AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.909

Kan man köra längre än 4.000 mil med en M40 kamrem?

Sida 2 av 2
nu har ju jag M20, vet inte om den är drabbad av detta problemet i samma utsträckning, tror inte det?

iaf, min gamla rem gick mellan 13900 och 19300 mil ca....den såg ut som nu när den byttes! inga kuggar saknades, inga större sprickor (några mikroskopiska i kanterna på ett par ställen)...men den kunde ju lika gärna ha gått av om jag kört 200 meter till eller nåt...känns iaf bra att den är bytt...

BMW, Bayerische Motoren Werke
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Sista perioden innan skroten gick min iaf 8000 mil, kan ha vart mer än så också. Inga problem alls i just detta fallet. Men då var ju bilen på väg mot skroten, dess öde var redan förutbestämt. Inget jag rekommenderar, men visst fanns det god marginal i den remmen.

Sex på alla fyra, roligast så!
320-325
kass kam kass kamrem BMW suger ibland..... inte klokt att man skall behöva byta kamrem var 4000mil .......... sjukt det gäller säkert m20 motorn med
svintoleffe
ja det gäller m20 motorn med,
320-325, du säger kass kam-kamrem.
Jag kan bara säga att vid varje oljebyte så ska man ta och blåsa rent röret ovanför kamaxeln, då slipper du problem med en sliten kam.
Sen nästa sak, man ska INTE köra mycket längre än 4000 tusen mil med kamremen.
För iannat fall så hade inte bmw dragit ner ifrån ett antal tusen mil till ,till bara fyra tusen mil.
Tycker det bar är så himla dumt att knapra på marginalerna då både m20 och m40 kostar en del att köpa jämnfört med vad en rem och spännare kostar.
Byt så slipper ni motorras.

Leffe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.