|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Centrum är ganska ok dock har det hänt någon gång att de verkar vara helt ointreserade. Men jag har ändå fått bra service på reservdelssidan. Teanders har det altid varit toppen när man pratar med Reservdels chefen Åke tror jag han heter väldigt shysst och trevlig. Kan tänka mig att verkstan är bra. Säljarna på Teanders känns tråkiga och har tyvärr lite trist bemötande. Åke Perssons Bilverkstad i Löderup låter shysst jag ska nog ta kontakt med honom när service behövs. /what Länk Länk |
|
|
Jag kan hålla med om att Förenadebil centrum är under all kritik många gånger. Jag kommer ihåg en säljare som jobbade i centrum som bröt väldigt, tror han kom från jugoslavien. Han var så ovänlig och ointresserad. Jag tycker dock att centrum har blivit lite bättre men långt ifrån bra. Fosie tycker jag är mycket bättre, har alltid fått hjälp av dem, vilket kan bero på att jag har köpt nya bilar av dem. Speciellt en kille som heter David i Fosie är väldigt bra. Angående Theanders så håller jag med om att Åke verkar bra, kanske inte så kunnig men hjälpsam. Säljarna verkar helt ointresserade. Kommer inte köpa någon bil av dem. Tycker inte att det är fel att sätta ut namn som vissa hade gjort. |
|
|
David är verkstads chef på förenade bil Fosie, bra kille samt service inriktad. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
Snackade lite med Åke Persssons Bilverkstad i Löderup... killen verkar hur trelig som helst, dessutom så arbetar han nästan gratis! Han skulle ta 1000 kr för kopplingsbyte på min 525i, det verkar ju otroligt billigt. Åter kommer om hur resultatet blev när det arbetet är klart. |
|
|
Mugge: Vad var det jag sa? ;-) Det är nästan så löjligt billigt att jag vill byta koppling bara för sakens skull :) Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Nytorps Bilservice i Hököpinge Kyrkby(mellan Malmö och Trelleborg) sökte någon efter innan. Mikael Pelzl 040 466483 (är tysk och har jobbat (i Tyskland!) hos någon av de stora BMW-verkstäderna). Fixade min Bakvagn, bussningar, hundben mm på 635:an. Tobbe |Oo=00=oO| |
|
|
Kalle: Japp hur gött som helst, fan jag ska lämna in den bilen för en total genomgång om han ska arbeta så billigt.... har ju lite bussningar och stag som bör bytas snart... Tack åter igen! |
|
|
Har precis som far min alltid lämnat bilen till Åke Persson i Valleberga, Löderup. Bästa verkstan denna sidan ekvatorn på bmw enligt mig....låga servicepriser o köper alltid märkesdelar. Kan jag varmt rekommendera!.......... V8 rockar fett! |
|
|
Han som sitter i reservdelsdisken i Fosie är ju under all kritik. Han är mycket okunnig & otrevlig. Ofattbart att en sådan får jobba kvar. |
|
|
Måste nog ta och försvara bosse här. Bosse är varken okunnig eller otrevlig, däremot så stämmer inte personkemin överens mellan alla människor. Varje gång jag har haft ett ärende ute hos Förende Bil i Fosie så har jag blivit mycket trevligt bemött samt fått den hjälp jag behövt. Det gäller oavsett om det har varit tal om service eller reservdelar. Laser: Vad får dig att tro att han skulle släppa allt han höll på med för att hjälpa dig ? har du en större rätt att få hjälp en den han pratade med i telefonen ? LME : vad baserar du ditt uttalande på ? Min 528i Touring Länk |
|
| En fredag stövlade jag in fem över halv fem och ville köpa en ny torkararm bak till min touring. Eftersom nämnde man redan stängt ner datorn och höll på att lämna disken för hemgång så frågade jag snällt om det var öppet. Fick en suck och svaret "vad ska du ha?" Kändes pressande att behöva ursäkta sig att man kom inom ramen över deras öppenttider. Måste nog hålla med de andra här att lite bättre servicekänsla hade varit på sin plats. | |
gangsta_toth |
Han kan vara lite speciell ibland... Men jag har aldrig fått några bekymmer på mina beställningar i Fosie. Det brukar lösa sig. Däremot blev jag förvånad när jag var inne och beställde slangar till insuget på Din Bil i centrum. Man har ju fått höra historier om att dom är si och så om allt. Blev trevligt bemött, fick dom flesta slangar (Resten kom dagen efter), och tro f*n att killen höll upp dörren åt mig på vägen ut.. Det är sån service som man bara kan bli glad och nöjd över. |
|
