|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har en intressent som vill byta sin 325 -93 med M3 kjolar (och vinge) + M3 skininredning, bilen har gått 18 000 mil. vet inte så mycket mer än då jag ej har sett bilen. Låter som om den är i topp skick.. Jag har denna bilen : Länk Han ville ha fälgarna med.. /Jimmy Länk Länk | |
|
Vad tycker ni han ska behöva lägga emmellan? /Jimmy Länk Länk |
|
|
Om jag vore dig så skulle jag behålla M5:an för det blir ju ett jädra nerbyte i effekt. Minst 30.000 kronor imellan. //Schnitzer |
|
|
Det finns gått om stylade 325i coupé. //Schnitzer |
|
|
"Gott" stavas det Schnitzer! Hehe.. Håller med för övrigt, 325i E36 är ju ungdomarnas favorit nr 1, efter 18000 mil kan man nog inte förvänta sig absolut toppskick. Det är bara nackdelar i jämförelse med M5, bara årsmodellen är något nyare men det väger inte upp så mycket. Det är ju rena fantasipriserna på E36 Coupe, han kanske tror att han bara ska slanta upp 10000 eller nåt i mellanskillnad men jag skulle inte nöja med med mindre än 25000:-. M3 E36 är mycket bättre, du får du lägga mellan lite men får en mycket trevligare bil. 325i är snabb för sina 192 hk men är ingen värsting, det finns ju hur många som helst med "M3 styling" så låt dig inte luras till en dålig affär. //Sniffer |
|
|
Det är en dålig affär jag är rädd för.. Men jag behöver stålar och försäkringen på m5:an är 20 000:- per år för mig.. Det är en äldre man som tycker det är kul att styla bilar och har nu stylat klart den bilen.. M5:an är ju i ett mycket fint skick. så jag tänkte försöka få 30 000 :- emmellan (vill ju egentligen ha 100 000 :- för bilen). Vad står 325:erna i om dom har en massa M3 styling? /Jimmy Länk Länk |
|
|
Det verkar som att de finns i prisklassen 50-75 tkr 92-94. Sen finns det tokpriser typ 85-90 tkr för 92-93 men de kan ju inte bli sålda. Den går ju samma öde till mötes som värdet på E30, det finns så många exemplar av dem. Inte alla med M3 utr men det är ingen brist på dem heller. //Sniffer |
|
|
60-75 är det nog snarare, de för 50 tkr verkar bara vara sedaner. //Sniffer |
|
|
Och man får också tänka sig att det finns extrema byggen som är ännu dyrare, men de är i utställningsskick då. Skicket och miltalet verkar variera rätt så kraftigt på de här bilarna. //Sniffer |
|
|
Är det en coupé eller sedan han har? /T.P. |
|
|
Jag skrev bara om Coupé ovan (fick för mig nåt???), sedan är nog -10000 kr i alla fall, de verkar inte alls lika attraktiva. //Sniffer |
|
|
T.P vet ej.. Ska åka och kolla på bilen i helgen ev. /Jimmy Länk Länk |
|
|
Konstigt nog finns det en hel del m3 stylade 325:or som säljs för 80 000:- och mer. Underligt med tanke på att du kan få en m3:a för 20-30 000:- till. Jag tycker att det vore rimligt att han lägger 10-20 000:- i mellan på din bil. Skulle tro att din bil är värd ca 80-85 000:- medans hans 325:a är värd ca 65-75 000:-. Tror inte han går med på att lägga några 30 000:- i mellan iaf. Mvh Jens BMW CS # 5080 Länk |
|
|
Men han ska ha med de nya 18" också.. så lite bör dom vara värda.. De är aldrig använda med nya däck för 9300:- /Jimmy Länk Länk |
|
|
Kan inte fatta att alla gamla 325:er osv står så högt fortfarande.. 70-90 tusen för en 94a !? å de flesta är import... Näe ska nog fan behålla M5:an å fixa till den lite... Tänk va bra om det fanns plugg and play i en bil.. När man ska på lång tur sätter man i en 120 hästars snål fin motor :) /Jimmy Länk Länk |
|
|
En till intressent som vill byta med mig : Länk han vill ha minst 70 000 :- för den.. den ser ju onekligen bra ut men gått långt, import och trasig ac. /Jimmy Länk Länk |
|
|
