helt klart mersmak. Tystnaden precis innan första F1:an kom ut var mäktig, för att inte tala om ljudet när hela fältet brakade förbi. :) mvh Anders PCS #8050 BMWCS #4727 |
|
|
Var på Michael Schumachers dag för fansen förra söndagen, det var första gången jag hörde/såg en formel 1 kärra. Jag är numera helt såld, och har redan bokat in Nürburg samt Hockenheim för nästa år. Helt enkelt det värsta jag sett, underbart. ps hejar dock på blå/vitt, passade bara på när man befinner sig 5 mil från banan ;) ps 2 hyrbilen (v*lvo v70) fick känna på Nordschleifen också =) det gillade den inte, den skrek som en stucken gris i kurvorna Dr Mario Theissen for president |
|
|
Var nere i Hockemheim i somras och såg på F1. Bland det bästa jag varit på. Bara ljudet får en att rysa. Det måste upplevas. Att se det live jämfört med tv e som natt och dag. Gillar man F1 på tv:n så kommer man att ÄLSKa det Live!! Så har man möjlighet att se det live så skall man göra det tycker jag! |
|
|
Har beställt biljetter till Magny-Cours 2004. Troligtvis blir det även Spa-Belgien, ett måste... "BMW make the world faster" |
|
|
Vill bara dela med mig av en del av min semester som "började" med A1-Ring och "slutade" med att jag hängde som en APA på ett staket i Maranello. Snacka om tur man hade när jag dök in i Ferarri staden för att gå på museum. Plötsligt så hörde jag det välkända ljudet på lång väg. Med rutor/ taklucka öppen styrde jag mot ljudet som kom från ett industriområde i Maranello. Vem satt inte där och rent ut sagt piskade skiten ur en Ferarri F1 om inte självaste Schumacher. I bland har man tur. Blir nog Nürburg i vår. Blev faktiskt lite besviken på fartupplevelsen på A1-Ring. Inte riktigt samma tempo som på de övriga loppen som jag har besökt. Var man sitter spelar ju stor roll, men kurva 3 borde ha bjudit på mer fartupplevelse tyckte jag. Mvh. Patric Min E32/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
|
Var på Spa -97, Schumacher vann överlägset, många glada tyskar blev det... Jag satt i Eau Rouge, hyfsad utsikt... Dessutom var jag på Indy 500 1995, och jag har aldrig sett så mycket folk, varken förr eller senare. Publiksiffra ca 450 000! Nån annan som har varit där? "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.