|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Tänkte på det också att det kan faktiskt vara tomgångsmotorn som borde rengöras, jag hade nåt liknande problem efter jag köpte min Bimmer. Fick mail från en kille här på forumet att jag skulle testa med det! Och det fungerade! Så testa med det! MvH Bmw 4-ever Länk |
|
|
Hur ska man göra rent den? Ska man plocka isär den helt eller är det bara kontakten? Är det svårt? /Marvin |
|
|
vart sitter den? V8-POWER |
|
|
min går också aningen ojämt men min tomgång står på ca 650rpm på tomgång.e det ok V8-POWER |
|
|
650 ska det vara! Ibland ligger min på 500 ibland på 650???? Kan ju faktiskt vara kallstartsventilen. getrag: Den sitter under motorkåpan. Ser ut som en liten Spira. |
|
|
Aydin: Undrar bara om olja även försviner på en 528ia under hård körning(dum fråga kanske).? |
|
|
OK, Fortsättning! Nu har jag Bytt membran, tändstift, Olja, Luftfilter, Gjort rent kallstartsventilen jag tog bort den spruta in brakecleaner putsa med duk. Kört redline insprutningsrengöring, Den går ganska mycket jämnare men inte perfekt. Kom med tipps. /Marvin |
|
| Ingen som har något tipps? | |
|
Hjälp då? V8 Newton Power |
|
|
Ojämn kompression/otäta ventiler kanke? Gör ett kompprov! /janne |
|
|
Uttänjda kamkedjor och därmed felaktiga kamaxelinställningar kan vara en orsak till ojämn tomgång. Se ett utdrag ifrån en äldre diskussion på mailinglistan: Länk |
|
|
Detta låter ju bra! Vad är de man byter vi kamkedje byte? måste man byta alla följande grejjer eller är det bara kedjorna? Kamkedjor 2 326 st Oljupumps kedja 158 Transmissionskedja 955 Kamkedjespännare 2 685 st Styrskena 325 Styrskenor 2 300 st Spännskena 535 -------------------------------- 4600 V8 Newton Power |
|
| jag kommer med en fråga. sitter det 2 insugsmembran på v8an eller har jag läst fel? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.