|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
jag tänkte på den "godkända" effektökningen på 20% hk oc 10% vridmomentsökning. Du sa ju i tidigare inlägg att man bara behöver intyg från BMW vid motorbyte. --------------- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 --------------- |
|
|
Felaktigt uttryckt av mig. Jag menade att intyget inte behövs vid konventionell trimning inom ramarna du nämnde. Överladdning kräver alltid registreringsbesiktning och därmed intyg! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Ah... jag som nästan blev lite glad där ett tag. Nåja.. har andra funderingar om bil just nu... typ om tvillingar får plats i en E46t. --------------- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 --------------- |
|
|
Varför blev du glad för det? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
supersweet |
vad händer om dom kommer på en med en motor som är en halvliter för stor ? |
|
Du blir förelagd om en fullständig registreringsbesiktning. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Frågan är hur de skulle kunna se skillnad? Visst de kan ju kolla nummer osv men har de ingen anledning att göra det så gör det ju inte det. |
|
|
Jesperado: Jo jag blev nästan glad för att man kunde höja effekten lite med hjälp av turbo utan att behöva ett intyg från BMW. Men det var ju bara nästan som sagt. --------------- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 --------------- |
|
|
Är det en sådan liten effektökning du är ute efter kan du väl lika gärna trimma konventionellt? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Host.. jo ehum... laddtryck är ju ställbart. Typ ner till bes... ;-) --------------- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 --------------- |
|
|
Sen när blev det okonventionellt att trimma med turbo? /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Då kör du fortfarande olagligt resten av året. I så fall kan du lika gärna strunta i att registreringsbesikta den och bara besikta den utan överladdning, det är precis lika olagligt. "Konventionell trimning" används som fackterm för att höja motoreffekten utan överladdning. Fråga mig inte varför... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.