AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.687

Varför så fula?

Sida 1 av 5
Oakman
Varför håller alla BMW's att bli så j*vla fula??
Ta t.ex. nya 7 serien. Skitful front. Skum design, liknar mer ett ufo än en BMW. Compact. Fula små grisögons-lyktor i fronten, dessutom har dom höjt priset sen förra modellen med ca 30 000 spänn. Najs, BMW. Sen nya 3 seriens modifikationer.... nya riktigt fula lyktor o grill... o baken blir också fulare... USCH! Vad är det som händer? Det får bli en beg BMW för mig när den dagen kommer.

// Olof
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Jag tycker att de sista utgåvorna av E36 var BMW's höjdpunkt. Därför stannar jag på E36-serien tills vidare. Kommer förmodligen att byta upp mig till en E36 323 '2000

/Kjell

borro
auto de´futuro snart kommer alla bilar se ut som nån j....a spacecraft! smo t.ex ny bubblan tack vore front och baklysen skiljer men vart är front och bak
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Powerkjell.
Du kan få köpa min 323i när jag byter.
Oakman: Varför?
Svar: Chris Bangle
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Konstigt att Mercedes bara blir snyggare för varje ny modell. Nya S och C klass är bland det snyggaste på 4 hjul idag.

Ko
663
Koffe
320iC -93
Tyvärr måste jag hålla med!
Nya CL500 (och förstås 600) har förmodligen bland den snyggaste formgivningen man kan hitta på en ny bil!

Tufft, men så kan det va : /

//Koffe
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Jag tycker det är dags att sparka ut Chris Bangle, han håller på att förstöra BMWs klassiska drag. BMW har alltid haft ett alldeles eget utseende. Elegant, sportigt, dynamiskt, ja välj det som passar. Men det senaste åren (Bangle) så har det börjat gå utför. Speciellt nya 7-serien, faceliftade 3-serien och nya Compact ser faktiskt fula ut, speciellt i fronten. För att inte tala om BMWs senaste konceptbilar. Speciellt X9 med sin assymetriska design är i mitt tycke råful. Jag har även sett spion och databilder på nya femman, och även den ser lustig ut, som en mini av nya sjuan.
Det var bättre förr...?
BeeMWe playboy
Vi får hoppas den är snyggare irl

(Teknikens värld 1974)
"Polisen blev ifrån åkt i 170 km/h på E4an. Föraren trodde de ville tävla. Polisbilen var civil."
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Om nya 5-an blir som på spionbilderna, så blir det att byta märke. Det spelar ingen roll hur bra bilen är, när den är ful som stryk.
Kolla på senaste Scorpion.
Den var inte alls dålig,jämfört med Omega,605,XM osv.,
men fick läggas ner pga. designen.
Nästa gång kaske det blir en C-klass.

ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Nån som sett några nya spionbilder på nya 5:an på sistone? Det verkar ju mest vara dataanimerade fantasier än så länge.
Det är bara att stämma in i kören! BMW är inte vackra längre. Min nästa bil blir med stor sannolikhet en Merca. Vilket otroligt lyft de gjort både kör- och utseendemässigt med de nya modellerna. Jag tror många av oss som har förmånen att köpa nya BMW:ar kommer gå över till Mercedes då de sakta håller på att ta över allt som BMW står för. Trist. Det var annat på åttiotalet då Klaes Luthe ritade skönheter som till exempel E30:n och E34:an. Betänk att konkurrenterna hette Volvo 343 och 740...
BMW har sedan 2002, mig veterligen, haft instrumenten ovaför mittkonsolen vinklad mot föraren.det körde Bangle i graven med nya 7an ock kommande 5an. "det är detaljerna som gör helheten "

Philip
Ollis
Jag tycker inte att dom är fula, jag tycker att dom följer tiden på ett ganska vettigt sätt!

Tänk om dom sett ut som E36/E34 fortfarande, då hade ni nog gnällt på att dom var för tråkiga.
Ollis: Tanken med en ny modell är väl att locka ägarna av gamla modeller att köpa den nya. Detta verkar inte BMW lyckas med längre.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Grejen är att dom växer på en med tiden. Med rätt "paket" och utrustning kommer nog alla hitta sin egna favorit igen. En sak förstår jag inte, en sak, snälla förklara varför någon klåpare på bmws monteringsband försökt vara rolig och sätta på Lexus lysen på nya compacten? VARFÖR??? Det roliga är ju att lexus har någon slags "m3 dödare" med vilket gör den här rippen så himla löjlig? Är det ett misstag?
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Jag tycker att nya compacten ser förjävlig ut!

Jag är ett stort fan av 7-serien. Jag tycker dom två senaste modellerna har varit helläckra, men den nya höll jag på att börja grina när jag såg. Vilken besvikelse!

BMW ska se grymma ut som dom alltid har gjort. De nya blir allt för spacade. Men så verkar det vara med alla märken.

Detta är min åsikt.
HC
52
HC
523i Touring -97
Ingen tvingar
er att köra BMW.Mitt råd byt till mercedes.Ni har nog aldrig varit riktigt BMW frälsta.BMW bygger på känsla inte på hur en bil ser ut.Er kan dom vara utan.Alla kan inte vara perfekta.
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Jag tycker att de flästa merca ser hemska ut! Dom har endel snygga bilar, men dom är få.

Att säga att: "BMW bygger på känsla inte på hur en bil ser ut." tycker jag är lite dummt. Man köper väl inte en ful bil? Jag tror inte det är många som köper en ny bil som dom tycker är ful. Utsidan är ju det första man ser. En snygg bil blir intressant, medan en ful bil stryks från inköpslistan.

Självklart så är känslan och kvaliten det viktigaste när man kör bilen. Men en dyr bil som BMW måste även ha utseendet på sin sida för att kunna sälja.

Och att BMW skulle klara sig utan oss som tycker att utseendet spelar någon roll är löjligt att tro. Jag lovar att dom skulle förlora minst 75% av sina kunder om dom började bygga bilar som ser ut som skit, men ändå kostar skjortan.
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Hmm och när Ni säger känsla, hur vill ni definiera det då? Känslan är väl helt individuell men har som gemensam nämnare att den är den sammanlagda <känslan> av en mängd komponenter; körglädje, komfort, kupéljud, motorljud, DESIGN m.fl. Därför anser jag det vara en motsägelse att utesluta <känsla> när man pratar om bilens design.

Jag tror ändå att designen internaliseras och accepteras när man vant sig. Förutom baklyktorna tycker jag att den nya Compacten är riktigt fin; den gör precis vad BMW tagit fram den för; lyx i småbilsklassen. Det klarar ingen annan bil i storleksklassen.

///Kjell

Ro
135
Rogge
320i -04 (M-sport, step, Hi-Fi system)
Håller med. Var och tittade på faceliftade E46 idag och blev riktigt besviken. Har sett bilder i tidningar och tyckt att designen sett helt okej ut. Men i verkligheten ser det bara tamt ut. Tacka vet jag min 2001:a.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.