AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.611

Tack BMW för Goodwill, E 46.

Sida 2 av 2
M_Razani
kan inte alla på BMWpower bojkotta BMWGBG/mölndal?
det borde visa att makten ligger hos folket!

men bara verkstad och reservdelar fortsätt gärna köpandet av BMW bilar, dom är J*vligt fina *ler*

/Flash
IgorP
det spelade ingen roll om den hade gått under 8000 mil sa han så jag säger det igen efter den korta erfarenheten jag har hafft med Mölndal e FUCK THEM.. bojkotar dom helt från och med idag.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
3år från första registreringsdatumet eller 8000mil (det som först infaller) brukar vara en magisk gräns för om BMW-Sverige skall ta på sig goodwill-reparationer.

Så i ditt fall IgorP, skulle du nog inte fått goodwill-reparation ändå..
Men det försvarar inte verkstadens bemötande mot dig som kund, om det gick till som du skrev!

Mvh
IgorP
det gick till som jag sa ... o ang konstruktionsfel så e det vanligt att det tas som goodwill av företaget och inte av kunden själv. Jag jobbar inom bilindustrin och har sett samma sak komma till oss och så klart om att det finns bevis på något sådant fel på svart o vit så står vi som företag för det fel som vi själva har orsakat kunden. Aldrig hört talas om att när ett bilmärke går ut så hårt som BMW för att bevisa för alla att dom e världsledande inom konstruktion osv inte står för sina konstruktionsfel som kommer upp i efterhand. Så klart e alla bilar bra den första månaden men sen då ?
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
På min gamla bil (E39 -97) fixade dom nåt i stolarna som gjorde att airbaglampan lyste hela tiden. Kostade nada fast bilen gått 13500mil. Men den var iofs mindre än 3 år gammal på den tiden...

---------------
Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047
---------------

Ro
21
Rob 323Ci
323Ci -00
Hejsan !

Jag fick bytt termostatet på min BMW 323Ci '00 för en vecka sedan (uttagen 17 sept 99 - svensksåld).
Reservdelar på Goodwill men jag fick betala för arbetet
eftersom jag haft den 3,5 år.
Visserligen har den bara rullat 3400mil (!)

Fick definitivt intrycket att det inte var den första 323:an
(M52 motorn) de bytat termostat på.

Mycket riktigt så är det BMW SVERIGE som avgör om
det blir en sk Goodwill eller inte !!!

Rob 323Ci
Visa användare
232
griegertz
BMW 525 M touring-05
Skall köpa en 330ci-00 som är tillverkad 2000-05, den klarar sig alltså på 3 års gränsen. Dock är det problem med spindellederna och BMW i mälndal har erbjudit mig gratis delar, men betala arbetet själv eftersom det är import. Vad jag förstår så är det många som även har importbilar som har fått detta åtgärdat.
Skall man stå på sig och be dem kolla med BMW sverige innan man lämnar in den eller ta en annan serviceverkstad?
Jag har fått bra service hittils på BMW GBG i mölndal. än är det inget att klaga på, men man kanske skulle testa Wölkes istället.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.