|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Jag hade lite problem med mina länkarmar på BMW:n, hörde av mig till BMW i Norrköping: "Inga problem, de byter vi åt dig!!!" När jag ändå pratade med honom nämnde jag att centrallåset för passagerardörren var lite inkonsekvent: "Det ska jag kolla... det byter vi också åt dig!" Det är bara att lyfta på hatten och tacka, detta sparade mig minst 5000 kr. Pengar som kan användas till annat kul! :) MVH Tobias | |
|
Bra att dom tar sitt ansvar. Men å andra sidan, hade de gjort rätt från början hade du sluppit problemen och kunnat njuta av din bil ännu mer. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Fel kan alla göra, inklusive BMW. Att dom tar sitt ansvar är bra tycker jag, det ökar ju klart chansen för nybilsköp (läs BMW) i framtiden. roadZter |
|
| Länkarmarna är ett vanligt fel på E46:an... jag fick opckså byta dom på min E46.... | |
|
Har inga besvär med mina (än!). Tur det för Bmw skulle inte ta mina på garanti. -98 och 9000 mil var för mycket enligt Bmw solna. Skönt för dig att du fick det utbytt. :) Mvh Anders S. |
|
|
Men Anders dina länkarmar måste blivit bytta i ett tidigare skede annars så måste det vibrera en hel del när du bromsar samt bilen uppför sig lite nervöst på vägen. De länkarmar din bil lämnade fabriken med (iaf var de så på min) är av en klenare typ än den som används idag. På min bil var de bytta 00-06 på Goodwill. Bmw har stjärnan under huven. |
|
| Roligt att tacka för något som funkar som det ska :) | |
|
Mina är inte bytta enligt den information som Bmw lämnar när man frågar om historiken (Där f.ö allt i minsta detalj finns dokumenterat) Har svårt att tänka mig att dom skulle glömt att anteckna detta då det dessutom skulle rört sig om garantijobb. Har inga problem med oroligheter eller vibrationer så jag vet inte.... Mvh Anders S. |
|
|
Anders: de som är intressant är att efter att ja undersökt min dokumentation på bilen så saknas just bara den arbetsordern på bytet av länkarmar. Bytet av vattenpump samt de andra garantijobben finns det kvitto på. Jag frågade BMW varför det inte lämnats ut något kvitto och då sade dom att deras policy är att vid ett så vanligt garantijobb inte lämna en arbetsorder /Kvitto. Precis om dom inte vill att de ska finnas spår av just denna garanti reperationen. hmm. Bmw har stjärnan under huven. |
|
stefannorr |
Är det inte först från 99 års modell felen med länkarmar börjar? |
|
Jag fick mina bytade skulle ha kostat 7500:- för höger när jag hämtade min bil var de bytade på båda sidor trots att besiktningen bara gnällde på ena det e fan service känsla av BMW BEEMERPOWER |
|
|
någon som vet andra grejor som skall bytas på dessa jag har precis köpt min och ni kanske vet vad som brukar krångla och dem gör som garanti jobb på bien tack på förhand BEEMERPOWER |
|
|
Hej Beemermannen! FÖrutom länkarmar har 323-motorn, eller M52 som jag tror att den betecknas, problem med termostaten. De som monteras original är för veka. Ytterligare en sak är ABS-givarna, vet ej med säkerhet huruvida det gäller E46:an, men för E39:an var det ett problem. Kolla även centrallåset samt dörrhandtaget, det är viktigt eftersom coupén inte har någon dörrkarm. Annars är det en toppenbil, vilket jag är säker på att du redan märkt. Några stylingplaner? Vad sitter det för utrustning nu? MVH Tobias |
|
IgorP |
fick ett Nej i telefonen i dag när jag ringde till BMW Mölndal ang min Termostat. Garantin har gått ut sa han.. Så slängde jag upp det ena och det andra om att det var konstruktionsfel på den första Termostaten som kom till E46 och att någon slags GodWill garanti måste täcka sådant. Han sa att det finns inga sådana konstruktionsfel på Termostaten ändå efter att jag faxade över den information som JD Powers hade ang fel på E46an och den arbetsorder som sändes till alla BMW verkstäder jorden runt. Emission Recalls TSB NUMBER : 110701 ISSUE DATE : JUL 01 TSB TITLE : ENGINE THERMOSTAT INSPECTION/REPLACEMENTS Att det finns bevisat av JD Powers och Alldata sket han i totalt och sa jag skulle vända mig till BMW Munchen om jag hade problem med något som jag kallade för konstruktionsfel. Vilka jävla svin........ Ska jag som kund stå för något konstruktionsfel som någon nisse i deras utvecklingteam har gjort?? |
|
Hej IgorP: Det är inte han som verkmästare som ska godkänna Goodwill, det gör BMW Sverige (tror jag). Byte av mitt centrallås kunde han själv inte besluta om, utan han faxade iväg en förfrågan som sedan kom tillbaka efter en timme - godkänd! Hör med någon annan BMW-verkstad hur det ligger till. MVH Tobias |
|
|
IgorP : Jag har råkat ut för precis samma sak. Förenade bil city samt bmw i lund påstod att ett sådant fabrikationsfel aldrig funnits. Blev ganska arg när de hände men har lugnat ner mig lite sen dess. De sa till mig att termostaten på 320 var dålig från fabrik men det påverkade inte mig bil som hade större motor. De verkar dock vara samma termostat samt hus på alla m52-tu så de var väl kvalificerat BS. Bmw har stjärnan under huven. |
|
|
Det är BMW-sverige som godkänner (eller avslår) goodwillförfrågningar! Mvh |
|
IgorP |
Det e lika bra för mig att ringa dom istället |
|
Igor, de kommer nog att be om ett utlåtande från en auktoriserad BMW-verkstad som de sedan skall ta ställning till... Jag skulle prata med verkmästaren/chefen om det inte var det du gjorde! Han som du pratade med kanske hade en allmänt dålig dag och lät det gå ut över dig... Hjälper inte det - prata med en annan BMW-verkstad i stället! Mvh |
|
IgorP |
efter all jävla tid det har tagit mig att ta fram fakta och bevis så fuckar dom mig i röven med ett sådant svar istället för att erkänna ett fel som finns dokumenterat... helt ärligt jag skiter i det nu.. tänker inte sätta min fot där mer.. byter termostaten på en annan verkstad för 800kr ink. delen istället för deras sjuka 2000 kr. |
|
IgorP: Du är inte ensam om dålig erfarenhet av BMW Gbg/Mölndal. Jag råkade ut för samma sak. Röten historia, läs mitt inlägg som jag la in här i forumet i december förra året om du orkar.... Länk Intressant var att den marknadsansvarige på BMW GBG hörde av sig per mail till mig efter att har läst inlägget och beklagade det dåliga bemötandet. Men alla andra punkter som jag klagade på "svepskälade" han på ett "snyggt" sätt.... Min uppfattning om möjlighet att få garantirep. efter mina besök hos 2 st aukt. verkstäder i Gbg blir följande: Är bilen äldre än 3 år gammal (fr. reg. dagem) eller har gått mer än 8000 mil...Släng upp plånboken å var glad för att du äger en BMW! //DK |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.