AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.862

Köpläge på M3 E36 ?

Sida 4 av 4
dlarsson: Det jag har sett på Mobile, så skiljer det litegrann till Tysklands fördel på priserna, men jag tror att du får en betydligt finare bil för samma pengar där nere, för nästan alla M3:or är ju importerade någongång och dom som står lägre här, när importören lagt på sitt, är skumma. Speciellt dom nyimporterade.

Sedan är det ju självklart som ma-service och bias säger att det finns klipp att göra om man hittar rätt bil/säljare, både i Sverige och i Tyskland.
....men priserna som dom säljs för kan inte räknas som listpris.
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
90-95k är ju vad bilhandlare har som inbytespris på m3 3.0, låter konstigt om de skulle säljas privat till detta låga pris. Jag har förresten blivit erbjuden 119 000 för min i inbyte av en handlare i höstas, iofs så vet man ju inte vad han hade för marginaler på bilen jag var spekulant på.

Jag håller fullständigt med om att m3:orna kommer att fortsätta att sjunka i värde, men jag tror att när de väl sjunkit under hundra tusen generellt sett så kommer värdeminskningstakten att sakta ned pga att efterfrågan kommer att öka då denna mkt attraktiva bil blivit så billig att vem som helst har råd att köpa den (nästan iaf).

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Länk
krille@
Se där ja, ett par till som tror som jag iallafall !!!!

Värdet på era M3:or vet ni ju inte före dom ar sålda eller?????
Denna tråden skulle vi kunna diskutera i evighet OK!!!
Jag tror ändå att det är köpläge!

Mvh Krille@

kk@
Dani
Mosse: nästa alla M3:or har klima osv...skinn är väl ca 50/50. En del vill t o m inte ens ha skinn.

Det är nog heller ingen idé att försöka intala folk vad ens bil är värd, utan det är av större värde vad bilen är värd för DIG.
Fakta är att M3:or 93...sällan går för mer än 110-130.000,- Och då är 130 mkt. Tyvärr så har många vrak dragit ner priserna, vilket avskräcker folk med en gång att titta på de finare som visserligen kostar lite mer. Men folk tänker ju bara BILLIGT!

Jag köpte min Z3 M roadster -99 estorilloblå, tvåfärgat skinn (blå/svart) med lite lullull...en ägare, 6000 mil...från BMW.
Den är i kanonskick, och går mkt mkt bra. Jag betalade dock till ett överpris i Tyskland, men kan garanterat slå vad om att den är i finare skick än dom som är 30-> tkr billigare.
Men när jag sen ska sälja den i Sverige ngn vacker dag..så kollar köparna efter dom billigaste. Sverige är inte som Tyskland! Sverige har inte så många förmögna människor, som är utan bilar längre. VI har inte så stor population, jämfört med antal bilar som tas in över gränserna.
Allt detta gör att priset blir värre och värre.

Sedan försvarar sig många med att deras bilar är i mkt fint skick, skinn, klima osv..o inte många mil (som om dom skulle kunna garantera det).
Men vem skulle köpa en M-bil utan dessa krav? Att den är i mkt fint skick. Det är väl en självklarhet? Alla vraken slumpas för runt 100-115.000,-
Så priset för en 93-94 är tyvärr nog inte mer än 130.000,- och man borde va glad över att få det.
Finns många M3:or i Sverige...tyvärr.
Dessutom är en 93:a 10 år gammal, och köpkretsen är runt 18-22 år...på de äldsta exemplaren...och dom skulle aldrig punga ut 150.000,- elelr mera...för en 93:a när man ändå kan få en för 130.000,- i MYCKET fint skick!

Naturligtvis ska varje person begära det dom tycler bilen är värd, och hoppas på att den går för dom pengare..tror dock att verkligheten inte är den samma.
Dani
Mosse: Däremot håller jag helt med om att fina ex ligger runt 150.000!!
TItta bara i tyskland, en full utr. 94...med dom milen börjar vid 130.000...o dom pratar vi inte om vraken.
Räkna med hämtning/reggning...+ ca 12-15.000,-
A..ni ser..vi är uppe i 150.000...för lite förtjänst vill man väl ha?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.