|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
| Vet någon vart man kan köpa en svensk IB till en M5-90? | |
|
Testat att ringa till din närmaste BMW återförsäljare? Annars är det väl att sätta in en annon under "Köpes" och leta i "Delar Säljes" Lycka till, //Stephan __________ Länk |
|
|
Många instruktionsböcker är slutsålda säger de på BMW, gäller säkert M5 också. Är det nåt särskilt du söker, jag kan kopiera/översätta och skicka om det bara är vissa stycken/avsnitt du behöver ??? Tror att det kan bli krångligt att hitta en svensk begagnad IB eftersom det nästan inte finns några svensksålda M5. Ett tips kan vara att leta hos Frykmalm (du kommer från Värmland ser jag) de har nyligen fått in en svensksåld M5-90 men jag vet inte om det är någon bok i den. Finns även andra bra delar från den bilen. //Sniffer |
|
|
Hej Sniffer Har kollat med Frykmalm den boken är borta! Söker inte något särskilt men det kan vara kul att ha en IB till bilen. En svensk IB finns inte att få tag i enligt min BMW återförsäljare i karlstad. Hur fort går en M5 3,6l utan hastighetsspärren??? Min gör minst 275km/h (Har inte vågat mer men det finns lite till att ge!) |
|
|
Hejsan! Synd att den var borta, ja jag kan kopiera min tyska bok om du vill ha, fast det blir ju inte som en riktig bok men ändå något. Den är komplett, har även andra broschyrer på M5 3,6 men de är på engelska. 275-280 km/h enligt mätare är normalt, varvstoppet skall slå i på 5:an tydligen vid ca 7250 (+/-50 rpm) rpm om den är original. Det går segt de sista varven men slår i gör det säger de som testat. Riktig toppfart utan spärren är 267 km/h, dvs mätaren visar 10-12 km/h för mycket i den farten. Det förutsätter att man har original däckstorlek och utväxling, har du tex 255/40R17 så visar ju mätaren något mer men det är nog väldigt små skillnader. //Sniffer |
|
| Har mailat dig Raggarn!!!Min numera skrotade sv-sålda M5-90 gick till varvstopp i 5:an med 265/30-19....Motsvarar lite över 270 i verklig fart(beror ju på hur mycket man kan lita på att varvstoppet går i vid 7250 o inte 7100 eller nåt annat)...Mätaren pekade på ca 280....Kan tillägga att de var segt sista biten minst sagt....Ps!Du kanske har sett den röda stöldskadade M5:an hos Sääf....Den va min.... | |
|
Hur högt vågar man varva den utan varvstopp? /Jimmy Länk Länk |
|
|
Hej Dawwe Har bara hört att det står en bil där. Är den skrot? Vad hände? Om den blev skrot har du IB,n kvar? Gick den i karlstad? Har ej sett den! Har inte fått något mail!! Internet har inte funkat så bra idag. |
|
|
Hej jimmy Varvstopp finns det men det är bränslepumpen som stryps.(tror det är vid 250km/h) Men det gör den inte på min den går fortare |
|
|
Raggarn: min IB är på svenska (förra ägaren var flitig), jag kan skanna och mail om du vill. Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
|
Tjena sniffer Nja vill nog ha en på svenska men tack ändå. Får leta vidare. Ja kör på 255/40-17 bak / 235 fram 8,5tum fram / 10tummare bak! Hör dom till Nurburgring paketet? Har hört att dom är svåra att fåtag i !! |
|
|
Hej Micke Ja det vore skitbra. tack. |
|
|
Dawwe: Hade du elstolar i din M5 som är på skroten nu? Jag är i behov av en förarstol som är elmanövrerad. //Schnitzer |
|
|
Raggarn: Såg att du var från Karlstad. Är det du som har den där vita M5:an? //Schnitzer |
|
| Jupp det ä ja det. | |
|
Hallå Raggarn! Till våra 3,6 liters M5:or finns det inga Nürburgring-paket, det är 3,8 som har det som utrustning. Det innehåller bredare bakfälgar, grövre krängningshämmare bak, servotronic, och EDC (elektriskt inställbar dämpning), men som sagt till 3,8. Om du har den vita har jag sett dig på flygfältet i Karlstad, om jag minns rätt så har du 3,8:ans fälgar (M-system II) fast med svarta stjärnor ?? Och de bredare bakfälgarna ingår i Nürburgring-paketet så det kan nog stämma att det är såna fälgar, fast det är 9x17 bak i så fall (om det är original BMW), annars har du nog några andra fälgar, ett annat märke, men sist jag såg den bilen så var det 3,8-fälg tror jag, den har gått i Grums också om jag inte minns fel. Förresten, vad har du för avgassystem på bilen, det syns ju inga slutrör? Är de avkapade? Mvh Sniffer |
|
|
Ja det stämmer dom är nog 9 tum ja dom är lackade svarta av nån klåpare!!!! Har inte haft nån bakre ljuddämpare på ca 8 månader (det gick sönder å min bror som är ägaren före mej visste inte vad en sådan kostar!!! Så han bunta ihop skiten å kastade det men han ångrade sej Bittert när han kollade priset på ett nytt..... Nu är det raka rör sedan en månad låter gött som fan nu! Ja killen i grums importerade den 97 |
|
|
Ja, jag har också sett den i Grums för flera års sedan. Den går väldigt bra tycker jag. Jag tänkte höra med killen som ägde den om jag fick åka med men fick aldrig läge. Jag såg på din M5 när den var på flygfältet, det var fint svart skinn om jag inte missminner mig. //Schnitzer |
|
|
Ja den har svart helskinn (ser jävligt bra ut) Det var nog min bror som ägde den när den var på flygfältet! Ja är lite snällare mot bilen å har lagt ner ett par kronor på den sen dess. Brorsan vet inte vad underhåll är.Den har inte varit besiktigad på över ett år men nu ä det nog dax tror ja! har bytt alla styrstag hjullager v fram Silentblock mm mm mm så nu börjar det bli ordning på den. |
|
|
Raggarn: Jag har 3.8 så det kan bli små avvikelser. Jag kommer att skicka de till din mail som jpg-filer. ska försöka nästa vecka. Vad vill du ha för upplösning? Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
|
Ok det gör inget. Upplösning? Ingen aning ta det du tycker blir bäst Men Skicka till denna adressen istället = andreas.edstam@helmia.se Tack så mycket. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.