|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Ni vet vad jag menar: * Fälgkanterna utanför däcket på de ohyggligt breda 15" fälgarna. * Ögonlock som rullgardiner. * Dubbla DTM pipor i alla hörn. * 5 mm markfrigång (MAX). * Vingar modell kundvagnsstyre. * Osv, osv... Ett exempel: Länk Jag är tvungen att göra en liten gallup, då jag har märkt en allt tydligare trend att tyskstuket börjar sprida sig upp hit till Sverige. Jag har sett åtminstone ett par tre bilar ute i trafiken (bara de senaste vinterveckorna) och det verkar vara flera som håller på och skruvar dit sina "tyskkit" inför sommarens träffar. Ni kan själva räkna ut vad jag tycker! Det är ju hemsk, hemskt, hemskt... och det är INTE som baken. Smaken, vill säga. För det här är INTE smak... smak är ett begrepp som för LÄNGE SEDAN lämnats därhän, när man kränger 235:or på sina 12 tum breda chromefälgar. Skak, ryyyyys... urk! | |
|
Håller med dig fullständigt. Tysk styling av den typ du beskriver är HEMSK! :) Mvh Kalle H, BMW CS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Nej tack, inget för mig! /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Hade hellre dött än visat mig i en sådan bil! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
Bimmer7er |
Bilen och fälgarna är snygga i sig, men resten......too much! De e väl inget fel i att styla sin Bimmer om man gör det snyggt och....lagom. /// Bimmer7er |
|
Förjävligt! Enligt min mening räcker snygga stora fälgar, sänkning, snygg lack(alltså i bra skick och välpolerad), vita blinkers runtom och kanske eventuellt en vinge på bakluckan. Möjligtvis tonade rutor. Absolut INGET kjolpaket (finns ju undantag) Men generellt sett är ju kjolpaket oftast fula. Sen är ju smaken som baken ;) Styling är ju så jäkla subjektivt så jag säger ju bara min åsikt ______________________________ Min f.d. 735iA -88 Länk |
|
|
Kräks också! Du glömde de obligatoriskt svärtade njurarna :-) ------- Söker trimmad M30-motor, helst Alpina B10 3,5 lit |
|
|
Det där ser ut som ett Volvo 240 syndrom.... Huvvaligen för att förstöra en BMW så! aldrig mer Audi! |
|
|
Bilen du visar qixotic, tycker jag är lite mer åt F.A.T.F. import-stuket och inte tyskstukad. Eller också är jag totalt borta i trenderna...=) Tyskstuk tycker jag är fränt i viss mängd såsom breeda 15" eller 16"-hjul med sluttande däckkanter, maxsänkt, en jävla puts och en krämig lack. Plus naturligtvis nån form av vinge och framspoiler... Dock inte cykelstyret som dom hängt på den där... *it´s better to burn out than fade away* Länk |
|
|
Stora fälgar när man pratar tysk stuk är väll allt över 13" eller......Sen brukar bilarna vara jäv#¤gt klina...inget krimskrams. Bara mycket puts.... Tror själv att tysktstuket är för dem som inte har en miljon på banken....små fälgar....billigt.....en jäkla puts...ännu billigare....styiling, alt man kan ta bort eller hita på skroten till en liten slant..... Det du visar är mer import stuket tycker jag med......flamor, tv-spel och badkar på bakluckan för att synas så mycket som möjligt. Tycker att nästan alla sorters styling kan vara snygg men kan även vara hemsk.....tycker nog att baken är delad ändå.... |
|
|
Gar inget emot breda fälgar och smala däck , sänkt , kjolpack osv. Det är olika från fall till fall och vilken bil det gäller.... (som med så mycket annat) MVH David Öfverdahl-Forslöf BmwCS #4984 |
|
|
Hmmm... ja, det är lite "usa importstuk" över exemplet, det är det. Det gör inte saken bättre.... men jag håller med om att ett mer representativt tyskstukexempel nog skulle ha varit lite cleanare. Kanske med igenlagda dörrhandtag och nyckelhål, rensade lister och utjämnade karossveck (!!!!!!!!)? DET är faktiskt mer tyskstuk, det håller jag med om. Gräslig lack, gärna pastell, hör också till. Ska se om jag kan hitta något exempel... vad mer är det som utmärket ett totalt tyskstuk? Brukar de inte vara och modda rätt mycket på fronten, byta ljusinsatser och sånt? |
|
^LS^ |
*suck* = - - - - - - - - - - - - = Fullgasväxling, javisst! = - - - - - - - - - - - - = |
|
quixotic: Lååg markfrigång, breeda 13" till 16"-hjul med 205;or, cleant utseende allmänt som borttagna lister, handtag och liknande, gärna krom till förbannelse under huven, kompressormatad VR6-motor, en RS-front stor nog för att svälja ner havsörnar och störtbåge. Motivlackat tanklock är ju oxå kända begrepp... Nåt jag missat?=) *it´s better to burn out than fade away* Länk |
|
|
inget tyskstuk på min gård :) det är för jävla fult...förstår inte hur dom orkar hålla på att förstöra bilarna på det sättet... "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
Scheckheft |
Hej, "tyskstyling" på en E 38. Sänkt + "supersnygga" fälgar. Länk /Scheckheft Länk |
|
Fälg och däck kombinationen gillar jag skarpt, se bilderna på min pärla, däremot klarar jag mig utan allt annat krafs. Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
| fälgar+däcken är läckra men resten är inget för mig, kombinationen är inte snygg, det blir för mkt. | |
|
Men quixotic2 inte är det väl 15" på den bilden ;-) _________ More power! Vill ha kompressor jag med! Länk |
|
| Jag är helt för styling... men inte tysk stuket... så läng man gör det smakfullt så är det okey tycker jag. | |
|
Scheckheft: Jobbigt reg-nummer :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.