|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Teddy: Ja, det finns ingen 750 med liten grill som har tillverkats. Det ska vara stor grill så det ska kyla bra. Nu har du chansen att köpa en huv + grill hos ECP (www.ecp.nu). Han har fått in en -93:a för några dagar sedan. Jag vet inte hur skicket är men jag tror nog att det är helt ok så hör av dig till honom. Han ska ha ganska så bra priser vad jag vet. //Schnitzer |
|
|
Teddy: Om dom bytt delar av fronten, kolla då också så du har rätt spoiler, du ska ha den med "luftintag" i spoiler- läppen, det verkar vara vanligt att även denna ersätts med "fel" när det gäller 740/750 modellerna....bara ett tips... Peo |
|
|
Den är nog ett helt OK köp, vi håller tummarna för att ASB/SBP går bra nu. Se till att byta till helsyntet-superolja någon dag innan ASB/SBP så att du eliminerar i alla fall den enkla boven (gammal olja drar ju upp HC värdena så förbövlat). Annars är det väl bara att köra in och chansa, du får ju i alla fall svart på vitt vad som behöver åtgärdas. Angående elen i förarstolen, byt till manuella!! De gamla motorerna oxiderar ihop med blixtens hastighet, det blir ett jäkla jobb att plocka ur, byta, och stoppa tillbaks stolarna stup i kvarten. Tycker jag i alla fall... :) Byter till manuella på tjejens 735:a nu till våren. |
|
|
Angående elstolar: Om de används lite grand regelbundet så borde de väl inte oxidera ihop? Det känns ju snikat att ha manuella stolar i en 7-serie, jag hade tyvärr det i min förra 735i. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
| Manuella stolar?!? Men ursäkta, skulle inte tro de.. då fixar ja hellre brytaren som saknas.. Kanske ska plocka bort elfönsterhissarna oxå då.. hmm.. sidospeglar har dom nog på Biltema, så ja kastar nog dom oxå.. *ASG* Förstår rådet, men avfärdar det vänligt.. och ironiskt. ;-) | |
|
hmmm Om jag inte haft råd lämna in bilen på lagning när det behövdes skulle jag nog dra mig för att som rutin behöva demontera säter för att hålla på med elmotorer. Minns med fasa Lucas el system i de gamla Rover 3500. |
|
|
Väldigt va folk e rädda för att skruva lite.. Elstolarna sitter där dom gör, och ska absolut ingenstans! Strömmen till stolen är funnen.. så nu ska bara en brytare inköpas. Var under och synade underredet på "klippet" för första gången idag, och hittade inte en enda grej som va trasig!! :) Däremot så hitta ja avgasslangen till bensinvärmaren, som jag inte hade en aning om att de fanns någon.. Hehe. Blir bara bättre o bättre.. e helnöjd än så länge! |
|
| Teddy-vad exakt har hänt med stolen?..hade lite problem med elstolen i min förra bil,en 735:a....efter lite pillande fick jag igång den,allt utom "upp & ner" funktionen. | |
| Infinity_74.. Jo.. Nån kul människa hade sparkat sönder konsollen.. eller brytaren då. "Allt är med, bara att laga" som bilsäljaren sa.. Visade sig att ingen brytare alls finns me... Hur som helst så tänkte ja justera stolen, men de fanns ingen plus fram till den.. Leta som en idiot igår.. tills ja hitta säkringarna, under baksätet!! :-/ Sen gick den inte ändå, för nån hade dragit isär kontakterna till några motorer. NU, går den.. nästan.. ryggstödet funkar ej riktigt, men hann inte göra klart igår. Ser inte riktigt det stora problemet me stolarna.. Om ja skulle felsöka från start så skulle ja kolla om plus fram till brytaren finns, sen kolla om plus finns till motoren när ja trycker på brytaren. Finns ström till motoren så går den ju inte. Motoraxlarna sticker ju ut i gaveln, med en invändig fyrkantsfattning, så då kan man ju först "ugga" lite på den för att se om den ergat bara, eller låst sig lite. Finns ingen ström till motorn så e de ju vajsing me brytaren. Pilla isär den bara, och kolla kontakt ytorna. Skitenkel att både ta bort o ta isär, tycker ju ja då som gillar att skruva. :) | |
|
Jag tänkte lite på detta med avgasvärde på bilen. Jag har själv en Tyskreggad 730i -92 V8 som står utan att komma igenom SBP, detta pga HC halt på över 400. Kul fel att hitta...NOT! Eftersom man är blåbär på BMW så är det svårt, har iofs fått lite tips här på forumet som skall följas upp. Det var inte jag som importerade bilen från början, men nu står den här hos mej och skall lagas om det går. Annars blir det väl slakten för den och sälja av delar ifrån bilen. Hoppas det inte är nåt sånt strul för dej Teddy! /Nicke |
|
|
Teddy-..hm...ok,hoppas du får igång stolarna,på min hade den här axeln "kuggat" över på något sätt,men det va bara att pilla lite som du säger,så fick vi den på rätt kuggar igen & sedan funkade så länge jag hade bilen...såg annars förjävligt ut när jag köpte bilen....hela ryggstödet låg ju helt snett & gick ej att sitta på den stolen alls,men lyckades pruta rejält pga av detta! Men är man ej alldeles för pedant går det ju att överleva även om alla funktionerna inte skulle funka,tycker jag....i alla fall för en bil i den här prisklassen |
|
| Håller fullständigt me dig.. Intinity... Ja brukar va lite pedant, men allt behöver ju inte funka eller se bra ut direkt.. tar lite i taget. Hmm.. mycke riktigt så har de nog kuggat över i ryggstödet.. den drog snett när den väl började funka, men stannade i perfekt läge åt mig. :) | |
| Teddy...oki,kan kanske vara ett "standardfel" att stolarna kuggar över?...men precis som för mej,stolar drog snett men hittade också ett perfekt läge......hoppas det fixar sig! | |
|
Infinity_74, när du beskriver din framstol så låter det nästan som min gamla brokadröda E32... *garvar* |
|
| Du kan vara lugn...den var diamantsvartmet.....med 19 ägare....en 90:a...köpte mest för den såg jävligt fräck ut,på parkeringen utanför bilaffären....men det var ju en g-d-s bil,men ångrar ej idag att jag haft en 735:a i min ägo....det var nog den bilen som gjorde mej ngt bmw-700serien tokig....*asg* | |
| Skulle man nån gång ge upp jänkebilar........så skulle det vara för en BMW 750 isåfall...............:) | |
| slusken. man kan inte ge upp usabilar,men man kan åka 750 också.... | |
| Hur går det Teddy, besiktigat ännu? | |
| Icke någon besiktning ännu Hubbe.. Har fullt upp me att kolla över bilen ännu. Oljebyten här och där.. o lite sånt, annars ska de inte va nått annat än byte av bromsklossar bak, samt att skruva fast en strålkastarkonsoll innan besiktning, så ja e rätt lugn för den. Blinkers va de oxå.. Inte hittat några fler fel på bilen än redan nämnda heller, så än e ja supernöjd!! ;-) Fått mig en kopierad instr.bok idag, en hel del klarnade av den. Tack för hjälpen Schnitzer! | |
|
Teddy: Visst! //Schnitzer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.