|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Ja det är ju illa om bilen blir klassad som äldre, vet att en kille jag käner till sa att i tyskland klassas bilarna bakåt ett år mot sverige. Han menade att är bilen en 91a i Tyskland så blir den en 90a i Sverige när den tas in, han syftade på sin Audi 200 20v turbo qattro. Jag vet inte om man skall tro på honom, eller kan det ligga någon sanning i vad han säger? Förresten i mitt fall kanske bilen blir billigare i försäkring om den står skriven som 208hk? |
|
| syftade alltså på att den skulle kanske bli billigare en 211hk versionen att försäkra? | |
|
I Audi fallet skulle jag tro att den är av 90 årsmodell men uttagen 91 i Tyskland dom kör ju oftast med EZ första regdatum och ibland med BJ byggår, ytterligt sällan med MJ årsmodell då endast om bilen är uttagen året innan kan vara svårt att innan veta vilken årsmodell bilen är av min 540 visste jag inte säkert förrän vid regbesiktningen. Det gör nog ingen skillnad i försäkring till exempel buntas 730i/735i/730i V8 ihop trots upp till ca 30hk i skillnad. MVH Stephan |
|
| vad konstigt, en 530v8E34 är klart billigare i försäkring än en 535E34..då borde rimligtvis tycker man att en 730v8 vara billigare än 730R6 i E32 utförandet. Ok då har man den nöten knäckt, så var det nog med Audin. | |
| menade naturligtvis att 730V8 billigare än 735R6. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.