Theanders är trevliga tycker jag. Reservdelskillarna har alltid var schyssta mot mig. Säljarna trodde jag var några riktigt surisar men efter att pratat lite med dem så var dom jättetrevliga, blev tillochmed erbjuden helgjobb där. Ang. förenade bil i malmö så har de också varit trevliga. Jag förstår inte alls hur ni kan vara missnöjda! jag rekomenderar båda! |
|
|
Jag har haft kontakt med Förenade bil såväl i Fosie som i Centrum....Tyvärr verkar det inte finnas någon gemensam policy för kundbemötande. I centrum kan de nog inte ens stava till orden "kundvård" och "service" sämre bemötande får man leta efter, de verkar inte ha någon som helst koll på att det i slutänden är kunderna som betalar deras lön, mister de sina kunder förlorar personalen jobbet, den poletten har inte trillat ner. Fosie däremot har en helt annan syn på service trevligt och korrekt bemötande trots att man inte kommer dit i kostym. Kan bland annat nämna att när jag för någon månad sedan hade importerat en M3 och fått nerslag vid reg besiktningen pga att de sidoblinkers jag monterat ( köpta på Micro ) saknade någon "E" märkning. Jag knallade in och bad att få låna ett par eller köpa för provisorisk montering eftersom de hål jag gjort ej var anpassade till BMW original blinkers. Fick svaret att de tyvärr inte hade blinkers passande E30 hemma, men eftersom han hade en uppsättning till E46 som hade någon obetydlig färgskiftning i glaset liggandes kunde jag få dom. Det kallar jag kundvård, inte bara slapp jag ombesiktiga bilen någon dag senare utan dessutom får jag ett par blinkers gratis. Ni kan ju gissa vilken firma jag rekommenderar om någon frågar mig............ |
|
|
Åke Persssons Bilverkstad i Löderup är himmelriket!! 1000 kr för byte av bakvagnsbussningarna. Bmw tar 3200:- exl. material! |
|
|
Japp Kalle (nofx16) har rätt, var där med min 320Ci Hur snäll som helst gjorde massa grejjer gratis för mig som ställa ratten rätt :) som BMW antagligen tagit extra för... gjorde inspektion hos han. Kolla alla olje nivåer, undervang, m.m bytte tändstift plus luftfilter och olja m.m gick på dryga 2500.- Minns inte exact pris och allt för det var c:a ett år sen. Men vad jag vet är att jag ska dit fler gånger, är positivt överraskad av Åke. Han uppgav cirka pris för byte av koppling inkl arbete och moms på ca 1500:- å en E36a, billigaste jag sett hittils. Minns då jag var tvungen att byta slavcylinder på min och mors gamla Saab ville Saab på jägersro i Malmö ha 9000kr för att fixa det!! 9000!!! själva slavcylindern går på mer än 1000kr! Fick det lyckligtvis fixat av en vän för 3500kr... Men men Åke är att rekka.. ska dit snart igen och kolla hälsan på 320n igen. |
|
|
Hmmm, bilen jag kollat på hade första service gjord på Autosport i Limhamn. Enligt inlägg ovan så är det inte en auktoriserad verkstad. Har den förre ägaren ändå fått en fri service utförd där??? Och efter 2800 mil (första service) så gjordes enbart oljeservice - är detta korrekt??? Jag saknar ju servicehandboken... |
|
|
Har sökt runt och hittat inlägg som beskriver hela serviceupplägget i detalj - tack! Men min fråga gällande Autosport kvarstår - kan den förre ägaren verkligen valt att lämna bilen till en icke auktoriserad verkstad - trots fri service? |
|
|
Efter att ha sökt i (MÅNGA) gamla inlägg ser jag att Autosport inte är auktoriserade sedan flera år... Men har alltså varit det. Och då bilen ägts av en firma kanske kollen på "fri service" inte var den bästa! |
|
|
Mitt första besök (som BMW-ägare) på Förenade Bil Fosie idag var intressant. Tack vare inläggen här så kände jag mig som hemma direkt. "Den gamle" har verkligen en konstig inställning till sitt arbete. Oavsett hur kompeten etc han är så anser jag att det är oförsvarbart (inte omöjligt att förklara säkert) att man med denna inställning och attityd har ett servicejobb. Han har helt enkelt ett mycket tråkigt sätt att ta folk. Nu var jag förberedd och kan vara ganska otrevlig själv (om det behövs ;o), men att fronta kunder med en sådan person är idiotiskt! Tänk vad mycket dålig reklam han genererar per dag! Omräknat i pengar vore det säkert mer ekonomiskt att låta honom ta förtidspension. För övrigt kollade de bara en felkod - uppdateringen gick på garantin. Men jag beställde lite småprylar så de får jag väl åka och hämta hos den "Gamle". Jag får koppla på mitt bästa leende och kanske lämna lite dricks...? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.