AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.657

Instruktionsbok M5-90 E34

Sida 3 av 4
När vi ändå håller på och "slaktar", hur är det med inredningen Dawwe, är det skinn även i dörrsidorna på detta exemplar?
Utökat läder alltså? Eller bara i säten?
Och var det något M5-reservhjul kvar i baljan? Några andra roliga/ovanliga saker?

Raggarn: vad är det för fel på din låda då? Är det skrap i den?

//Sniffer

Här finns bakre ljuddämpare till m5 Länk

Letar efter en annan adress där dom fanns i rostfritt för 4495:- men ja hittar fan inte sidan nu ska kolla om ja la den bland favoriter på jobbet imorgon.

Sniffer: Lagren är dåliga i min låda Vinande ljud på alla växlar utom fyran å läckande tätning vid utgående axel. Men inget skrap
den funkar utmärkt annars.
Nu jävlar har ja hittat sidan. Den va inte så långt bort!!!
Länk Shop
sök sedan på M5 Där finns det mesta att köpa till avgassystemet även lös BAKRE ljuddämpare!!
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Raggarn: Menar du den här:

Länk

//Schnitzer
Sniffer:De är utökat buffelskinn,dsv på mittkomsol,handskfack o dörrsidor
Schnitzer:Bilen har gått 23000 fullservade mil,sv-såld, ja var den 3 o siste ägaren....INGET krångla på bilen under de ca 2500 mil ja hade den....Bakaxeln är 3,91.De enda som man INTE ska s köpa från den bilen är bromsskivorna de de är slitna,kan avslöja att det var inte mycket kvar till bromsar efter att min bror nitade 3 gånger i följd från 250 i mätarfart...Fast de e klart BMW har ju aldrig haft bra bromsar...
Misano:Vårda min fd prylat ömt....:)
Sniffer:Reservhjulet va i baljan i vart fall när den stals,original....Komplett verktygsats var de då oxå....
Fick precis reda på att Frykmalms har min 19"...Nån som vet om de mupparna har tagit bort de i vart fall?De e ju fan mina har papper på de från f-bolaget....
schnitzer: jupp men hur kvaliten är vet je inte.

Undrar om Frykmalm ringer mej snart ang lådan? Dom ska säkert ha minst 15000 för den!

Dawwe: Ring till Frykmalm å faxa sedan pappret innan dom säljer dina hjul. Telefonnr 054-856420 Fax 054-856429
Raggarn:Ringde nyss o de hade tydligen plockat av dem redan o de visste att fälgarna va mina,hämtar de den 24/1,så då kan vi ju ta de me IB:n oxå....Apropå lådan så kolla din mail.....
//
584
///Misano
520d Touring M-sport -18
M5 -89
Raggarn: Visst kan du köpa en icke-original bakre ljuddämpare, men då måste du svetsa ihop själv. Jag skulle föredra ett bättre begagnat original, det blir aldrig rätt när man kombinerar flera fabrikat, varken ljud eller effektmässigt.

Dawwe: Jodå, sådana delar växer inte på träd, så de kommer jag att vårda ömt!

///Misano: Ja jag ska inte ha någon bara upplyste alla andra om att det finns alternativ! Jag har tagit bort min ljuddämpare och kör me raka rör istället.

Har desutom inre råd!! Köpte Dawwes gammla låda idag.
Jag var också på Frykmalms idag, och kollade efter den nedre spoilerdelen i stötfångaren fram men alla frontdelar var reserverade av försäkringsbolaget, de behöver för att laga andra M5:or.
Bilen är inte demonterad än, men lådan måste de ha plockat ut då, åt Raggarn.
Har någon tips om M5 front så säg gärna till, hela eller bara den nedre delen. Tyvärr orsakade en gubbe i en Golf Kombi så att min front blev kluven, repad och nederdelen sönderbruten.

//Sniffer
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag hörde på M5 bakaxelklumpen idag. De skulle ha 4.000 kronor, det var ganska dyrt tycker jag. Har sett priser på såna vid 2.000 kronor, så det känns lite mycket när man kan få två för 4.000 kronor.

Jag såg en växellåda som låg till höger när jag kom in, det kanske var din det, Raggarn?

//Schnitzer
Sniffer: Schnitzer: Jag har inte hämtat lådan än ska åka ut en sväng i morgon å skriva papper å sånt.
Sen blir det nog en sväng till bmw i stan å beställa urtrampningslager,lagret vi vevaxeln och bakre tätningen till lådan.
Dawwe: Satt det någon vinge på din bil?
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Då blir det ju kanon!!!

//Schnitzer
Raggarn:Japp de sitter en original M-vinge samt även reflexramp mellan baklyktorna...
Sniffer:Fronten på min gamla M5 e sönderkörd......
Raggarn: Frykmalm har även en nedmonterad bagagelucka med vinge från den svarta 3,8:an 92.
Den kan du höra på. Men de säljer inte bara vingen så du får köpa hel lucka och lämna till lackering.

//Sniffer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.