|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Jag hade tänkt att konvertera min 320i, hade tänkt mej ett laddtryck runt 1bar, kan man behålla orginal tänd system och klara sej undan knackningar ändå ? har hört att man bör byta till en såndär fin liten box(=svin dyr!) som ändrar tändningen beroende på laddtryck! Om man klara sig med orginal ska man då ställa om tändningen? | |
|
Jag hadde lite problem med spikningar när jag började å skruva upp laddtrycket, efter att jag sänkte tändningen några grader i det högre registret så försvann dom helt. En SMT5 box kostade mig 3k. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Smt5? Vad är det? är det bara en tändretarder eller är det ett komplett tändsystem? Jag gick hem en gång för länge sen på knäna kröp jag hem.... |
|
sudden |
ett bra sätt att bli av med spickningar är att tanka E5 (etanol)brukar ta bort spicknings tendenser utan att du behöver sänka tändningen märk värt.E5 bränsle håller som regel runt 102 oktan |
|
Info om SMT5/6 hittar du här: www.perfectpower.com //Ticco www.ticco.com |
|
|
Ticco.. du skrev... efter att jag sänkte tändningen några grader i det högre registret så försvann dom helt. menar du att du gjorde detta på orginal tänd systemet? hur gör man det? måste man va el-snille då eller? |
|
| schumi: Han gjorde det med hjälp av sin SMT5 box, den fungerar som ett komplett sprut som du kan styra tändning och bränsle med plus att den hanterar ett antal extraspridare(6 tror jag det var). Något el snille för att koppla in en sådan box ska man inte behöva vara, 6 kablar står det att du ska behöva ansluta på deras hemsida! | |
|
Helt riktigt. Å nu e boxen såld. //Ticco Länk |
|
|
vad tycker ni att man skall köpa? mega squirt eller smt5/6? jag har ju ingen koll som vanligt men jag antar att dessa prylar gör ungefär samma sak.. båda verkar väldigt prisvärda. |
|
|
megasquirt hanterar endast bränsle i sin nuvarande form. Kan anändas för att styra allt bränsle tillsammans med annat tändsystem eller som tillskottbränsle typ mapfueler o pic5 /Per |
|
|
Med SMT5i kunde jag mappa/styra mina ordinarie spridare, tändning + 6st extra spridare. //Ticco Länk |
|
| Ticco: Var det ett beg. system? om det är ny pris låter det ju väldigt pris värt! hur mappar man ett sådant system? via pc eller? i sådana fall, får man med ett mjukvaro progg? kan man av läsa bränsle/luft blandning? | |
| frågar samma som tl996r. | |
|
Det följer med programvara både för win och dos.. annars kan man ju alltid kolla in deras hemsida: www.perfectpower.com "Vadå!? Har inte alla en tub i bagaget!?" |
|
|
Vet någon om det finns någon svenskåterförsäljare till smt Länk |
|
| twinturbo här på forumet säljerm billigaste i sverige skulle jag tro, annars etapp.se | |
|
TwinTurbo här på forumet säljer om jag uppfattat det rätt? |
|
|
TwinTurbo här på forumet säljer om jag uppfattat det rätt? |
|
| Etapp Engineering säljer vet jag. Länk | |
| Ticco: Hur mycket effekt levererade motorn ihop med smt5an? | |
|
Ingen aning, laddade ca 0,9bar. //Ticco www.ticco.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.