|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
Wallace, ta inte illa upp, jag ville inte vara elak. Det var mest på skämt... Micke |
|
|
Nej, nej det är ingen fara. Anser ju faktiskt själv att den inte är helt lyckad, varken utseende mässigt eller när det gäller kvalité. Vi kommer nog att byta ut denna mot en supernice 740-E38 istället när läget är det rätta. Jag har ju redan smygit in en BMW i familjen........så en till vore nog inte helt omöjligt...den dagen kommer jag att uppnå nirvana. Hejz / Wallace |
|
BMW E39 |
En BMW kommer alltid att vara en BMW!! Mercedes blir det upp mot 60 - åldern. |
|
hmm allas smak är olika men dagens bilar blir alt mer snarlika och kvaliten är i stort sett den samma för alla tilverkare har i princip samma kvalitetskrav och detsamma gäller deras underleverantörer. men jag måste säga att det hungriga utseendet som bmw hade innan har försvinnit nu ser de mer ut som uppblåsta sälar istället för hungriga hajar men smaken är som baken´. bmw 24v |
|
| Apropå nya 7an så tyckte jag den var asful först när jag såg den på bild men efter ett tag såg den bättre och bättre ut tills för 2 veckor sen då jag såg den i verkligheten då var jag tillbaks till början (asful) igen.Anledningen är främst bagageluckan men även andra små detaljer,ser ut som dom byggt bilen klar men glömt luckan och sen hängt på luckan från en annan bil som inte passar riktigt,den ser helt enkel påklistrad ut,även baklysena är fula tycker jag, men detta är förstås mina personliga tycken,jag kan tänka mig att den spöar merca s-klass på allt. | |
|
Alla har vi sett Z9 Coupé, Z9 Cabriolet och nya konceptvagnen X Coupé. Bakom vagnarna står BMW´s nuvarande (och sämste?) chefsdesigner Chris Bangle. I mina ögon har de senaste årens BMW-modeller varit ganska, ja rentav väldigt smäckra. 5- och 3-serien inger en känsla av att flyta fram på Autobahn även vid stillastående. Mitt klagomål gäller 7-serien som ser ut som en förvuxen Z9. Bakluckan är nog den designdetalj som retar mig mest. Ett påhäng som inte all ser naturligt ut på en annars hyffsat strömlinjeformad karros. Vad jag vill säga är att Cris Bangle leder BMW´s design mot den japanska anonymiteten. Bilar som har konstiga fomer, men ändå försvinner i den gråa massan. Bangle´s designfilosofi slätar ut bettet som karakteriserat BMW i massor av år. Titta bara på nya compacten. Skulle lika gärna kunna varit nya Honda Civic. Formerna är rentav fega och anonyma förutom lampdesignen (fram ska sägas...) som är retro-BMW. Jag är rädd att BMW´s nya designfilosofi är på väg att släta ut BMW´s eleganta former och gör dem till dussinbilar i rusningstrafiken. Nej, BMW-folket måste nog titta på sitt modellprogram och fråga sig om t.ex. Z3 är någon vidare designikon? Visst är Z3;an snygg, men en BMW är den inte. Z8 gillar jag inte heller riktigt, den är bara en av alla retroflugor och kommer att dö ut så småningom. BMW borde ta fasta på det formspråk som inleddes med E32, E34, E30 & E36. Det formspråk som i vidareutveckling givit oss E38, E39 och E46. Bilarnas former är något tamare än sina föregångare. Dock hävdar jag att detta är de ultimata BMW formerna. Lagom mycket arv från de gamla modellerna och lagom mycket nytänkande! / Alexander Fäldt ///Mmm... |
|
| tycker att det är en massa gnällande om att fronten är ful på de nya bilarna. anledningen till att de ser ut som de gör, höga och feta, är att de gående inte ska få lika allvarliga skador vid en olika med gångtrafikanter. | |
|
