AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.863

Köpläge på M3 E36 ?

Sida 3 av 4
L3
323
L33t
Bmw M3 -89
Bmw M3 -01
Snackare? detta är en sida för och av bilentusiaster och inte bil handlare som vill tjäna pengar på desperata 18 åringar.. hur som hellst jag tycker inte att dina lågpris affärer som jag hoppas inte är allt för vanliga (några M3 ägare måste ju ha räknat på vad det kostar att ha en M-bil INNAN dom köpte bilen så att dom slipper hamna i den sitsen) ska ses som riktpris för årsmodellen i stort.

Det är väl utpriser vi bör prata om eftersom merparten av potentiella M3 köpare inte handlar av finansbolag eller letar desperata säljare, om du har en motsvarande bil som jag har nu dvs. Skinn, AC 18" hjul ca. 10k fullservade dokumenterade mil i mkt.bra skick och sälja för 90-95k som du skrev tidigare så är du välkommen och maila..(kan väl sätta 100 spänn samtidigt på att jag aldrig får något mail)

Har bara en egentlig erfarenhet av bilhandlare i köpes annonser, Hade en Golf GTI för ett par år sedan som jag fått domen av verkstaden att bilen hade ett elfel som var dyrt och svårt laga, eftersom jag inte hade råd (student) och laga bilen och var tvungen och sälja och inte ville lura någon privat person så ringde jag på en sån annons och då kom två lirare som turades om och pruta och snacka ner bilen, jag sålde den tillslut för ett vad dom trodde var ett kanonpris bara och laga snabbt och billigt och sälja dyrt typ, en vecka senare ringde dom skitsura och hotade och hade sig tyckte att jag hade lurat dom osv. lite OT detta men var bara tvungen :-)

Men men nu tänker jag bara ha roligt i en kanonbil två sommrar
till och inte skriva mer i denna tråden sen får väl jag väl skänka den till rädda barnen eller nåt om två år när den antagligen inte är värd mycket mer än plåten den är gjord av om värdet forsätter att rasa i nuvarande takt ;-)

JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Tänkte behålla min i minst en sommar till, sedan får man väl se om man lyckas sälja den eller om man blir tvungen att skrota den eller nåt. Skroten kanske har börjat ta betalt för att ta emot m3:or vid det laget, iaf om värdet fortsätter att rasa i den takten det verkar göra nu.

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Länk
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
"ma-service"

Du låter som en riktigt bitter, och ovanligt otrevlig människa.
Sånna har jag inte mycket till övers för, lustigt att du bara har 3 inlägg, kan det vara så att du annars brukar besöka oss under ett annat namn, och sen byter profil bara för att anomymt kunna sprida din dynga? Tragik!

Får jag fråga hur du kan veta att två av M3:orna på "passerat dina händer" vet du vilka ägarna är eller.
Jag VET i alla fall att min bil inte gått via dig, för den luktar inte skit.

Vad det gäller priser på M3:or så är det ett ämne som stötts & blötts här tusentals ggr....till vilken nytta?

Jag tror att jag utan vidare får runt 150.000:- för min M3:a på grund av mil, skick & utrustning.

Ha en bra dag i maskinverkstaden!
/K
Då tar vi det igen.
Läs nu och fatta innan ni svarar, Jens och L33t.

Jag svarar på ett inlägg ang KÖPLÄGE PÅ M3 e36.
Ja, det är köpläge för det går utan problem att köpa en väl utrustad bil med full dokumentation under 100000.
Det gällde alltså inte en korekt prisbild utan vad det går att köpa en M3:a för.

Ni två framstår som patetiska när ni tycker synd om er själva och måste skänka eller skrota era bilar bara för det jag skrev i mitt inlägg.
Golf GTI historian har ju mycket med detta att göra...

Och nej L33t du ska inte vänta dej något mail, för du är ingen köpare utan snackare.

Det finns säker entusiaster här men ni två tillhör defenetivt kategorin snackare... som har synpunkter på allt och vet alltid lite mer. Tomma tunnor skramlar mest.

Jag har inte tidigare gjort några inlägg för jag har inte haft något att tillföra, men den här tråden kan jag en del om och svarade därför.

Är era bilar värda 150 000 i era ögon så är det ju jättebra, åk med dom och ha det bra.

Till sist, många bilar sågas totalt av er snackare när de annonseras ut, men ni missade en som ni höjde till skyarna, kanske tack vare att priset på den var högre än normalt. Då MÅSTE den ju va bra, eller?
Det ni missade var att bilen är skarvad, och miltalet halverat.
Såna bilar aktar jag mej för , men här var den guld värd...
Och har nu en ny stolt ägare här på forumet.

Detta var det sista jag skrev på det här forumet, lev väl
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
ma-service:

Om man vill kontakta dig, hur går man till väga? Din mail fungerar ej.

/Edvard
BMW CS # 4503
JN
1.064
JN
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
ma-service:

Det går att hitta bilar utav alla olika slags modeller till underpriser, speciellt då om man som du söker desperata säljare. Jag fick intrycket av att du ville lägga den generella prisbilden på de nivåer du handlar dessa bilar på. För man kan ju inte gå ut och hävda att det är köpläge på en viss bilmodell bara för att det finns vissa ägare som släppt sina bilar väldigt billigt.

Att jag sedan skulle vara patetisk, ja du får väl tycka det då. Jag tror inte att min bil är värd några 150 000 men heller inte bara
95 000. Det riktiga värdet på min bil vet jag först när den blivit såld men jag tror mig vara ganska säker på att det ligger någonstans mellan dessa båda summor, 125 000 kanske?

