|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Är det någon som har titta på en Formel 1 tävling i europa, då menar jag ,Live ... För jag tänkte sätta mig i bilen och åka ner i sommar ... Troligtvis blir det i Tyskland (Hockenhem el Nursburg) eller i Belgien Spa-fran.. Är det någon där ute som har några erfarenheter av Formel 1 ??? jossi | |
|
Jag besökte Silverstone för ca:10 år sedan. Det var långa köer och dyrt, då ca70£ bara för att komma in och spana i någon kurva eller så. Tror det skulle kosta 110£ att sitta vid startmålrakan. Det var iof kul att ha sett en gång i livet. Det var ju ganska stor kalasstämmning och man fic se flera race bl.a. BTCC med Volvo855. Men det kanske é billigare ner i europa. Har tyvärr tappat mitt F1 intresse då skomakaren é så brutalt dominerande. Annars har jag alltid suttit klistrad framför teven när det har varit tidigare år. Nej CART é mycke roligare. Det anordas resor då och då det vet jag men inte vart ifrån. PeterB Länk |
|
|
2001 och 2002 var jag och såg F1 live på Spa-Francorchamp/Belgien.Tyvärr kommer inte Belgiens GP att köras i år, så jag drar till Magny Cours i Frankrike istället. Det är en fruktansvärd upplevelse.Speciellt ljudet och farten. Helt otroligt att dom kan köra så in i helvete. Måste upplevas live! Har du chansen, ska du åka direkt.Tveklöst.... "BMW make the world faster" |
|
|
Det här med att vissa är överlägsna har dom börjat ta fatt i, dessutom så blir det lättare för dom mindre stallen att tävla på lika villkor. Ni kan läsa mer tillexempel här: Länk Har aldrig varit på en live tävling men det hade varit jäkligt skoj... www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
|
Själv har jag sett tre lopp live (Magny Course 1995, Hockenheim 1999 och Spa 2001) och om fyra månader kommer det fjärde i Österike. kan varmt rekomendera denna upplevelse i kollosal format. Tuppskinn eller Ståpäls som Gunde säger, är det minsta man får när en motor med över 18000 rpm passerar i 300km/h + Att rekomendera när du köper biljetterna är att köpa dem direkt från den arrangerande banan om du inte skall köpa en sk. paketresa med tex. buss. Du tjänar åtskilliga hundringar på det om du köper de lite dyrare biljetterna. Var skall du sitta blacka ? Mvh. Patric Länk |
|
|
Jo F1 rockar riktigt fett! F1, öl, radio & hörselskydd och i bästa fall solkräm är några av ingredienserna till en riktig toppenhelg. Har varit på några: Indianapolis 2001 Spa 2000, 1999 Silverstone 1997, 1981? och 1982? Paul Ricard 1981? Jag kommer ihåg då för många år sedan jag och polarn hade tjuvparkerat på Silverstones vanliga parkeringsplats, alldeles utanför gamla club corner och sov över i baki på min 245:a. Vi hade njutit av stereon och billig sprit kvällen innan och sov gott då vi väcks av ett avgrundsvrål vilkens like vi aldrig hade hört innan. Det va F1:or som var ute och gasade lite. En av de bästa morgonväckningarna jag varit med om! Funderar starkt på Magny Cours i år då det ju är mitt 'hemrace' numera. Lär vara bra mat och inte fullt så överfullt som på många andra race, samt dessutom VARMT! Numera måste jag tyvärr avråda från Silvestone. Maxexploaterat, taskigt väder (alla årstider), dålig sikt, usel mat, väldigt dyrt, krångligt att ta sig till och från, etc. Ett riktigt bra exempel på att i en del fall var det bättre förr. :) Lär ju bara bli färre race i Europa nu framöver så det är bäst att passa på - se på Spa <snyft>. Med de nya omvälvande regelrändringarna så kanske det blir mer underhållande nu även om jag fortfarande undrar om det kommer att bli bättre racing. Så - åk! Sen kan det vara försent och F1 har blivit förbjudet eller snöpt eller nåt. Ett av mina bättre motorposrtminnen är Jean Alesi genom Beckets vid Silverstone med Ferrari V12-an med fulla spjäll och bilen ormande sig på absoluta gränsen. Rysingar!! Mvh Björn |
|
| Härlig tråd! Jag bilade själv ner till Spa i Blegien -97...tyvärr ett år för sent för att höra Ferraris V12-or...men V10-orna skriker rätt bra dom oxå...glömmer aldrig när jag satt på läktaren inför första träningspassen på fredagförm...lite sömndrucken och frusen...ganska glest med folk ännu...så plötsligt spricker luften sönder av en F1:a som låter lite rosslig när den kommer förbi mej och sen varvar ut när den försvinner bort för långa rakan...och sen dom underbara avgasknallarna när den växlade ner...behöver jag nämna ståpäls!? Alla bilentusiaster borde få uppleva det minst en gång i livet.. :) | |
| Den 24 mars e man på plats i kuala lumpur.....Ska vara i thailand mellan feb-maj....det är en rätt så kort bilresa ner till KL från södra thailand....Hat så kul i kylan då....hehe.... | |
