|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Wolv, jag tycker att det marknaden "borde" fungera som du säger. Det finns dock inslag av illojal konkurrens av typen moms/krock/milfusk vilket tyvärr sänker priserna på bilar som inte har de problemen. Det i kombination med en stor privatimport av e39or i detta fallet gör att det i många fall är köparens marknad. För bilar som den du hade med 5000 mil skulle jag tro att förhållandena kan vara det omvända...få objekt och många intressenter...men relativt få vill betala för det....antar att du som jag har betydligt fler oseriösa påringningar när du ska sälja din bil. Får man över 10% seriösa är jag nöjd... /Simon |
|
|
Wolv, jag utgick ifrån att det var en privat försäljning....hade vi olika förutsättningar där. På bilfirma i Sverige går det sannolikt inte att få den bil som diskuteras för 140' snarare 165-175' skulle jag tro. Hur man tjänar på en import ekonomisk och försöker att sälja den nästan direkt...det verkar svårt att göra det om man inte fuskar på något sätt tyvärr. De jag känner som sysslat med det har lagt ned pga detta. /Simon |
|
|
Länk Denna bil med 3 SEK prutning får man in med en importkostnad på 10 KSEK i ca 140KSEK.... /Simon |
|
|
Tack för många inlägg!! Skulle idag köpa bilen ifråga, den visade sig vara i bra skick. Men efter en kontroll av mätarställningen hos bmw, så visade sig det vara en skruvad bil. 1 dags semester samt 1000kr i reskostnad åt h-lvete!! Blir så trött på att det finns så många oärliga säljare! |
|
|
joheri, kolla möjligheten att importera själv! /Simon |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Hur mycket var den skruvad?? MVH Hasso Länk |
|
Bilen var skruvad 9000mil, blev ju inte mindre less när säljaren inte ville pruta ner bilen. Hade ju förklarat att jag åker inte 90mil för att se en rishög eller skruvad bil!! Men man undrar ju om han inte visste om att den var skruvad! Tyvärr såna här händelser som svärtar ner importerade bmw:s rykte på marknaden. Jag har absolut inget imot en tysk bil, men alla klåpare som ska vara där och skruva skulle man klara sig utan....... Så nu står man i valet och kvalet, fortsätta leta bmw eller helt enkelt gå över till annat märke........Har tyvärr bara 140kkr att köpa för, och det verkar inte räcka till en icke skruvad bil...... |
|
|
Tack för en mogen och intressant diskussion! /Joakim |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.