AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.639

m5 e 39

Sida 2 av 3
Dinod
jag snakade med killen på ferrita och han sa att jag inte skulle köpa kellens sport för att det kan va fel system till min m5 för att när dom levererar bilarna till olika länder så har dom olika avgaskrav och ott alla m5 inte har sama katt så sa HAN men jag hörde litte på kellens system fan va de låter bra
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Jag vet minst två personer som har kört med Kelleners system på sina M5:or i sverige utan problem. Kelleners låter helt sjukt bra och håller mycket hög kvalité.

Jag tycker att det låter som om Dinos's kontakt på Ferrita snackar goja.

Mvh
Kalle H, BMW CS[syd]#5120
____
Länk
Jag börjar känna mig jobbig med detta inlägg nu men jag kan säga att Kelleners låter bra! =)

Länk

/Manray/
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Dinod,

Han är full va skit och ljuger, E39 M5 har samma kattar i hela världen. Jag hade det själv på min M5 och känner personligen över 10 pers som har det.

Finns inget som låter bättre heller! :)

ci
119
cidair
M5 E60 -05
330xdT -07
johann:

är det inte identiska system, Kelleners och Eisenmann?

Håller precis på att köpa ett Eisenmann men vill ju givetvis ha Kelleners-ljudet. Finns inget bättre
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Enligt både Kelleners och Eisenmann så är de inte identiska, dock rätt lika. För att vara säker skulle jag köpa Kelleners.

ci
119
cidair
M5 E60 -05
330xdT -07
Är de lika kvalitetsmässigt?

De tillverkas väl på samma ställe av samma firma?
ci
119
cidair
M5 E60 -05
330xdT -07
Hur är det förresten med tillförlitligheten?. Läste på bmwm5.com att vissa m5-ägare haft problem med motorelektroniken när de fått läckage vid skarven mot originalrören.
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
cidair,

Båda tillverkas av Eisenmann.

Gällde det där med skarven just Kelleners eller i allmänhet?

Jag hade iaf mitt på i ca 6000 mil utan problem och killen som köpte bilen av mig har inte heller haft ngt problem. Inte heller ngn av de jag känner med Kelleners-system har haft det problemet.

jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
T_J,

Nu gällde det ju inte ngn lögn kring Ferritas produkter utan att de ljuger om konkurrenternas produkter, varför vet jag inte.
Men om man har bra grejer brukar man inte behöva snacka skit om konkurenterna.

Lotus Samuel
Här är en länk till lite ljud på kelleners system.
Tänkte själv köpa ett sånt innan.
Länk

Det där med ferrita verkar ju skumt. Måste va jobbigt å ljuga för att få kunder. Men denna gången hjälpte det nog inte ;-)
Dinod
hej alla som ni sär så är jag på jobbet ja jag ska köpa kellen system men vem fatar tyska för 14.500 får man katten med på köpet eller du som hade kallens system låter de mycke i cupen men jag hörde igår på en m5 som hade kellena system fannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn. va det låter braaaaaaaaaaa.
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Dinod,

Det är priset för enbart slutburkarna inkl. montering.
Du borde få ett bättre pris, be att få Svensk-pris. :)

Det låter lagom mkt i kupén när man gasar fullt men när man kör i jämn fart är det rätt tyst.

Dinod
tja johann köpte du dom eller satt dom på bilen om jag ska ta dom nu hur gär jag med pengarna och hut fort får jag min system tilll sweden va du nöjd med systemet blir bilen rapare eller tack för svar
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Dinod,

Jag köpte av dom min bil belv snabbare för jag chippade den samtidigt men den låter defintivt snabbare med deras avgassystem! :)
Dinod
ok va kostar chippen va det kellens har dom bra greger kellen eller fatar inget på deras sid
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Kelleners är enligt min bedömning en av europas absolut mest seriösa och kunniga trimfirmor, vad gäller BMW. Har som sagt aldrig hört något negativt om dem eller deras produkter, enbart positiv.

Ok jag har hört negativa saker om deras svinfula K-design fälgar ;)

Mvh
Kalle
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Dinod, chippet är egentligen mappning på deras rullande landsväg och kostar en 1300 euro. Bör göras hos dem i Tyskland.

De har en engelsk sida här: Länk

nofx16, Ja den fälgen är allt annat än vacker.

Länk

K design fälgen var duktigt ful

M-POWER!!!!!!!!!

Länk
ci
119
cidair
M5 E60 -05
330xdT -07
Man mår ju illa! Tur att de har bättre koll på trimbitarna!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.