|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
ok. se till att spara till hårddisken ibland, det är rätt många sidor :-) Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
|
Ja, det är ju bra att lägga ner lite pengar på bilen, det får man ju igen när man kör den sedan. De är underbara M5:orna. Hur långt har den gått? Är det borttagen spärr med trimchip? Hur mycket hästkrafter ger det på den tror du? //Schnitzer |
|
|
Sniffer:Nope inga elstolar.... Raggarn:Japp ja har både Instruktionsboken o serviceboken hemma.Några jävlar snodde bilen o körde över nån betongsugga typ,de blev inte så mycket synliga sakador utvändigt kanske men enligt Sääf så va rambalken sned o att laga den skulle kosta minst 80 o då var de inte ens säkert att den blev bra.Med de som bakgrund så beslöt försäkringsbolaget att inte laga den utan lösa in den,dessvärre.För precis allt på bilen funkade inkl. AC.De va nästan ny koppling(3000 mil) och bilen va som sagt i utställningsskick.Har faktiskt kollat på en annan M5 men ja har bestämt mig för att inte köpa en nu,sen tror ja att vi kommer få se ett mindre ras på E34 i pris när E60 kommer,har ju min 325 Coupe oxå ju...o den har ja lagt ner multum på nästan lika mycket som på M5:an så ja tänker använda den ett tag nu o sen satsa på en M5 E39 -02,fast de blir först om typ 2-3 år,men då har ja nåt o se fram emot.Fast man vet ju aldrig kanske blir suget för stort.... |
|
|
Raggarn:Ja ska föresten till Sääf den 24/1 tror ja för o hämta mina fälgar,så ja skulle ju kunna ta med IB:n om du vill köpa den???Mvh David |
|
| Dawwe: Det vorre toppen vad vill du ha för den? Du kan maila mej på = andreas.edstam@helmia.se | |
|
Schnitzer: Den har snart gått 22000 mil Vet inte om den är chipad men den bromsar inte vid 250km/h Den är bromsad för ett årsedan å då fanns alla hästar i hagen =315 inte illa för så många mil. men jag tappar ju dryga 30% till hjulen. |
|
|
Någon som har en Bakre Ljuddämpare till 3,6L M5-90? Passar även 3,8L ??? Ev Helt system från katt. |
|
|
Hej! De säljs bara hela vad jag vet, har inte Frykmalm nånting från Dawwes bil då? De har en svart 3,8-92 också men jag vet inte om det systemet var fräscht och om det passar direkt på 3.6 kat. 3.6:an har ju keramik-kat och 3.8:an har metall-kat. //Sniffer |
|
|
Sniffer: Bakre ljuddämparen finns att köpa i rostfritt kostar 4495:-(kommer inte ihåg vart ja såg det) Vet inte om Dawwes bil hamnar där! Det finns ett system på frykmalms som kostar 4000! Dom har haft det i några år nu och går inte att pruta på! Har kollat på det å det såg jävligt fint ut. Ska kolla vilka rabatter ja har genom jobbet |
|
| Raggarn:Satsa på ett Ferrita kostar ca 10000 från kat o bakåt.....Avgassystemet på min fd M5 va i bra skick, tyckte dock att den mullra mer än andra M5:or,mycket djup bas direkt bakom bilen,inte bara ja som tyckte det utan även andra...För övrigt kan ja ju bara tipsa att om nån e på jakt efter en tight,felfri låda till en M5 så sitter de en sån i min fd... | |
| Dawwe: Ja kör me raka rör från katt å ända ut låter gött som fan nu men har lite höga Lamdavärden har kollat motorstyrningen i måndags på BMW i stan å det finns inget fel! Så det beror på att ja inte har någon ljuddämpare. Men om man pluggar ena utblåset å mäter på det andra ska det inte va något problem. Ska prova det på fredag. vet du vilken skrot din bilen hamnar på? | |
|
Titta på www.frykmalm.se, det finns upplagt delar redan, motor, låda, inredning mm. //Schnitzer |
|
|
Schnitzer:För jävligt o se alltså...Hoppas någon får nytta av delarna.... Raggarn:Bilen finns hos Frykmans,chassienr på den röda M5-90 stämmer me nr i regbeviset.... |
|
| Har hört på lådan från den bilen Skulle få pris imorgon. | |
| Raggarn:Ok...betala inget överpris dock,max 4000..De jävlarna har säkert köpt HELA bilen för typ 20000 max tänk på de.... | |
| Nä ja ska nog pruta så mycket ja kan!! Har ganska bra rabatter genom jobbet där. | |
|
Nu har dem säkert ringt till BMW och hört hur mycket den kostar ny, sedan drar dem av hälften och tror att de ska få sålt den. Min kompis skrotade M5 3,8 ligger också hos Frykmalm, när jag var dit och begärde pris fick jag 35.000 kronor för hela inredningen som svar. Svindyrt!!! Det är buffelskinn där bak och nappaläder fram, man undrar om de har förstått det. Dawwe: Hur långt hade den gått? Hur mycket tror du att man kan köpa bakaxelklumpen för? För det är väl 3:91 utväxling i M5:an? Den har väl inte krånglat något? //Schnitzer |
|
| Var på Frykmalm och köpte bakljusen samt växelspaksknoppen från den röda M5:an idag. Fina ljus med vit blinkers, knoppen var i mycket bra skick med tanke på miltalet, original med belysning. | |
|
Misano: Va fick du ge för det? Schnitzer: Jupp dom bruka ta halva priset dom GRISARNA!! |
|
| Raggarn: Passa på och köp avgassystemet från den röda på Frykmalm, normalt ligger ett begagnat M5 system på 2500-4000:- Du kan inte endast köpa bakre ljuddämparen, det är helt änta till kattarna. Nypris ca 11500:- | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.