|
Hej skulle gärna åka och titta på ett f1 lopp men är för dyrt, så man får hålla sig hemma och titta på stcc istället. var och tittade på gt lopp på anderstorp och det var ett hissnande upplevelse och titta på alla ferraris och mc larens,porsche bilar. |
|
|
ASFALT!! GUMMI!! BRÄNSLE!! Vad mer kan man säga, har man möjligheten att se ett F1 lopp så skall man defenitivt inte tveka!! Att rekomendera är bla. "Monza" av de banor som finns i Europa, historiken talar för sig själv!!! // B ; ) " Old Bimmers kick ass " |
|
mackan325 |
Var på SPA '92, inte jätteimponerad. Du ser loppet bättre hemma på TV! |
| Jag följer F1 slaviskt... men jag har aldrig varit live på ett lopp... det måste bara bli av... men jag får se när jag har tid och råd... alla pengar går ju till bilen... ;) | |
|
Vad i Brasilien för 2 år sedan på F1... kul som fan... Nu har jag bokat resa till Malaysia i Mars... ska flyga till Phuket sen har vi fixat Hojar som vi kör med till KL och tittar på F1. Ska bli hur kul som hälst! Sen i Maj så ska jag ned till Monaco och köra F1 på någon bana där nere... (samma resa som på "Packad och gla"... det ser jag också fram emot)..:)) Kul med F1!! // Micke |
|
|
Kan bara säga en sak: det måste upplevas live. Jag har sett ett enda F1-lopp live och det var i Ungern nån gång i mitten av åttiotalet, kommer inte ens ihåg vilket år, men en sak är säker, det var det absolut jävligaste jag varit med om som åskådare. Grymt helt enkelt. Det känns som om man först då fattar hur överdjävligt de kör, hur fort det går och hur mycket det låter. Det låter fånigt, men jag har faktiskt inte kunnat förmå mig till att kolla på ett helt F1-lopp på TV efter det. (är ingen F1-fantast heller längre, familj och barn tar större delen av tiden) Hur som helst, en upplevelse jag inte skulle vilja vara utan. |
|
|
En annan som sak om man får ståpäls som inte är F1 är klart speedway!Fy fan va de dunkar i kroppen när dom ställer ut hojarna för att ta svängen!Å den lukten som kommer, metanol MUMMA!Man blir nästan skadad så god är den lukten när dom blåser förbi :))! /MVH Michael |
|
|
Var nerre förra året på ringen. Det var en väldigt speciell upplevelse, vill jag lova. Har aldrig sett så mycket svindyra Ferrari Porsche Lamborghini osv osv. Alla special bilar man läst om fanns där på parkeringarna. Vi bilade ner och de är alltid lika kul och få lufta ur bilen lite. vi körde kl 22 på kvällen och var framme till träningen kl 8.00 ungefär. Ljudet från V10orna är obeskrivligt och måste helt enkelt upplevas, de hörs på flera kilometers avstånd, iaf uppe i skogarna och bergen som ringen ligger belägen. Det fanns en besvikelse dock, 50 % av tyskarna som var där var stupfulla, de är inte så kul alla gånger, vi satt ändå på "guld" platser men de var i princip likadant där, de skrek, ställde sig upp, någon däcka så ambulansen kom och hämta dom. Är lite besviken på just det, annars var upplevlesen total, kanon väder, massor med sportbilar samt ett bra lopp, som bmw ledde fram till varv 30 om ja inte missminner mig. Fick se när buttons motor exploderade bara 30 m bort från där vi satt på en av träningarna. Fick även se Mikael köra av så gruset spruta åt alla håll. Fick se en parad med kanske 40 st röda Ferrari bilar som nog lungt räknas till kategorin Tifosis. En upplevelse som heter duga, men om Tyskarna kunnat uppföra sig så hade upplevlesen varit total. Ps. Jag har inget emot tyskar. Bmw har stjärnan under huven. |
|
|
Var nere på Spa banan i Belgien 2001 och det var en av det bästa uppleversen jag har varit med om:)) När man åkte shuttle bussen sista biten och man för första gången hörde ljudet snacka om stå päls. Jag som har sett mkt på Tv var detta underbart. Tyvärr har den bästa F1 föraren gått bort...Arton Senna! Ni som inte har upplevt detta kan jag varmnt rekomendera detta event. Jag tyckte att det var värt pengarna och funderar på att ev åka ner igen. |
|
|
Läge för en BMWPowersamåkning? /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
| Anderstorp -73 :) | |
|
Kristian Larsson: mkt god tanke tar du bollen? Lover: Anderstorp 73 det måste ha varit en upplevese tråkigt att inte kunde vara med då........ |
|
|
Såg ett lopp på Nurburgring för 2 år sedan och tänkte försöka kolla in Monza i år, tyvärr som sagt försvann ju Belgiens GP vilket annars hade fallit sig naturligt då jag har ca 30 min till banan:) BMWPower resa vore verlkligen kul. //Robban BMW CS #4729 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.