|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej undrar om det finns någon som har erfarenhet av att chippa en 750 e32.Bra eller dåliga erfarenheter? En gång provkörde jag en Saab,därför kör jag BMW idag. | |
|
Min erfarenhet är att det kan ge allt från ingen märkbar förändring med vissa chip, till viss förändring med några chip till ganska stor förändring med ett chip mappat för motorn. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Någon som kan mappa motorn i närheten av Örebro och vad kan det tänkas kosta. //Pegasus// En gång provkörde jag en Saab,därför kör jag BMW idag. |
|
|
ASP i Karlskoga. De tror jag ska kunna mappa den, de monterar in BSR chip. //Schnitzer |
|
|
Du har möjligtvis inte adress & tel nr till ASP i karlskoga? //Pegasus // En gång provkörde jag en Saab,därför kör jag BMW idag. |
|
|
Jag har tyvärr inte gatuadressen till dem, men du kan få e-post adressen här och skriva till dem och höra om de kan utföra tjänsten. Chippen och toppfartspärren vet jag att de säljer. URL: Länk E-Post: info@aspkarlskoga.com //Schnitzer |
|
|
Det fanns visst på sidan, här är allt du behöver veta: Magasinsvägen 4 691 42 Karlskoga Sweden Tel: 0703-27 77 27 Fax: 0586-318 50 //Schnitzer |
|
|
Man får tacka så mycket. Mvh Pegasus En gång provkörde jag en Saab,därför kör jag BMW idag. |
|
|
Inga problem. Kom på nu att BSR chip som de säljer kostar 2700 kronor, då är det för båda motorhalvorna. Sedan finns toppfartspärren i DME-boxen, den kostar 2500 kronor. De här priserna är det som gäller och då monterar de in dem också. //Schnitzer |
|
|
Vet du om det blir någon skilnad mot orginal.. En gång provkörde jag en Saab,därför kör jag BMW idag. |
|
|
Tar den mindre bensin så ska man se det som ett plus enligt dem. Ska ge ca 8% mer effekt och 12% mer vridmoment på 98 oktan bensin. //Schnitzer |
|
|
Då bör man väl passa på att byta filter mm på samma gång,några bra tips? En gång provkörde jag en Saab,därför kör jag BMW idag. |
|
|
Jag köpte K & N sportluftfilter precis när jag köpte bilen. Det blir ju lite grymmare ljud. Ligger runt 1100-1200 kronor om jag inte missminner mig, för det är det värt. Det kan du köpa från Motor Nord (www.motornord.se). Det går ju ganska fort att montera in dem också. Det är två stycken på V12:an, men det förstår man. //Schnitzer |
|
|
Ska du ha ett öppet filter rekommenderar jag BMC... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Vad ska man satsa på,öppet filter eller ett ersättnings filter Pegasus En gång provkörde jag en Saab,därför kör jag BMW idag. |
|
|
Beror på... Ett filter i originalboxen kan nog vara lite snällare mot motorn, och ger ett mer diskret ljud. Ett öppet filter ger ju däremot ett mer brutalt insugningsljud, speciellt i tolvan blir det en skön sång! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Får nog bli ett öppet.Det finns väl hela kitt man kan köpa.,tänker också på att dom öppna måste väl avsiljas så den inte suger i sig varm luft.. Pegasus En gång provkörde jag en Saab,därför kör jag BMW idag. |
|
|
Ja, ett öppet filter måste låta jädrigt gott. //Schnitzer |
|
|
Ett tips är att göra som jag gjort... Jag har lagt det öppna filtret i originalboxen, där har jag sen skurit bort den främre väggen, och väggen ut mot skärmen. Fördelen är att man avskärmar varluften från motorn, och dessutom slipper en hel del insugningsljud i kupén. Enda nackdelen är väl ev. att man inte ser filterna, dom är ju ganska sexiga! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Du har ingen bild på detta?Låter klart lockande.levereras dom med slang och anslutningar? Pegasus En gång provkörde jag en Saab,därför kör jag BMW idag. |
|
|
Problemet är att det inte syns på bild... Vanligtvis får man bara filtret och ev. en slangklämma som passar på halsen! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.