Alex, var god utveckla ditt resonemang att Z3 inte är en BMW?! Det låter som en mindre lyckad personlig uppfattning i mina öron... Är det för att bilen är tillverkad i USA? Du skriver ju att du tycker den är snygg (vilket många tycker och INTE tycker, smaksak alltså). Tänk på att BMW har tagits emot av världens bilfantaster med öppna armar mycket pga motorn, och motorn i Z3 är exakt den samma som i många sedanmodeller som du säkert definierar som en "riktig" BMW. roadZter |
|
|
Visst måste man hata den nya sjuan.. I början iaf! Jag har faktiskt börjat tycka om den lite.. Det enda riktigt fula är bakpartiet, annars é den nästan lite snygg!! =) Har en fråga också.. Hur mycket kan man pynta sin BMW innan den blir en zigenar "julgran"? Vissa av mina polare har kallat min lilla älsklings Beemer (e39 1998) för julgran.. Men det enda jag har eftermonterat är vita blinkers och BMW M5 optik fälgarna.. Är det inte lite överdrivet att kalla den julgran då!? *Morr* Olio |
|
| jo, det är överdrivet. | |
|
Ja, jag ska förklara min ståndpunkt vad det gäller Z3. Z3:am är helt underbar att köra, en balans och körglädje på mkt hög nivå precis som alla amdra BMW fast ett snäpp högre! Designen är mkt lyckad och snygg, men vad jag menar är att den inte knyter an så mkt till det övriga modellprogrammet, kanske inte så farligt men det var så jag menade! hoppas det klarnat lite! =) PS: Z3 2,2i är förbaskat skoj! =) Alexander Fäldt ///Mmm... |
|
|
Ok, Alex - då förstår jag din ståndpunkt lite bättre. Håller med om att Z3'an inte "knyter an" så mycket till övriga BWM's modellprogramm, men att inte kalla bilen en BMW känns fel. Men alla inklusive dig har ju rätt till en personlig uppfattning... PS. Z3 2.8 är ännu mer förbaskat skoj! =) roadZter |
|
|
Jag tyckte nya 3 serie uppdatering var konstig till en början men efter att ha sett den några gånger i verkligheten nu så tycker jag den ser mycket grymmare ut än den gamla och anående nya 7-serien så ser den ju helt klart annorlunda ut men det är klart att Merca CL600 är mer linjeskön men BMW:n ser ju annorlunda ut, grymt vågad! //Robban BMW CS #4729 www.robertgustavson.com |
|
|
Jag tycker att man vänjer sig vid "nymodigheterna" efter ett tag, i början tyckte jag att nya 7:an såg strykful ut, men efter att ha sett den irl tycker jag att den är MÄKTIG! Tänk bara att dundra fram i detta kompromisslösa jättelok! /Hans |
|
|
Så här skulle nya 7-an sett ut bakifrån om min brorsa fått bestämma!! Länk Komentarer önskas! |
|
|
En klar förbättring. BMW! Sparka Bangle, anställ Marins brorsa! Dock tycker jag fortfarande att nya 7:an är hisklig som helhet sett. Proportionerna är fel, den är som en e39 svälld till skala 1,2/1 om ni förstår vad jag menar. Inget ont om e39 men en lyxlimousin tycker jag ska va låg och fet inte hög och "bullig". //Magnus (som fortfarande inte vant sig) |
|
|
ah..ja den var mkt snyggare..så som den skulle sett ut.. nu är den lite gubb bil tycker jag, kan mätas med Jaguar S-type...den ser iallafall inte ut som ett rymdskepp CF |
|
betriebsanleitung |
Stor förbättring.Även om grunddragen är där.Bmw har totalt tappat sin särprägel+att de börjar bli för groteska och då ser jag ingen mening i att köpa en Bmw som är dyrare än de flesta andra (Som nya). |
|
Jag måste erkänna att jag tycker faktiskt att Mercedes bilar blir snyggare för varje år som går, men som ett antal föregående "talare" skrev så blir BMW's bilar allt fulare! Nya compacten & 7-serien är hiskeliga! Näe! Satsa på bilar som liknar gamla 6-serien, riktig hajfront!! ;-) //Henrik //Kungen Af Malmö |
|
|
P.s! Snart plockar väl BMW bort njurarna med på sina bilar!!! Och kanske tycker att det är dags att modernisera sin vackra logga! Hmpf! //Kungen Af Malmö |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.