AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.691

Varför så fula?

Sida 3 av 5
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Hehe nja jag har väl lite dåligerfarenhet av e34or. Men som sagt jag tycker inte att dom är särskilt snygga (men om man jämnför med hur volvo osv såg/ser ut så skulle jag sitta i en e34 idag om det va det valet!).

Men grejen är att jag förstår inte varför folk klankar ner på de nya bmw bilarna och sen blir lite sura på de som inte gillar de gamla? Jag kan hålla med om att compakten inte ser bra ut (men sen tycker jag den mer borde kunna bära mini emblemet eller något annat) Kompakten är endast till för att dra in pengar till BMW för de som vill ha en bmw men inte har råd med någon. Eller de som redan äger ett par st och vill ha en shoppingbil men som pga image osv inte kan köpa en golf. Jag menar herregud med lite utrustning kostar en 316ti närmare 230-240 tusen!

Jag tycker att nya 7 serien är en helt överlägsen bil totalt, och äntligen har bmw vågat förnya sig lite.
sebbe_bmw
Håller också med att det börjar spåra ur....
Håller med acey (om 7-serien). Äntligen vågar BMW igen!
Gamla 7-serien är väl ok men fan så feg och intetsägande! Som en stor gäspning! Ser med spänning fram emot nya femman. Sen kan jag hålla med om att faceliftade 3:an blev lite väl mesig. Det verkar som ändringen gjordes för ändringens skull. Compacten fick väl lite mer karaktär med nya modellen men fortfarande är det väl lite tjejbil? (Ursäkta om nån blir sårad) Men, men. Smak är alltid individuell och aldrig "fel".
hasso skrev högre upp:
Man vill ju se lite skillnad på vad man möter på vägen men det är inte så lätt med tanke på att allt ser nästan likadant ut.
Nya 745 har iallafall ett utseende som man inte tar fel på.(tror jag )

Jag tror att det blir svårt att se om man möter en e65:a eller nya (brrr..) Hyundai Sonata!
Hopväxta njurar annars nästan identisk!!!
Kolla här: Länk
klicka på sonata/exterior.

Heja Chris Bangle! Kopiera koreanerna, nyskapande design.... Fire his ass!!!

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Usch och fy. Kan en Korean vara lik en Bmw, Cyklar
förbi den lokale Hundai handlaren (burr vill ja inte ens stava rätt) till varje dag jag får väl ta en annan väg
för att slippa se eländet.De är ju bland det fulaste man kan se överhuvud taget. Det jävliga är att de lyckas sälja skiten också. Lexus är väl möjligtvis
den asiatiska bil som man kan kalla snygg.

Hasso
Visa användare
248
petrini1
318 Touring 98
Såg en bild på nya sjuserien och audi a8 från sidan.....och dom såg nästan helt identiska ut.....första gången någonsin som bmw tar efter ett annat bil märke??.Har också sett ett program på discovery (tror jag) om bmw, där det var någon tysk bmw höjdare som berättade hur viktigt det var för ett bil märke att behålla sina karekteristiska drag.
Skulle Chris Bangle jobbat på mercedes så skulle han ha blivit avlivad för länge sen.
Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Jag tycker at den nya sjuan är snygg från sidan, men jag har svårt för fronten, speciellt strålkastarna då. Och är det inte lite Volvo S80 över baken?

MVH Niklas
An
156
Anders Alj
530iA Touring -02
635csi -88
323i Touring -96
Som jag skrivit tidigare så tycker jag att designen är relativt lyckad. Om man tänker två gånger så ser man en hel del paraleller till bmw:s tidigare formspråk (utanpåliggande bagagelucka, baklysen "överkörda" av bagagelucka, c-stolpe knycken, backspeglar osv.) men även en mix med moderna "mjukhårda" veck på karossen. Men varifrån alla virrpannor drar paralleler från huyndai förstår jag bara inte. Det är ju huyndai som gjort en dålig kopia på en bmw och inte tvärtom! Dessutom tycker jag inte att man borde vara så ärkekonservativ när det gäller design. Se på audi (visserligen ett ingolstdtskt hopkok som jag inte ger mycket för i övrigt...) som trots allt bröt mot sin designtrend och som nu efter lite experimenterande gör riktigt snygga alster, framförallt nya A4. Så se det posstivt och köp nästa nummer av "en nyare svensk motortidning med tyskt påbrå" som kommer med en provkörning.
Sammy Lundin
ingen ford på min gård...