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Länk
Jag lovade att det förra inlägget var det sista men här kommer ett till.

Edward, du kan nå mig på mailadress ma1malmo@hotmail.com, jag kan inte hämta någon epost på den gamla adressen, den har varit ur funktion ett tag. Åker iväg imorgon men är tillbaks på fredag eller lördag.

Jens, jag ber om ursäkt för det jag skrev om dej, det var dumt. Det är möjligt att du får 150 för din bil, det beror på dej och köparen, jag säger bara att det går att köpa billiga fina M3:or, men tydligen vill många hellre betala 50 extra. och inte passa på när någon vill sälja snabbt och billigt.

För att avsluta med något positivt så tror jag inte att de fina orginal exemplaren inte sjunker mer i pris.

Nu lovar jag att ni inte ska behöva bli förbannade på fler inlägg från mej. Absolut sista.
di
92
dimmskalle
335 Coupe-07
M5-86
Tråkigt men sant är att M-bilar blir rysligt billiga med tiden. Med tanke på var E28 M5 och M3 E30 handlades till när de var som billigast(cirka 30.000(M5) och 60.000(M3)) så skulle det förvåna mig mycket om inte den otroligt mycket vanligare E36 M3 tar sig ner mellan 30 och 60 tusen inom 3-4 år. Efter 5-10 år på sådan nivå har troligtvis de flesta gallrats ur beståndet och priserna kan börja stiga. Om det fanns säljoptioner på E36 M3 så skulle detta troligtvis vara den bästa BMW relaterade investeringen förnärvarande. Visst är det en otroligt bra, rolig och snabb bil men som för alla BMW så hamnar försäljningspriserna långt under vad entusiasterna uppfattar att det korrekta "bruks" värdet är. Vet folk som försökt sälja M3 i nästan nyskick på den optimistiska prisnivån som beskrivs ovan. Tyvärr omöjligt. Och det var innan lågkonjunkturen bröt ut på allvar och försäkringsbolagen höjde premierna kraftigt.
Det låter som att ma-service vill köpa en M3 och försöker få ner priserna... :D

BMW M3 *Flight instructions not included*
...och det låter som att ägarna försöker driva upp priserna ;-)
JN
1.064
JN
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Nej, jag försöker inte "driva upp priserna". Jag tyckte bara att det verkade lite konstigt att en bil som jag betalade 139 000:- för, för mindre än ett år sedan och som jag sedan har kostat på över 30 000:- nu bara skulle vara värd 90-95 000:-. Nu menade ju "ma-service" inte så tydligen, utan han menade bara att det var möjligt att finna bilar till det priset och då ifrån mer el. mindre desperata säljare.

Jag tror iaf att min bil är värd ca 120-130 000:- i dagsläget. Sedan om det är fantasipriser el. ej det får vi väl se den dag jag säljer den. Jag räknade förresten med en värdeminskning på 10-20 000/år när jag köpte bilen och det tror jag är ganska realistiskt.

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Länk
Jens:
Det jag syftade på var dom som vill ha ut 150000 och mer för 93:or...inte dig.
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Flåklypa..

Du syftar på mig med andra ord.
Kom & titta på min bil, sen kan du ju tala om vad du tycker den är värd.
Stirra dig INTE blind på bara årsmodeller....jag har sett många 3.2:or 96, 97 års modell som är dåligt utrustade, utan skinnklädsel, och i risigt skick för äver 200.000:-

Då skulle jag hellre satsa 150.000:- på en fullutrustad, pedantskött 3.0 , även om den "bara" är en 93:a....

Over and out!!
///Mosse
No offense, men jag tror att man utan problem kan hitta en fin M3-93:a för 120000. Just my 2 cents....
Har köpt och sålt m3:or ett tag och vet att priserna börjar någonstans på 90-95 tusen som tidare inlägg skrev.Givetvis Så finns det enstaka pedantskötta bilar som är värda en slant mer men det skulle vara mycket märkligt att nu alla på forumet anses ha just dessa bilar.Vet att bilar som är utannonserade för 130-150 oftast går för 100 då många tror och drömmer att bilen är värd mer.
Vad tycker ni att man bör ge för en Limo 95 eller 96? Hur mycket ska det skilja på 3,2:an?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Skulle tippa på +50k kanske? Kanske mer om 95an kostar 95.000 :)
För 3.2:an då.
Alltså runt 150k för 3.2:an. Jag tänkte köpa den i Tyskland.
flyklypa: har du kikat mycke på priset på m3 i tyskland? Såvitt ja sett så ligger de nästan dyrare än vad man hittar de för i sverige.
Sen kostar det ju med import och eventuellt godkänt larm plus att försäkringen väl blir dyrare om det är nyimport?

bias: menar du verkligen att de som är till salu för 130-150k sänker sitt pris till 100k när ja vill pruta. det skulle ja inte tro
Att bilfirmor och så köper de för 100k e ju en helt annan sak.
Måste ju tillägga att de är kosntigt att annonserna på bmwpower försvinner relativt fort me tanke på att de är så hiskeligt dyra =)

Men att M3 kommer sjunka mer i värde håller ja helt klart med om. M3 ligger i den hösta försäkringsklassen som finns och 911, S4, M coupe/roadster, cosworths med mera har ungefär halva premierna som sagt (läs tidigare inlägg). Och nu när premierna bara höjs och höjs så blir ju m3an mindre attraktiv.

mvh larsson
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.