|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hur breda fälgar får man plats med bak på en M535i E28? Har en polare som har en uppsättning Y-kontur 10x18 och 8,5x18 till salu... //Bjupp | |
|
Jag har 9x17 bak med 255:er /Daniel |
|
| Har sett E28:or med M-kontur 8,5x17" fram och 10x17" bak... Själv har jag 8,5x17" runt om. | |
| skulle ja med villa veta för ja har beställt sånna, mvh robban | |
|
Hur får man på 255 bak på en E28. Jag provade farsans fälgar en gång och de stack ut ett par centimeter. Vad har ni för inpressning(ET)? Allting tar sin tid... |
|
|
Jag har 8.5x18 ET15 med 235/40-18 runt om. Bak får du in en glasspinne mellan däck och skärm. //Ticco Länk |
|
|
Ticco: Uppskattningsvis... hur breda däck får man på likadana fälgar som du fast 17" om man har sänkningssats , har du motornords ? Funderade på att köpa likadana 18" fälgar men insåg snabbt att däcken är så jäkla dyr jäntimot 17" så jag kanske köper 17":are istället ! Till alla: Förresten vad heter dom här fälgarna mer än Hartge ? Länk Och hur vet man om man får tag i äkta sånna här om man köper dom (beg.) Länk Finns det kopior isånna fall vart ? /Mvh Göran |
|
|
Jag hade nämligen 16x7 et 20 med 225/55-16 och det tog i bak. Bilen är orginalhöjd med svampiga fjädrar. Jag hittade nämligen ett par 16x8,5 et 10 med 225/55-16 men vågade inte köpa dessa då jag inte tror att de passar. Vad tror ni om detta?? Allting tar sin tid... |
|
|
Det skall vara 225/50-16 däck på de fälgarna som var 8,5 breda. Allting tar sin tid... |
|
|
//Hunter Jag kör med M5 3.8 fälgar med 255 bak 235 fram funkar kalas... Kolla länken så får du se hur de ser ut.... /Daniel Ps Den är lägre med allting i Ds Länk |
|
|
Har 535 bredare hjulhus bak än 528 eller?? På min fanns det inte en chans utan att bredda 3-4 cm minst bak. Blir det bättre plats om man sänker?? Så fort plånboken tillåter. :) Allting tar sin tid... |
|
|
Dando: Vet du hur breda fälgarna är bak samt vad det är för inpressning(ET)?? Allting tar sin tid... |
|
|
Dando: Vad kör du för sänkningssats ? och tar det inte i skärmar eller så med dom där dimensionerna ? /Mvh Göran |
|
|
upp !!! /Mvh Göran |
|
|
//Wrath Sänksats ligger och väntar har inte haft det tidigare bara varit bonnkapat av tidigare ägare. Det är inte gott om plats om man säger så men det tar inte i. /Daniel |
|
|
//Hunter Det är orginal bmw fälgar så dom ska väl vara 9 breda bak kommer inte ihåg vad det är för et men det går ju att ta reda på... /Daniel |
|
|
Var tar man reda på det då? Jag vill gärna veta. Det är slltså M5 orginal fälgar eller? Allting tar sin tid... |
|
|
Wrath: Ingen aning. Ja, fjädrarna är från Motor Nord. //Ticco Länk |
|
|
Ticco: Aha ok , den omtalade 25mm sänkninssatsen som i själva verket sänker 50/25 och inte 25/25 ;) /Mvh Göran |
|
|
Det här med fälgarna, jag kan inte få på mina M5 fälgar med 255 bak, sticker ut en bit, ska endå bredda bak. MVH: Zander |
|
|
Dando: Jag har köpt M5 3.8 fälgar men får dom inte att passa fram. Dom tar i fjäderkoppen!!! Är intresserad av att veta vilken profil du har på fram däcken? Jag har 225/50 17 Dunlop MVH // Krille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.