|
Sida 5 av 5
|
|
|---|---|
viobebe |
Håller med de flesta inläggen här att BMW,s design inte längre är vad den har varit.Okej alla vi har olika smak och tycke,men mycket försvann med E30, den designen är fortfarande tidlös och snygg.M3 E30 skall vi inte prata om, bilen gjorde över 260 km/h när den stod still,skämt åsido ni förstår vad jag menar.Vem vill ha nya 7-serien som entusiast bil?inte jag i alla fall.Som många skriver här har M-B lyckats bättre,fast jag själv inte tycker om Mercedes.Jag själv skulle aldrig köpa en ny BMW.Men som många skriver att man vänjer sig vid designen allt efter som stämmer lite,man tyckte efteråt att den var ganska snygg,men ej jämförbar med E30.E46 skall vi ej prata speciellt bakpartiet som ser ut som en japs.Nej Tack för mig gäller endast E30 annars får det vara. |
|
Håller med föregående inlägg, E30, och enligt mitt tycke E34, representerade på något sätt en enorm "formtopp" för BMW när det gäller design. Å andra sidan tycker jag också att varje ny modell behövt viss tid av tillvänjning innan man accepterat den. Detta tyckte jag tom med E30 som jag i början bara tyckte såg konstig ut jmf med E21:an, samma med E34 kontra E28. Nya sjuan är dock ett undantag, den är så radikal att jag förmodligen aldrig kommer att uppfatta den som snyggare än gamla sjuan som ju fortfarande bara är sååååå döläcker. |
|
AMG |
Ja, nya 7-serien lär man inte vänja sig vid. Liknar något Koreanskt slagskepp. Mercedes har redan tagit över som den sportigare lyxbilen. BMW:s designavdelning har inte lärt sig den gyllene regeln; "Kill your darlings." Dvs gör om och gör om tills i det här fallet fram och bakdel lirar. Får hoppas försäljningssiffrorna sätter stopp för fler missfoster. |
| Tycker sjuan är både är mäktig, svulstig och lite överlägset vulgär... På ren svenska lite fulsnygg men helt klart bäst i verkligheten. Jag tror dock att den kommer att bli lite svårsåld. Situationen påminer lite om när Mercedes gjorde sin förra S-klass. Folk tyckte att den var för vulgär och succén uteblev. Jag har hört att BMW lyssnat på den massiva kritiken och den nya femman ska ha omarbetats från den experimentela ursprungsdesignen till något lite mer konservativt. Om man kollar i förra numret av AMS så ser man en datoranimerad bild tolkad från mulor. Framförallt bakifrån så ser den väldigt läcker ut. | |
|
Suck, vi får hoppas att vi BMW-vänner vänjer oss vid denna koloss eller vad man skall kalla nya 7:an för. Stridsvagn S parad med Audi A8??? Jag tröstar mig med att klumpen ser bättre ut i verkligheten än på bild, och att jag har 15 år på mig att vänja mig för dessförinnan vill jag lägga mina surt förvärvade och hårdbeskattade slantar på annat, jag är ju nöjd med min E34. Jag köpte den f ö precis när E39 släppts och jag tänkte då att fy faan, nu börjar BMW kopiera japaner, går inte att se skillnad på en 523:a och en Camry. Men nu har jag sucessivt vant mig och tycker t o m att E39 är superläcker, speciellt Touring. Har någon en fin till salu månne? Kom också att tänka på en Ford-modell som lanserades på 60-talet, tror att den hette Edsel. Grillen var designad som en kvinnas könsorgan ur gynekologperspektiv så den bilen såldes inte alls och lades ned väldigt snabbt. Hoppas det går bättre för Bangles skapelse, den liknar ju iallafall ingen kroppsdel, möjligtvis ett babianarsle bakifrån då!!! Stefan |
|
Peter |
konstigt.. ju fler bmw's jag haft och ju mer jag läser och pysslar, åker på träffar och mässor desto mer gillar jag de gamla "hajarna" - 2002 e3 e21 e12 e28 och även de lite "slankare" e30 e34... det är nog inte "snyggheten" i dessa bmw's som tilltalar mig mest utan de geniuna klassika BMW attributen.. vilket jag tycker tyvärr mer och mer suddas ut i den nya 3,5,7 och kompakt modellerna.. :-( de gamla kärrorna känns mkt mer sportiga och spänstiga.. men som många skrivit här så vänjer man väl sig vid de nya vidundren... :-/ min absoluta favorit är m635 men 2002turbo och m3e30 är oxå starka kandidater för att inte då tala om 3.0cs ......mvh /Peter - gammelbilsförare :-) |
323E21terror |
Tyvärr är det ju så att det blir mer Japan över det hela, uttrycket det var bättre förr har aldrig legat så bra tillhands som nu anser jag. Idag präglas bilindustrin (ja all industri) av mer masstillverkning och vinstsiffror och bilarna blir allt mer själlösa och identitetslösa då alla plockar, lånar, stjäl teknik och design från varanda..rätt hemskt..snart kan man bara välja färg på bilarna då allt kommer att vara ett och samma skal. Det luktar lite kommunism över den situation som råder ute på marknaden..företag köper varandra osv...otäckt tycker jag farten är min drog |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.