AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.184

Hur bra bild på TV:n är normalt?

Sida 2 av 2
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Nu har testat lite mer och mycket riktigt så kan man genom att rulla framåt någon eller några meter få en betydligt bättre bild. Även text-tv gick att titta på.

driver28
540IA Touring 1997
Är den nån annan än jag som lekt med tanken att lägga in en såndaringa "Robert" Boxer-box i bilen för att få än knivskarpare bild och MTV i bilen?

/Hasse
Fick ett tips av min verkstad idag angående detta. Det är tydligen ganska vanligt med kortslutning eller glappkontakt i TV antennens kontakt till antennförstärkaren i C-stolpen eller under hatthyllan beroende på bilmodell.

/RS2
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Programmer, var i Lund i dag och hade på TV:n. När man kör är det ju nästan aldrig bra bild men i övrigt så var bilden lika skarp och störningsfri som i Malmö.

Jag hade en förskjutning på min display när jag köpte bilen och demonterade hela monitorn in i nästan minsta detalj (nja jag tog inte bort komponenterna på kretskortet :-)). Men på samma gång passade jag på att justera bilden direkt på kretskortet och fick på så sätt en bättre bild.

Hade på TV:n på Autobahn från Hamburg och blev förvånad över att det var nästan obefintliga störningar på Tysk TV, knivskarp klar bild hela vägen till Puttgarten på den kanalen de medåkande tittade på. Kan det var så att de har starkare utsignal i Tyskland på sändningar?

I övrigt så har jag alltid fungerande Text-TV i Malmö. De kanaler jag har bäst bild på är Danmark 1 och Svenska TV4. SVT1 är mycket grynig var jag än befinner mig, men det är den även med husantenn om man inte kör digitalt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.