MAX power
Anders Alj, Man borde inte vara så ärkekonservativ när det gäller design. Kanske det, men om du tänker efter är det just det BMW alltid varit. Ta ett par minuter och studera bilderna i modellguiden här bredvid. Inte många revolutionerande stilbyten där inte. Det har satt sig djupt i ryggmärgen hur en BMW ska se ut. Naurligtvis blir folk upprörda eller tom chockade av ett alster som e65:an, det är helt enkelt inte längre den BMW dom känner och älskar. Personligen får jag associationer till Fiat Multipla när jag ser nya sjuan snett bakifrån!! Men jag är väl en virrpanna...
MagnusC.. jag håller med dig till fullo i jämförelsen med Hyndauien.
Mötte en häromdagen och tänkte "men vafasen, är det nya sjuan?"..men se nej då.. det var en Hyndaui..
Tror inte Hyndaui koppat BMW eftersom Sonatan har funnits på marknaden ett tag. E65 visades ju först i somras.. (iofs försigår industrispionage titt som tätt)

Det finns nån ny lexusmodell som har samma gräsliga framlysen som E65 också..
Har alla bildesigners fått någon kollektiv psykos?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Hans_Gruber
De har köpt samma designerprogram till datorn.
Därför blir"alla"bilar "stöpta" i samma form.

Hasso
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det är ju inte så lätt att bara kopiera något! Det är ju inte så att dom ritat nya 7serien på 2 dygn? Jag tror knappast att bmw sneglat på hyndaien och ser själv inga som helt likheter. Däremot lexus och compactens baklysen..
An
156
Anders Alj
530iA Touring -02
635csi -88
323i Touring -96
Ok MagnusC med flera. Vilka billmärken har under 90-talet varit så väldigt revolutionerande då?? MB? Audi? VW? Volvo? Opel? Japanare? Jänkare? Det ända jag kan komma att tänka på det är ford som får anses ha haft lite udda form under senaste sex sju åren. Chrysler PT cruiser och VW beetle är ju exempel men det är ju bara uddabilar ur den grå massan. Precis som med en Z3. Den är inte direkt fegt designad och det var ändå drygt fem år sedan den kom. Överhuvudtaget har jag svårt att hålla med om att bmw:s designspråk har varit konservativt. Under 80-talet kanske men nu är det faktiskt snart år 2002...
Anders Alj,
BMW:s konservativa design sträcker sig mycket längre tillbaka än 90-talet. BMW och Porsche är de enda bilmärken jag kan komma på där man kan ställa en bil från 60/70-talen bredvid en från idag och se väldigt stora likheter. Det tycker jag är en del av det fina med BMW.

//Magnus
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Om någon är intresserad av att se en, om möjligt, ännu fulare BMW än de senaste designflopparna så köp nya Auto Motor & Sport (den svenska) där spionbilder på nya 1-serien visas. Mitt i allt elände är det ändå kul att BMWs nya vapen i "Golf-klassen" blir bakhjulsdriven.

An
156
Anders Alj
530iA Touring -02
635csi -88
323i Touring -96
Där håller jag med till fullo!! Det var det absolut rysligaste jag någonsin har sett i bilväg. Om man ska se någonting possitivt i det hela så är det att automedia, som ligger bakom bildförsöken, aldrig kommer i närheten med sina ursprungsskisser. Man såg ju skissbilden som de utgått ifrån och det kan ju bli vad som helst av det. Dessutom är det ju nästan tre år kvar till premiären. En annan sak som jag tänkte på var hur snygg sjuan var på provkörningsbilderna.
Ch
230
Charlie_don
[-E30-][-325im-][-89-]
E30-rockar!!!!!!!
Wa
582
Wallace
325ITM Tåring -06
Lite off topic, men ändå

Jag har även en Ford........håll i er nu..........det är en Scorpio sedan årsmodell 95....det ni.....ni som har gjort er läxa vet vad jag talar om........denna bil har jag fått många kommentarer om (utseende). Alla BMW´s är snygga oavsett ålder eller skick jämfört med denna bastard...........nu börjar jag låta lite negativ om min egen bil men faktum är att jag har fått ta mycket skit för denna bils utseende.

Händer faktisk att helt främmande personer upplyser mig om min fula bil........då blir man lite ledsen faktiskt. Detta mina kära vänner har jag aldrig upplevt med E34án trots några år på nacken. Jag framför min E34 med stolthet.

Mvh / Wallace
mi
525
mikren-6
Alpina B10 3.3 Touring -01
Sälj Scorpion Wallace!! Varför tortera sig själv på det viset!? Jag blir rädd varje gång jag ser en Scorpio, tror att det är en förrymd jättefisk på fyra hjul!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.