|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Jag körde olovligt i september av den anledning att jag missuppfattat spärr tiden med EN dag! Det står väldigt luddigt i länstyrelsens text om hur länge eller när förarbehörigheten dras in. Jag har fortfarande inte fått någon dom ELLER böter från polis direkt på plattsen. Kan det dröja fyra månader mellan förseelse och dom? Jag har ju fått min nya behörighet samt att den är giltig muntligt förklarat för mig av den person på AO via telefon. Kan man lita på Länsstyrelsen, Polisen, Lagen? Eller skall man leva över lagen? | |
Paap Reeder |
Hej! En arbetskamrat orsakade en olycka genom att "missa en skylt" om ""lämna företräde"" och körde ut på H-led. Det blev krock. Den andra bilen hamnade på ett gärde. Ingen skadades allvarligt. Polisen skickade inom en månad bot på ca 2500:-. Nu tror många runt fikabordet att ärendet är utagerat men så tror inte jag. När AO får tag i detta kommer han att meddela minst varning alternativt får arbetskamraten åka kommunalt en månad. Vi får se? MVH /// Paap R |
Tigerr |
Det är inget lätt att sätta sig in i dethär..! :) OT: Var och tvättade Forden vid Statoil Kronprinsen, i källaren - gör det själv.. Riktigt fina anläggningar! Varmvatten + bra schampo och borstar och framförallt: Varmt! (inomhus).. Tycker att det gick både snabbare och lättare än på tex "FunWash" och "Wash a car".. Om ni råkar bo i Malmö och går i tvätttankar! ;) Tigerr |
|
Av egen erfarenhet vet jag att det kan dröja väldigt länge innan saker händer från myndigheternas sida. Senast det stod den 29:e februari i almanackan så blev jag stoppad för att jag åkte för fort på Tranebergsbron. Givetvis nekade jag till det. I mitten av juli samma år fick jag ett brev från åklagaren som hade beslutat att jag hade åkt för fort och om jag tyckte det var OK så skulle jag betala en hög pengar (1800kr). Jag tyckte inte det var OK så jag struntade i det. Nån månad senare påpekade de att jag varken hade betalat eller skrivit brev och förklarat varför. Då skrev jag ett brev och förklarade mina synpunkter. Nu dröjde det till början av september innan jag fick ett brev med en inbjudan till ett flott möte i Stockholms Tingsrätt i november månad. Där kom de fram till att jag nog hade åkt en smula för fort och skrev det i sina papper. Efter ytterligare några veckor fick jag ett inbetalningskort på 1400kr och ett meddelande om att Länsstyrelsen var underrättad. Länsstyrelsen har ännu inte hört av sig och jag har inte haft nåt djupare samarbete med polismakten efter det, bara små pratstunder. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.