AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.692

Varför så fula?

Sida 2 av 5
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
USCH! Har nu sett fler bilder på nya 7:an. Svulstig är ordet.

Visa användare
248
petrini1
318 Touring 98
Nya 7serien var en stor besvikelse för alla 7serie entusiaster som jag pratat med.

Tycker att dom nya bmw modellerna (compakt, 7serien, 3serie facelift) endast utstrålar "rosa skjorta och stureplan" vilket gör att dom säkert kommer att sälja bra ändå.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Har haft nya 745.an liggat och snurrat på datorn via Webshots i 2 veckor, jag tycker att man börjar vänja sig
men i början tyckte jag inte heller nåt vidare om den.
Grannen har en MB420 coupe vinröd med bbs.fälgar
skitsnygg (ej stora coupe modellen) men att byta bort min E39 mot en GubbMB NO NO.
Har en MB190E som min sambo åker i. Den var
väldigt billig(kompispris)annars hade blivit 316 eller nåt sånt.(Missbjuder man så får man stå för det )

Hasso
HC
52
HC
523i Touring -97
Håller med att det var klantigt och dumt skrivit av mig.Tycker själv att nyaE46 ser bättre ut än gammla.
Men nya 7 serien är jag tveksam till interiören.Tyckte själv när E39an kom att den var ful och nu sitter jag med en själv.När man ser en bil får man en viss känsla
att den ser bra/häftig/snygg ut eller vad det nu är.Och efter dom känslorna blir man sugen att provköra bilen inte annars.Och känns inte bilen bra så handlar man nog inte den ändå.
MVH:HC
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Captur Intens II-19
Jo man anpassar sig kommer ihåg när Ford Sierra kom.
Det var ju det fulaste man sett bara för att alla andra
bilar var kantiga. Men efter ett par år senare såg ju alla andra biler ut på liknande sätt.Det är nog inte så lätt numera när alla bilmodeller konstrueras i samma dataprogram. Det var nog lättare att profilera sig innan data åldern kom till.Man vill ju se lite skillnad på vad man möter på vägen men det är inte så lätt med tanke på att allt ser nästan likadant ut.
Nya 745 har iallafall ett utseende som man inte tar fel på.(tror jag )

Hasso
Fe
264
Felix
320dA M Touring -08
För min del har det alltid fungerat så att man har vant sig vid nya bilmodeller som haft utstickande design. Däremot har Bmw´s bilar alltid varit läckra och jag har aldrig behövt vänja mej. Tyvärr är det så att jag måste vänja mej vid nya 7:an. Vi får hoppas att dom får tillräkligt med kritik, att dom gör en ordentlig facelift. Jag tror att det går att rätta till utseendet utan allt förstora ingrepp. Förra S-klassen var ju ingen hit, medan modellen innan och den sista är riktigt fina. Nya 7:an kommer säkerligen bli en höjdarkärra i alla fall.

Felix
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Jag hoppas också på 7:an. Jag könner en som har en 750-95. Med navigator och grejer. Det är en underbar bil! Oslagbar!
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Jag har kollat lite mer på bilder på nya 7:an. jag börjar faktiskt att tycka att den är fin. Skulle vara kul att se den i värkligheten.
Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Jag tror att man vänjer sig. Är uppväxt på e28, en bil som många säger är ful, själv tycker jag den är skitsnygg. Så vi kommer nog att vänja oss vid nya sjuan också tror jag!

MVH Niklas
HC
52
HC
523i Touring -97
Inget illa menat men jag åkte e28 när e39an kom.Och då tänkte jag att e34an var sista riktiga bmwn.För att jag tyckte e39 var ful. Nu i efterhand skulle jag aldrig byta e39 mot e34.Jag tror att någon av bmws nya 3,5 eller 7serie kommer att bli en drömvagn för oss flesta bmwägare.
MVH:HC
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Såg bilder på 760in från frankfurt visningen tyckte den var grymt snygg! Riktigt skön form faktiskt när man fick se den från lite olika vinklar. Mycket modern form. Hade sett endel spionbilder innan men den var helt klart cool nu.

Som sagt man vänjer sig nog!
Många tyckte E34 och E36 var fula när de kom, man anpasar sig !

// MM
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Grejen är att man aldrig behövt vänja sig vid en BMWs design förr. Men det började så smått när E39 kom, vilken jag i.o.f.s. tycker är riktig snygg nu, dock är en E34 sedd rakt från sidan mycket snyggare än E39. Men den ansiktslyfta E46, nya Compact och inte minst nya 7an ser ju inte kloka ut. Tycker det är fel att nman ska behöva vänja sig vid BMW nu när man aldrig behövt göra det förr. BMW har alltid sett eleganta och smidiga ut, men särskilt nya 7an ser ut som en fet bulle! Noll elegans... Jag tror man riskerar att drabbas av samma flopp som MB gjorde med sin förra S-klass modell som också bara såg fet och svulstig ut. Sparka ut Chris Bangle innan det är för sent!

Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Sticker ut hakan och säger så här:
Den nya 7:serien är läcker. Svepande mjuka linjer med egen identitet och funktion.
Är bara en detalj som stör lite, men har egentligen inte med utseendet att göra.
Den saknar skyddslist på dörren vilket tyvärr är nästan en növändighet pga alla klantar som inte kan se sig för på en parkeringsplats.
Sammy Lundin
men det finns ju ingen anledning att ha något annat än en E30 ändå. jag tyckte att det ballade ut totalt när jag fick se e36:an. inte banracingstuk nära den. och så många vackra e30 byggen det finns. kolla bara på alla "En dag på strippen" där visar dom hur en e30 ska se ut. själv är inte min helt komplett. men jag har fått i sparco stolar och fyrpunktsbälten och den obligatoriska g-tech mätarn förstås. buren är på g men det får bli ett vinterprojekt. E30 4 ever

MAX power
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tycker personligen att e30 är en fula, fast den absolut värsta är e34an. Uch! e28an var fin på sin tid men e34an var verkligen kass! E39 Ser rätt tam ut (ändå bättre än e34) med rätt paket är e39orna snygga. e46 lika så (rätt stylade) BMW har ju fått skitbra respons på nya 7 serien och jag tycker det är kul att dom tuffar upp och kör lite modernare design. Tycker för övrigt att audis nya a6a tex är en mycket stilren och snygg bil.
Acey, måste få säga emot dig, e28an är verkligen grotesk i mina ögon medans e34an är väldigt snygg. Vare sig e34 eller e39 behöver paket för att bli snygga eftersom grunddesignen är så bra anser jag. e28 går enligt min mening aldrig att få snygg, hur man än fixar med den.

Simon
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag kommer ihåg när farsan hade en 528 (e28) när dom först kom. Viss var den en riktigt cool bil. Kanske var det för att jag var en liten grabb och pappa körde den fort som jag har en förkärlek till den. Men jag skulle aldrig i hela mitt liv köra en e34. Om man skulle slå upp tråkig design så borde det vara en bild på e34. Nej men jag tycker att e36an är mycket mer lyckad.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Captur Intens II-19
Sammy Lundin = club of american ford ??????
SAMMA -SAMMY

Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Nämen Acey, nu får du väl lugna ner dig lite? Må var hänt att du inte gillar E34, men jämför med en Scorpio eller en Volvo 740...

Ingen plast på min BMW!

Mvh David

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.