AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.969

Formel 1, är det någon som har titta på en tävling.

Sida 2 av 4
PJ: Har beställt biljetter till Tribune S.

Håller med om ståpåls.Går inte att beskriva.
Ljudet ifrån V10:orna speciellt Honda motorerna var helt otroligt.
Det skar i öronen.Håret stod rätt upp på armarna.
Hoppas i framtiden att man kan ta sig till Monza, för det måste vara en höjdare....

"BMW make the world faster"
Jag var på Magny-Cours i somras och F1-racet var kanon. Tyvärr enormt tråkiga supportrace och så tog de 35 spänn för en flaska vatten därinne så man ska nog ha med eget.
Jag satt precis vid chikanen före 90°-vinkeln ut på start och målrakan. Den delen av banan är såvitt jag begriper ombyggd nu.

Min biljett köpte jag av Magny-Cours direkt på nätet och betalade med VISA. Sen körde jag bil ner dit (via Lausitzring-A1 Ring-Imola-Monza-San Remo-Monaco och så Nürburgring-Spa Francorchamps-Zandvoort på vägen hem).
Fr
251
Fredric
320i -09
M3 E30 Köhler 2,7
var nu sist på Nurburgring 2002...ÅK...det ÄR inget man någonsin ångrar...det ÄR störst...men ska upplevas LIVE såklart!!

Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
starre// Vet inte om jag är rätt man att "ta bollen" just nu... Vore glad om någon annan kunde åta sig uppdraget. Vill dock vara med i loopen...

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Körde ett par varv i somras i Monaco med bilen på den banan. Hehe alltså när gatorna var i civilt skick! Måste säga att även vid 5000-6000 rpm så tjuter det härligt när man drar på i tunneln och motorbromsar på trean i 110 km/h på väg ut ur den. Jämförelsevis har väl skomakarn 300 km/h vid samma plats...men ändå! Det är ballt att ha åkt där i alla fall! Åkte vid ett tillfälle bakom en Diablo. Mäktigt! Fast han fegade en del....lr oxå var han mogen o behövde inte bevisa något....=)

Mäkinen: Det var en skaplig sväng du tog.
Efter Magny-Cours drar jag till Italien.Ferrari land, skall besöka Modena,Maranello och Fiorano.Har man tur kanske Ferrari eller Sauber test kör på banan då.
Skall försöka att få besöka Sauber under Magny-Cours genom BBS.

PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Det är ju inte så svårt för Er som är sugna att fixa. Varför inte prata ihop Er och utse någon som ringer upp någon av de befintliga rese arrangörerna, samt be dem samla samtliga som uppger en viss förutbestämd kod under samma paraply. Jag skall som sagt själv ner på A1-Ring i maj så jag kan tyvärr inte engagera mig detta år.

Länkar: Länk (garanterat lägsta förmedlings avgiften för biljetterna)
Länk

AMET, det behöver inte bli så dyrt om man sköter det mesta själv. 3-dagars biljetter på hygglig plats går att komma över för ca 1100-1400:-. Sen tillkommer ju iofs. resa samt uppehälle. Går man ihop och åker 4st i en bil så kommer man runt på under 5000:-. Då är det lågbudjet, men ändå.

Mvh. Patric

Länk
Visa användare
472
w9816
D7 -??
tips: kombinera din mallis-semester med ett formel-lopp i barcelona...utmärkta och billiga förbindelser mellan mallorca och barcelona (båt eller flyg) sen tar du lokaltåget till banan... (du kan bo en natt på hotell i barcelona (lö-sö), om du vill se kvalet) och så sticker du åter till mallis på söndag kväll efter loppet.
Blacka,
Det blev några mil och en del kul att se även där banorna inte var officiellt öppna. Ljudet från DTM-bilar på Lausitzring var inte helt fel! :-)
Arbetarna vid en gammal bilfabrik i Modena verkade inte gilla att man tittade in genom staketet.

Ett vägtips i Italien: Motorvägen från Milano ner mot Genua. Underhållning å det grövsta!
Mäkinen,

Tackar på förhand!

St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Andertorp någon gång i mitten på sjuttiotalet. Min brors fru var bekant med Barbro, Ronnie Petterssons fru och jag fick sitta i hans F1 JPS. Fattade inte mycket då för jag var nog bara en 13-14 år gammal.
Stout: det är något att berätta för ungarna ;)

Det verkar som man får ta sig råd att åka på ett lopp alltså...

_____
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Mina ungar är flickor båda två och bryr sig bara om Las Ketchup och Britney :)

Jag har nått foto någonstans där jag sitter på framhjulet på bilen. Ska leta upp det, finns troligtvis i mitt föräldrahem någonstans.
Soton
Axelsons har en 5 dagars paketresa för 6.800 till Hockenheim.
Blir det mycket dyrare än att hitta två polare och dra ner i bil?
Kan ju tänka mig att hitta övernattning kan bli ett problem om man måste ordna det själv.
Soton,
Jag betalade 3200kr för min tredagarsbiljett till Magny-Cours förra året. Jag tältade på en skolgård c:a två km från banan och har för mig tältplatsen kostade ungefär 300kr för tre nätter.
Håller med Mäkinen, att åka på F1 behöver inte bli dyrt.
När vi har åkt till Belgien har vi hyrt en minibuss och varit 5-6 pers.Tältat på en camping 3km från banan.
3 dagars biljett har kostat runt 220-240 Euro.
Snål budget, men jävligt roligt på campingen med allt folk från olika delar av europa.På hemvägen stannar man i Flensburg och handlar diverse rusdrycker..
I år kostade biljetten till Magny-Cours 220 Euro.
Och någon camping i närheten....
Om det finns intresse nästa år kan man dra ner ett gäng till
Hochenheim, loppet brukar gå i slutet av juli.
-Om man ska ha bra platser lär man beställa precis efter årets lopp..

St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
tips till hemresan, stanna till vid Bordershop i Puttgartens hamnläge och handla billig vätska och godis. Halva priset mot Dansk sprit och öl och upp till 70% billigare än i Sverige på vin, sprit och öl.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
220 euro för en ticket! Skulle aldrig betala så mkt....asså av ren stolthet! Pröjsa Skomakarn´s förbannade lön! Usch fy fan

Lasseman3
Jag var i Sepang mars 2002 och såg BMW-Williams komma 1:a & 2:a...snacka om att jag hade nybörjartur :=))

I samband med F1 brukar priser på hotell och taxi öka med ca 100%. Det gör dock mindre i Malaysia.

F1 är nåt man bör se om man har intresse och tycker priserna är acceptabla.

/Lasse
Stavros,
Jag antar att du inte har Vodafone-abonnemang eller någon av de andra produkterna Schumi tjänar pengar på.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.