|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Helt korrekt - brorsan har en manuell. Kolla mail stout. Det var i 4:de växeln...:-) Mvh /NP |
|
| :-) Otroligt! Och som jag mailade dig så är det märkligt att markeringarna slutar vid 240km/h. Men det finns inte plats rent symetriskt runt ringen :) | |
|
Den slutar på 250 km/h. BMW familjen har väl andra mätare men det finns väl någon logik i deras mätarval...tror jag! :-) Mvh /NP |
|
|
Tjena Stout! Vad är det du tyckte var så otroligt som NP mailade dig om?! ;-) Låter spännande! Länk MVH/Andrè |
|
|
Kolla mail André! :-) Mvh /NP |
|
sebbe_bmw |
Nu blev jag också nyfiken som gammal 528 ägare=) Sebbe |
|
Sebbe - du har mail... Mvh /NP |
|
|
NP - du kan skicka till mig också :-) _____________________________________ Länk |
|
|
Fick byta oljetryckslampan i min gamla 740-95 eftger en motortvätt pga att den började lysa. Fuktkänsligt alltså. Mvh Asken |
|
|
Måtte man inte köpa bil efter såna som ej verkar ha lust o ork att kolla sån simpel grej som att kolla oljan...... Lägg på ett par tusen extra mil på mätarställningen när du säljer bilen....den lär ju va inkörd nu kan man säga....... |
|
|
Ska in och få den kollad. Nu håller jag stenkoll på oljan men det är inte kul om någonting händer pga defekt lampa. Asken, hur mycket olja dricker din bil? |
|
|
sinnes: räcker det med 2000 mil pålägg eller ska jag lägga till 4000, kanske +10.000 mil? (obs! ironi) Skämt åsido, lust och ork.... det är lätt att vara efterklok. Har man haft 8 fräscha bilar under 25 års bilkörande utan att behöva fylla på olja mer än vid servicar så är det nog lätt hänt att man av ren slentrian förbiser en sån sak. Visst har jag lyft oljestickan på bilar oräkneligt antal gånger så missförstå mig inte. Kan hända vem som helst, när som helst med vad som helst. |
|
|
jovisst det kan även hända den bästa....men man lär sig av misstagen,antar att du kommer att dra upp oljestickan lite oftare nu....:) Hade en kompis som gjorde likadant..men den gick inte riktigt lika bra efter..fick byta vevlager..men de va ju en golf............ //bmwdåre |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.