Skulle få köpa den där 325:an förra året, eller om det var året innan för 65.000:- MEN är det inte så att alla gamla M5:or är grymt övervärderade också? En -89 och -90 M5:a ska väl ligga i ca 60-65 om den är i skapligt skick. Utan att du skickar med dina nya 18" tycker jag det går att byta utan mellanskillnad. |
|
|
Det är svårt att hitta en fin 325:a med riktiga mil. De som finns kostar en del. Vet för jag plöjde marknaden i höstas. Skulle eg. ha en 328:a men hittade den jag har nu 95:a 325 (lite ovanlig) tillverkad efter 9409 därför årsmod 95. 13 k mil SEDAN med skinn, fina fälgar takl. AC 4x elhiss m.m. Gav 75 för den. Den anser jag vara prisvärd. |
|
|
M5:orna är nog inte övervärderade, snarare jättebilliga, de kostade ju dubbelt så mycket som en 325i ny och är handbygda samt mycket ovanligare än en 325i E36, skicket varierar ju ganska mycket även på dessa men det är inte många som släpper dem för låga priser, de har snarare gått upp på senare tid, 2001 här på forumet hade någon sett en M5 för 50000 och denne olyckskorp förutspådde att det skulle vara normalpris inom ett år, han fick inte rätt, jag har inte sett någon fungerande M5 för 50000 sen dess, de har blivit dyrare istället 5-10 tkr. Verkar som det finns ganska kraftigt sug efter dem i takt med att exemplar förvinner till skrot o.d. 325i är en kanonbil men det vore fel att jämställa den med en M5, det finns säkert fula M5:or som man kan kastbyta med med en fräsch 325i men i det här fallet skall han nog lägga mellan en bra slant. Den som testat bilarna vet att det är stor skillnad. 325i är på väg ner, tyvärr, det finns inget unikt med dem, och de är så vanliga, av de som har en 325i E36 nu kommer många att byta sig till 328i/M3 E36 eller 328i E46, då blir det en stor andel bilar på marknaden som skall säljas, och priserna kommer att gå ner, det är inte lögn, se på E30 325i och 323i, bara fina exemplar med något unikt ligger bra i pris, halvslitna bruksbilar är nästintill värdelösa. Tror att differensen mellan en M5 E34 och en 325i E36 bara kommer att bli större i framtiden. Sverige är ett av världens M5 tätaste länder, därför tror kanske en del att det är en dussinbil som kommer att sjunka som alla andra modeller, men det stämmer inte, ovanliga är de, Sverige har bara ett stort bestånd pga alla importbilar som kommit in. Vi har köpt in så mycket M5 E34 att Tyskland snart är tömt, det finns i Sverige tex över 100 st M5 Touring (av 891 tillverkade), mest i hela världen, tyskarna har kvar strax under 80 bilar! Tre av Touringarna är svensksålda, då förstår man att importen verkligen varit stor. //Sniffer |
|
|
sniffer: Ingen som jämnställer 325 E36 med M5 här vad jag vet mer än när det gäller prisbilden. Du pratar mest om framtiden, BMW735IA(Jimmy) vill ju byta bil nu vad jag förstår och inte om 10år, tror knappast han kan räkna med att få i mellan på en 93:a eller 94:a 325 E36. Möjligen om han byter mot ett vrak eller en 91:a eller 92:a utan Vanos. Själv har jag blivit erbjuden en M5-91 vrak för runt 35.000:- så nog finns det billiga såna fortfarande om man vill pyssla lite. |
|
|
Ja jag tycker inte du ska acceptera kastbyte, det är en alltför simpel modell som dessutom gått mer än din M5, det är den mest övervärderade modellen någonsin, i Tyskland kan man köpa en fungerande 325i för 30000 och under. Men i Sverige begär de vansinniga summor. Den kommer att bli nästan värdelös om några år jämfört med M5, jag är helt övertygad om att det låga antalet M5 kommer att hålla priserna uppe, det finns mer producerat M3 E30 än M5 E34. //Sniffer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.